۰

۱۰ تا از بهترین فیلم های شبیه به Breaking Bad

۱۰ تا از بهترین فیلم های شبیه به Breaking Bad

10 تا از بهترین فیلم های شبیه به Breaking Bad

در این مقاله قصد داریم تا ۱۰ تا از بهترین فیلم های شبیه به Breaking Bad را به شما معرفی کنیم و هر کدام را بررسی کنیم؛ با کنترل امجی همراه باشید.

پایانی بر بریکینگ بد با El Camino: A Breaking Bad Movie

El Camino: A Breaking Bad Movie 10 تا از بهترین فیلم های شبیه به Breaking Bad

فیلم El Camino: A Breaking Bad Movie، فیلمی آمریکایی در ژانر جنایی، درام و هیجانی است که به عنوان یک فیلم ادامه دهنده برای سریال محبوب تلویزیونی Breaking Bad تولید شده است. این فیلم در سال ۲۰۱۹ توسط نویسنده و کارگردان اصلی سریال، وینس گیلیگان، ساخته شده است و به تهیه کنندگی مارک جانسن، ملیسا برنر، چارلز نیویرت و وینس گیلیگان منتشر شده است.

در این فیلم، داستان به دنبال ادامه زندگی جسی پینکمن می پردارد که پس از رهایی از بردگی و برکناری از باند مواد مخدر والتر وایت، به دنبال شروع یک زندگی جدید است. اما جسی در حین گریز از قانون و پلیس، با مشکلاتی مواجه می‌شود و باید راهی برای فرار از این مشکلات پیدا کند.

در این فیلم، بازیگرانی همچون آرون پال، جاناتان بنکس، کریستن رایت، چارلز بیکر، مت سوکاپ، جسی پلمان، لاری هانکین، مت جونز، تسویا یهایسو و برایان کرانستون حضور دارند.

این فیلم به نوعی یک تکمیل برای سریال Breaking Bad محسوب می‌شود و برای همه‌ی طرفداران این سریال، تجربه‌ی لذت بخشی را ارائه می‌دهد.

فیلم های Sicario پر از صحنه های اکشن

10 تا از بهترین فیلم های شبیه به Breaking Bad

«برکینگ بد» پیچیدگی‌ها و خطرات مافیا ها و کارتل‌ها، به علاوه آنچه برای ردیابی آنها لازم است را به تصویر می‌کشد.

دو فیلم «سیکاریو» که در سال‌های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۸ اکران شدند، در یک سبک مشابه، یک مامور اف‌بی‌آی را دنبال می‌کنند که در یک ماموریت دولتی برای سرنگونی یک کارتل قوی و انتقام جوی مواد مخدر در مرز ایالات متحده و مکزیک است.

این فیلم ها با بازی امیلی بلانت، بنیسیو دل تورو، جاش برولین و ویکتور گاربر به خوبی کارگردانی شده اند و مطمئناً نیاز هر طرفدار «بریکینگ بد» را برای لذت بردن از یک فیلم اکشن هیجانی جدید برآورده می کنند.

American Made (2017) نیز نزول یک مرد را در تجارت مواد مخدر به نمایش می گذارد

10 تا از بهترین فیلم های شبیه به Breaking Bad

فیلم American Made، فیلمی آمریکایی در ژانر درام، جنایی و هیجانی است که در سال ۲۰۱۷ توسط دوگ لایمن کارگردانی شده است. تام کروز نیز در این فیلم به عنوان بازیگر اصلی حضور دارد.

در این فیلم، داستان زندگی واقعی یک خلبان بنام بری سیل، روایت می‌شود که به دنبال پول و ثروت بیشتر، با گروهی از تبهکاران و مزدوران برای بارهای قاچاق مواد مخدر و سلاح همکاری می‌کند. اما با گذشت زمان و ورود او به دنیای پیچیده و خطرناک قاچاقچیان، او متوجه می‌شود که برای انجام این کارها، قرار نیست تنها به پول فکر کند و باید برای حفظ خانواده‌اش، به دنبال فرار از مشکلاتی که درگیرش شده، باشد.

در این فیلم بازیگرانی همچون تام کروز، دومنال گلیسون، جسی پلمان، کالم فیرل، کاتی دیکی، آلنا پیرنو و مایکل ریزن حضور دارند.

فیلم American Made، با داشتن یک داستان جذاب و هیجان‌انگیز، ترکیبی از کمدی، درام و جنایی را با هم ترکیب کرده است و برای هر کسی که به فیلم‌های پرهیجان و داستان‌های واقعی علاقه‌مند است، یک تجربه‌ی تماشایی بسیار خوب را ارائه می‌دهد.

Scarface (1983) یکی از نمادین ترین درام های جنایی تمام دوران

10 تا از بهترین فیلم های شبیه به Breaking Bad

بهترین فیلم های شبیه به Breaking Bad

به غیر از والتر وایت در نقش هایزنبرگ، شاید هیچ سلطان مواد مخدر نمادین تر از تونی مونتانا در ۱۹۸۳ “Scarface” وجود نداشته باشد.

آل پاچینو نقش مونتانا، یک قاچاقچی مواد مخدر در میامی را بازی می‌کند که قدرتمندترین در ایالت فلوریدا است و تقریباً تمام کوکائینی را که از شهرش وارد می‌شود کنترل می‌کند.

این فیلم یکی از نمادین ترین درام های جنایی هالیوود است که با اکشن و ظهور و سقوط یک امپراتوری مواد مخدر کامل می شود.

Blow (2001) نزول یک مرد به سمت خرید و فروش مواد مخدر

10 تا از بهترین فیلم های شبیه به Breaking Bad

«Blow» با بازی جانی دپ، فوتبالیست دبیرستانی شهر کوچک جورج جونگ را دنبال می کند که به بزرگترین واردکننده کوکائین در جهان برای کارتل مدلین تبدیل می شود.

این فیلم از کتابی به قلم بروس پورتر در سال ۱۹۹۳ اقتباس شده و بر اساس وقایع واقعی ساخته شده است.

مانند “Breaking Bad”، این فیلم نشان می دهد که چگونه تجارت مواد مخدر می تواند بر مردم عادی تأثیر بگذارد که شامل کسانی که مصرف می کنند تا کسانی که توزیع می کنند می شود.

Traffic (2000) دارای چندین دیدگاه است

10 تا از بهترین فیلم های شبیه به Breaking Bad

«برکینگ بد» در به تصویر کشیدن اثرات تجارت مواد مخدر بر افراد مختلف، از جمله شهروندان عادی، مصرف کنندگان مواد مخدر، فروشندگان مواد مخدر و امپراطوری های مواد مخدر که همه آن را کنترل می کنند، بسیار عالی عمل کرد.

به همین ترتیب، فیلم سال ۲۰۰۰ «ترافیک» با بیان داستان‌های متفاوت و در عین حال در هم تنیده، نگاهی به جنگ آمریکا علیه مواد مخدر دارد.

این فیلم تجارت مواد مخدر را از منظرهای مختلفی از جمله عوامل DEA، سیاستمداران و قاچاقچیان مواد مخدر بررسی می کند.

«ترافیک» همچنین دارای گروه بازیگران قابل توجهی از جمله دان چیدل، بنیسیو دل تورو، مایکل داگلاس، اریکا کریستنسن، لوئیس گوزمان، دنیس کواید، کاترین زتا جونز، جیکوب وارگاس، تافر گریس، جیمز برولین و بنجامین برات است.

Requiem for a Dream (2000) چند ستاره مشهور را به نمایش می گذارد

Requiem for a Dream 10 تا از بهترین فیلم های شبیه به Breaking Bad

بهترین فیلم های شبیه به Breaking Bad

اگر از روشی که «Breaking Bad» به چگونگی تأثیر اعتیاد به مواد مخدر به طرق مختلف روی افراد نشام می دهد لذت برده اید، ممکن است از فیلم «مرثیه‌ای برای یک رویا» ساخته دارن آرنوفسکی در سال ۲۰۰۰ لذت ببرید.

این فیلم بر اساس رمانی به همین نام اثر هوبرت سلبی جونیور در سال ۱۹۷۸، تخیلی و منحصر به فرد است.

این درام روان‌شناختی با بازی الن برستین، جرد لتو، جنیفر کانلی و مارلون وینز در نقش چهار شخصیتی که همگی به روش‌های مختلف از نظر جسمی و روحی تحت تأثیر اعتیاد به مواد مخدر هستند، بازی می‌کنند.

Trainspotting (1996) با نویسندگی قدرتمندش

Trainspotting (1996) 10 تا از بهترین فیلم های شبیه به Breaking Bad

«Trainspotting» بر اساس رمانی از اروین ولش، فیلمی است که با بازی های عالی و کاوش عمیق در اعتیاد به مواد، توجه طرفداران «بریکینگ بد» را به خود جلب می کند.

فیلم ۱۹۹۶ دنی بویل یک کمدی سیاه با بازی ایوان مک گرگور، جانی لی میلر، رابرت کارلایل، ایون برمنر، کوین مک کید و کلی مک دونالد است.

این فیلم مارک رنتون (مک گرگور) را دنبال می کند که او با اعتیاد به هروئین مبارزه می کند و سعی می کند پاک شود در حالی که در اطراف دوستانی است که اعتیاد و مشکلات خاص خود را دارند.

مانند «برکینگ بد»، «Trainspotting» نیز به خاطر نویسندگی عالی اش شناخته شده است.

این فیلم نامزد جایزه اسکار بهترین نویسندگی، فیلمنامه بر اساس مطالبی بود که قبلا تولید یا منتشر شده بود. این فیلم همچنین برنده جایزه بفتا (آکادمی هنرهای فیلم و تلویزیون بریتانیا) برای بهترین فیلمنامه اقتباسی شد.

The Drug King (2018) یک درام جنایی کره جنوبی

The Drug King 10 تا از بهترین فیلم های شبیه به Breaking Bad

اگر نمی توانید از استایل هایزنبرگ در «برکینگ بد» سیر شوید، «سلطان مواد مخدر»، یک درام جنایی کره جنوبی ۲۰۱۸ ساخته وو مین هو را ببینید.

این فیلم یک دلال مواد مخدر را در طول سفرش به دنیای تاریک تر قاچاق مواد مخدر دنبال می کند. در نهایت، او به یک قاچاقچی بدنام تبدیل می شود.

بازیگر اصلی این فیلم SONG KANG-HO است که نقش دلال مخدر Lee Doo-sam را ایفا می کند.

Paid in Full (2002) یک درام جنایی

10 تا از بهترین فیلم های شبیه به Breaking Bad

فیلمی که در فلاش بک جریان دارد، «پرداخت کامل» گروهی از دوستان را دنبال می کند که در دنیای زیرزمینی مواد مخدر هارلم فعالیت می کنند.

داستان این فیلم در دهه ۱۹۸۰ می گذرد و وود هریس، عیسی مورالس، مکی فیفر و کامرون در آن بازی می کنند.

مانند «برکینگ بد»، این فیلم دارای مضامین خشونت آمیز است و چگونگی تأثیر تجارت مواد مخدر و آزمایش دوستی ها و وفاداری را بررسی می کند.

برچسب‌ها:,

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

بامداد نوروزیان

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *