۰

معرفی بزرگترین مسابقات بازی های ویدیویی در جهان

بزرگترین مسابقات بازی های ویدیویی در جهان

بزرگترین مسابقات بازی های ویدیویی در جهان

بزرگترین مسابقات بازی های ویدیویی

از زمان اختراع بازی‌های ویدیویی، رقابت در آن با یکدیگر، محرک قدرتمندی برای فروش و ادامه بازی بوده است.

به این ترتیب، جای تعجب نیست که ورزش های الکترونیکی و مسابقات مختلف بازی های ویدیویی محبوبیت زیادی پیدا کرده اند. امروزه مسابقات بازی های ویدیویی از انواع مختلف در سراسر جهان وجود دارد.

همانطور که ورزش های الکترونیکی به پیشرفت خود ادامه می دهند، بدون شک تورنمنت های موفق تری در سرتاسر جهان ظاهر خواهند شد.

در این لیست، ما بزرگترین تورنمنت های بازی های ویدیویی در سراسر جهان را فهرست کرده ایم که بهتر از بقیه هستند.

البته، همانطور که ورزش های الکترونیکی همچنان بزرگتر، بهتر و محبوب تر می شوند، جوایز نیز افزایش خواهند یافت.

نام مسابقهبازیجایزهمکانسال شروع
The InternationalDota 2>$34,000,000Various۲۰۱۱
Fortnite World CupFortnite>$30,000,000New York, USA۲۰۱۹
LoL World ChampionshipLeague of Legends>$6,000,000Various۲۰۱۱
PUBG Global ChampionshipPlayerUnknown’s Battlegrounds>$5,000,000California, USA۲۰۱۸
Overwatch LeagueOverwatch>$3,000,000USA, various۲۰۱۶

The International

بزرگترین مسابقات بازی های ویدیویی

 The International بزرگترین رقابت ورزش های الکترونیکی تا به امروز است. این بدان معنا نیست که دیگر یک مسابقه بزرگتر به وجود نخواهد آمد، اما در حال حاضر، هیچ کس دیگری به اندازه  The International نزدیک نیست. اینترنشنال با قدیمی ترین رقابت ورزش‌های الکترونیکی در لیست ما نیز برابر است که در سال ۲۰۱۱ آغاز شده است.

یکی از دلایل اصلی اینکه The International اینقدر رقابت بزرگی است این است که ۲۵ درصد از سرمایه خود را به صورت سرمایه جمعی به دست میاورد. به این ترتیب، سرمایه آن هر سال به رشد خود ادامه داده است. این مسابقه در مکان های مختلف در سراسر جهان برگزار می شود و تاکنون هر سال در مکان جدیدی برگزار شده است. برخی از مکان های تاریخی که انتخاب شده اند عبارتند از سیاتل (دو عرصه مختلف در سیاتل در دو موقعیت جداگانه)، ونکوور و شانگهای.

Dota 2 یا Defence of the Ancients 2 بازی مورد علاقه The International است. پوشش بازی معمولا از طریق توییچ انجام می شود. برنده Aegis of Champions، یک جایزه سپر شکل و یک سهم از سرمایه اصلی دریافت می کند.

با کمال تعجب، از دیدگاه جمعیت بازیکنان، Dota 2 محبوب ترین بازی در این مجموعه نیست. با این حال، مانند League of Legends، نزدیکترین رقیب او در این ترکیب است. میلیون‌ها بیننده هر سال با The International همراه می‌شوند.

زیبایی The International، و دلیل اینکه چرا این تورنمنت بسیار محبوب (و بزرگ) است، روشی است که آن را جمع آوری می کند. آنها از سیستمی به نام Battle Pas استفاده می کنند که اساساً یک فروشگاه درون بازی است تا پول اضافی برای پات سالانه جمع آوری کنند. اساساً، هر کالای واجد شرایطی که با استفاده از این سیستم خریداری شود، علاوه بر مبلغی که در ابتدا برای آن در نظر گرفته شده است، ۲۵ درصد از سود خود را به پات اضافه می کند.

این دلیل اصلی این است که The International علیرغم عدم محبوبیت نسبی آن در مقایسه با برخی از بازی‌های دیگر این مجموعه، یک تورنمنت بازی ویدیویی بزرگ است. این بدان معنا نیست که هزاران نفر Dota 2 بازی نمی‌کنند، اما به اندازه بازی‌های اخیر مانند Overwatch و Fortnite حضور و هیجان دریافت نمی‌کند.

Fortnite World Cup

بزرگترین مسابقات بازی های ویدیویی

بزرگترین مسابقات بازی های ویدیویی

به عنوان یک بازی، Fortnite چندان قدیمی نیست. اولین جام جهانی فورتنایت در سال ۲۰۱۹ برگزار شد و با این حال، این رویداد رتبه دوم را در این لیست دارد. Fortnite بیش از ۳۰ میلیون دلار برای مسابقات جام جهانی اختصاص داد، که سپس به چند دسته تقسیم شد، از جمله یک تورنمنت دو نفره، یک تورنمنت انفرادی، یک تورنمنت کریتیو و غیره.

برای بازی‌ای که در مقایسه با زمان بازی Dota 2 بسیار کم سن تر است، تأثیری که Fortnite داشته است باورنکردنی است. علاوه بر این، جام جهانی مسلماً بیش از هر تورنمنت دیگری برای جلب توجه ورزش های الکترونیکی موثر بوده است.

مهمتر از همه، هیچ یک از درآمدهای جام جهانی Fortnite مانند Dota 2 از مردم دریافت نمی شود. این بدان معنا نیست که به هیچ وجه باید به دریافت پول از جمعیت به چشم تحقیر نگاه کرد، بلکه نشان دهنده درآمدی است که Fortnite در زمان شروع انفجاری خود از بازیکنان جمع آوری می کرد.

می‌توانید بیشتر شهرت فورتنایت را به نحوه جذب مخاطبانش از زمان انتشارش نسبت دهید. البته محبوبیت باورنکردنی آن به دلیل رایگان بودن بخشی از چیزی است که باعث محبوبیت بازی شد، اما افزودن این نکته به گیم پلی سبک بتل رویال که میلیون ها نفر را جذب خود کرد، چیزی است که واقعاً بازی را به موفقیت بزرگی تبدیل کرد.

جام جهانی فورتنایت از این نظر منحصر به فرد است که به چند دسته مختلف تقسیم می شود. همانطور که در بالا ذکر کردیم، آنها رویداد اصلی را به دو بخش تقسیم کردند: رویداد بازیکن تکی و رویداد تیمی. هر بخش یک برنده (یا تیم برنده) دارد. چندین رویداد کوچکتر نیز وجود دارد، مانند یک رویداد کریتیو که رقابت را به روش های مختلف آزمایش می کند.

LoL World Championship

LoL World Championship بزرگترین مسابقات بازی های ویدیویی

League of Legends یکی از طولانی ترین MOBA های تمام دوران است. به این ترتیب، منطقی است که آن را در لیست ما جزو بزرگترین و بهترین مسابقات بازی های ویدیویی در تمام دوران ها قرار بگیرد.

در مسابقات قهرمانی LoL برندگان اکثریت جایزه نقدی و همچنین جامی به نام جام احضار (summoner) را دریافت می کنند. جالب اینجاست که وزن جام در مجموع ۷۰ پوند است که قرار است توسط یک تیم بالا برود نه یک نفر!

مانند Dota 2، بازی League of Legends در طول تاریخ بخشی از جوایز خود را از طریق بازیکنان جمع آوری کرده است. به عنوان مثال، از اسکین های انحصاری برای جمع آوری سرمایه برای مسابقات استفاده شده است. LoL به عنوان پربیننده‌ترین بازی ویدیویی در کل جهان و یکی از پرطرفدارترین مسابقات در نظر گرفته می‌شود، اما اینکه آیا این عنوان در آینده نزدیک حفظ خواهد شد یا خیر مشخص نیست.

به دلیل محبوبیت جهانی آن، مسابقات هر ساله در شهرها، مکان‌ها و کشورهای مختلف برگزار می‌شود. تا به الان پکن، کالیفرنیا، شانگهای، سئول و چند جای دیگر میزبان این مسابقات بوده اند.

در حالی که LoL World Champion از نظر اندازه با Dota 2 یا Fortnite قابل مقایسه نیست، سطح هیجان برای رقابت LoL قابل مقایسه یا حتی بالاتر از دو مورد دیگر است.

PUBG Global Championship

بزرگترین مسابقات بازی های ویدیویی

بزرگترین مسابقات بازی های ویدیویی

مانند Fortnite، بازی PUBG یک بازی ویدیویی بسیار محبوب در سبک بتل رویال است. در حالی که PUBG قبل از بازی Fortnite با مدل بتل رویال به شهرت رسید، سبک بازی متفاوت و مدل پولی آن‌ها نسبت به Fortnite طرفداران متفاوتی داشت.

به این ترتیب، در حالی که هنوز بسیار موفق است، مسابقات جهانی PUBG به اندازه Fortnite قابل توجه نبوده است.

همانطور که گفته شد، بازیکنان و سازندگان بازی هنوز هم توانسته‌اند مسابقات را فراهم کنند. مانند Dota 2، بازی PUBG بیشتر سرمایه خود را از طریق آیتم های فروشگاه جمع آوری می کند. برای هر کالای واجد شرایط خریداری شده، ۲۵ درصد سود به کل بودجه می رود.

۲۵٪ دیگر از سود به یک رویداد چالش ویژه اختصاص می یابد، در حالی که ۵۰٪ باقیمانده بین تمام تیم های شرکت کننده تقسیم می شود.

برخلاف Fortnite، رقابت PUBG فقط در قالب تیمی انجام شد. تیم های رقابتی از طریق یک تورنومنت به سبک براکت تعیین می شدند تا اینکه در نهایت برنده مشخص شد.

به عنوان یک بازی بسیار موفق با طرفداران قوی، PUBG این پتانسیل را دارد که در سال‌های آینده، به‌ویژه با مدل جمع‌آوری کمک مالی خود، یک جایزه برنده بیشتر به دست آورد. با این حال، جذابیت جهانی مشابه Fortnite یا ثبات طولانی مدت Dota 2 را ندارد.

Overwatch League

بزرگترین مسابقات بازی های ویدیویی

Overwatch League مجموعه ای از مسابقات مختلف Overwatch است که در چندین تاریخ برگزار می شود. هم مسابقات پلی آف و هم مسابقات قهرمانی مرتبط با Overwatch پتانسیل بالا بردن عدد های جاویز چشمگیر را دارند ؛ برای مثال، فصل دوم بازی Overwatch به مجموع ۳.۵ میلیون دلار رسید.
لیگ Overwatch برخلاف سایر مسابقات، در چندین تاریخ در طول سال به جای یک رویداد بزرگ برگذار می شود. با وجود این، رسیدن به چنین عدد و بودجه چشمگیری برای تاریخ حذفی قطعاً چیزی است که باید در نظر گرفت. اگر آنها بتوانند به ۳.۵ میلیون دلار برای تاریخ پلی آف برسند، پتانسیل رسیدن به رقم بسیار بالاتر برای خود قهرمانی را دارند.

همانطور که به احتمال زیاد می دانید، Overwatch یک بازی شوتر اول شخص تیمی است. برخی از نمونه‌هایی از نام تیم‌ها عبارتند از: Vancouver Titans و LA Gladiators.
در لیگ Overwatch، بازیکنان در تیم های شش نفره با یکدیگر رقابت می کنند. هر تیم باید دو تانک، دو دمیج دیلر و دو ساپورت داشته باشد، اما آنها می‌توانند شخصیت‌هایی را که می‌خواهند در این محدودیت‌ها انتخاب کنند.

برچسب‌ها:

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

بامداد نوروزیان

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *