۰

معرفی تمام بازی های سری Portal

تمام بازی های سری Portal

تمام بازی های سری Portal

تمام بازی های سری Portal

جدای از برخی از بزرگترین پلتفرم‌های پازلی که تا کنون ساخته شده‌اند، سری Portal به خاطر داستان‌های اسرارآمیز خود که به جهان بسیار بزرگ‌تر Half-Life متصل است، شهرت دارد.

این مجموعه خود در سال ۲۰۰۷ با انتشار اولین بازی شروع شد و هنوز هم تا سال ۲۰۱۸ اسپین آف هایی دریافت می کند، با شایعات مربوط به یک فیلم پورتال و احتمالاً یک شماره سوم در دست ساخت اشت.

در این لیست، ما این سری را به طور کامل پوشش می‌دهیم و تمام بازی‌های پورتال را به ترتیب تاریخ انتشار فهرست می‌کنیم و مروری کوتاه بر نقش‌های آن‌ها در شکل‌دهی یکی از نمادین‌ترین فرنچایزهای Valve ارائه می‌کنیم.

Portal

تمام بازی های سری Portal

تاریخ انتشار : ۱۰ اکتبر ۲۰۰۷

پلتفرم : PC, Xbox 360, PS3, Mac, Linux, Android

پورتال اصلی با باندل The Orange Box برای رایانه شخصی و کنسول همراه بود، اگرچه از آن زمان به عنوان یک بازی مستقل به سیستم های دیگر منتقل شده است.

این بازی دارای مجموعه ای از پازل ها با راه حل هایی است که بازیکن را ملزم می کند اشیاء ساده و حتی خودش را با استفاده از “دستگاه مخصوص” تله پورت کند.

شما در نقش زنی به نام چل بازی می کنید که وظیفه دارد هر پازل را در Aperture Science Enrichment Center با استفاده از تفنگ پورتال تکمیل کند.

پس از انتشار، بازی به دلیل اصالت، طراحی منحصر به فرد گیم پلی و شخصیت شرور خنده دار تاریک، GLaDOS، یک هوش مصنوعی سرکش که بازیکن را در طول بازی مورد تمسخر قرار می دهد، مورد ستایش قرار گرفت.

Portal: Still Alive

تمام بازی های سری Portal

تاریخ انتشار : ۲۲ اکتبر ۲۰۰۸

پلتفرم : Xbox 360

یک سال بعد، نسخه مستقل بازی با عنوان Portal: Still Alive برای Xbox 360 به عنوان یک بازی Xbox Live Arcade قابل دانلود منتشر شد.

Still Alive شامل تمام محتوای اصلی، و همچنین ۱۴ چالش اضافی در لول های موجود در بازی و چالش های جدید بر اساس نسخه فلش پورتال ساخته شده توسط توسعه دهنده We, Create Stuff است.

همچنین ۹ اچیومنت جدید ایکس باکس، مانند «Is Anyone There» را اضافه کرد. که شما را ملزم به انجام بازی بدون خوردن حتی یک گلوله می کند.

Portal 2

تمام بازی های سری Portal

تاریخ انتشار : ۱۹ آپریل ۲۰۱۱

پلتفرم : PC, Xbox 360, PS3, Mac, Linux, Android

چهار سال فاصله بین پورتال اصلی و پورتال ۲ وجود داشت، در این مدت Valve توانست مجموعه‌ای از ویژگی‌های جدید را برای اضافه کردن به دنباله ارائه کند.

گیم پلی بازی اساساً یکسان بود، اما از اضافه شدن tractor beam، لیزر، پل های نوری و ژل های رنگ تغییر دهنده حرکت بهره می برد که امکان طراحی های جدید پازل را فراهم می کرد.

پورتال ۲ شامل یک کمپین تک نفره با شخصیت اصلی چل و حالت مشارکتی با بازی روبات‌های Atlas و P-Body است.

مانند Portal، این بازی موفقیت بزرگی برای Valve بود و به دلیل گیم پلی، نویسندگی و عملکرد بازیگران آن مورد تحسین منتقدان قرار گرفت و بسیاری از آن به عنوان یکی از بهترین بازی های ویدیویی در تمام دوران یاد کردند.

اسپین آف ها

The Lab

تمام بازی های سری Portal

تاریخ انتشار : ۵ آپریل ۲۰۱۶

پلتفرم : PC

تعداد انگشت شماری از بازی های اسپین آف بر اساس سری پورتال ساخته شده اند که اولین آنها عنوان واقعیت مجازی The Lab است.

این بازی برای نمایش فناوری VR در حال ظهور در آن زمان طراحی شده بود و شامل یک سری از هشت دمو کوتاه بر اساس جنبه های مختلف قابلیت های VR است.

شامل Slingshot، Longbow، Xortex، Postcards، Human Medical Scan، Solar System، Robot Repair و Secret Shop بود.

The Lab به دلیل تنوع گیم پلی و ارائه آن مورد ستایش قرار گرفت و اغلب به دلیل ایجاد استاندارد جدیدی برای بازی های VR در آن زمان اعتبار دارد.

Bridge Constructor Portal

تمام بازی های سری Portal

تاریخ انتشار : ۲۰ دسامبر ۲۰۱۷

پلتفرم : PC, PS4, Xbox One, Nintendo Switch, Mac, Linux, iPhone, Android

در سال ۲۰۱۷، Valve مجوز Portal to Headup Games و ClockStone Software را برای Bridge Constructor Portal، یک بازی پازل ۲.۵ بعدی بر اساس سری ClockStone’s Bridge Constructor داد.

در آن بازیکنان وظیفه دارند تعداد محدودی پل ها را ایجاد کنند و از موانع و چالش های مختلف در مسیر عبور کنند.

Bridge Constructor Portal دارای عناصر و ارجاعات متعددی به سری Portal است، از خود پورتال ها گرفته تا GLaDOS که به عنوان راوی بازی عمل می کند.

استقبال نسبتا خوبی از آن شد و بیشتر تحسین ها به خاطر گیم پلی ساده و در عین حال کامل پازل آن بود، اما همچنین به دلیل عدم استفاده بیشتر از آیتم های منبع اصلی اش مورد انتقاد قرار گرفت.

Aperture Hand Lab

تاریخ انتشار : ۲۵ ژوئن ۲۰۱۹

پلتفرم : PC

Valve بعداً با استودیوی کانادایی Cloudhead Games همکاری کرد تا یک تجربه دیگر در فضای مجازی VR Portal با عنوان Aperture Hand Lab ایجاد کند.

این به عنوان یک نسخه نمایشی فناوری برای Valve Index (همچنین از HTC Vive پشتیبانی می کند) استفاده می شود و فناوری چشمگیر دست، بند انگشت و ردیابی انگشت دستگاه را نشان می دهد.

گیم پلی شما را مجبور می کند یک سری آزمایش را انجام دهید که توسط همان هسته های شخصیتی که در The Lab ظاهر می شوند، هدایت می شوند.

در حالی که قطعاً Aperture Hand Lab چیزی نبود که طرفداران پورتال ۳ پیش‌بینی می‌کردند، اما با استقبال خوبی مواجه شد و یکی از بهترین تجربیات واقعیت مجازی مبتنی بر فیزیک به حساب می‌آید.

برچسب‌ها:

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

بامداد نوروزیان

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *