۰

بررسی شخصیت سال گودمن

بررسی شخصیت سال گودمن

بررسی شخصیت سال گودمن

یکی از دلایلی که بتر کال سال را در اوج بی حفره بودن فیلمنامه و روند کند خود تبدیل به سریالی جذاب و دلپذیر می‌کند، شخصیت پردازی فوق العاده جیمی مک گیل یا همان سال گودمن خودمان است. اصولا سریال بتر کال سال برای پردازش این شخصیت ساخته شده و طبیعی است که بزرگترین سلاح و پایه اساسیش باشد. جیمی مک گیل که در برکینگ بد شخصیتی شوخ طبع و به ظاهر بی خیال است، شکافته شده و شخصیت اصلیش که بسیار انسانی تر و قابل درک تر از شخصیت های دیگر دنیای سریال است نشان داده می‌شود. از ویژگی های اصلی جیمی مک گیل، همراهی بی نظیر مخاطب با اوست؛ مخاطب از دیدن کشمکش های او و چگونگی بیرون آمدنش از آنها سیر نمی‌شود.

 او شخصیتی باهوش و در عین حال بامزه است که در یک زمان بیننده را به هیجان و لبخند وا می‌دارد. بازی فوق العاده باب اودنکرک هم غیرقابل چشم پوشی است. او با بازی بی نظیرش در نقش انسانی برونگرا کاری کرده که مخاطب بعد از دیدن سریال تا مدت ها به دنبال شخصیتی نظیر او در سریال های دیگر باشد و از نبودن چنین کاراکتری رنج بکشد. شخصیت پردازی جیمی مک گیل تا حدودی شبیه به والتر وایت برکینگ بد است؛ فردی معصوم و بی گناه که به تدریج تبدیل به هیولایی وحشتناک و رام نشدنی می‌شود و با این تفاوت که ما آن هیولای وحشتناک و رام نشدنی او را دیده ایم و الان وقتش است که با موجود معصوم و بی گناه و چگونگی تبدیل شدنش به کسی که در برکینگ بد با او آشنا شدیم بنگریم.

بررسی شخصیت سال گودمن

بررسی شخصیت سال گودمن

دیگر وجه اشتراک این دو شخصیت، روند حل مشکلات توسط آنهاست؛ مسئله مطرح شده، کشمکش شخصیت اصلی با آن نشان داده شده و بعد از مدتی کاراکتر ما کار هایی می‌کند که ما از آنها سر در نمی‌آوریم، اما در پایان کار که تکه های پازل در کنار هم قرار گرفت سرخوش شده و از نبوغ کاراکتر لذت می‌بریم؛ نمونه اش هم می‌توان به اپیزود پایانی فصل ۴ برکینگ بد و اپیزود دادگاه جیمی مک گیل و برادرش اشاره کرد. جیمی مک گیل یا سال گودمن کاراکتری همه چیز تمام، بی همتا و در یک کلام “خاص” است که با بازی عالی اودنکرک در خلق زبان بدن، نحوه حرف زدن، خندیدن، ابراز عشق، عصبانیت و ده ها چیز دیگر، کاری می‌کند که بیننده بتر کال سال را از دیدی اول شخص ببیند و از تمام لحظات حضور او در سریال لذت ببرد.

برچسب‌ها:,

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

عرفان سعید زنوزی

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *