۰

۱۰ فیلم برتر جنایی دهه ۱۹۹۰

۱۰ فیلم برتر جنایی دهه ۱۹۹۰

10 فیلم برتر جنایی دهه 1990

در این مقاله قصد داریم تا به معرفی ۱۰ فیلم برتر جنایی دهه ۱۹۹۰ بپردازیم و هر کدام را خلاصه بررسی کنیم؛ با کنترل امجی همراه باشید.

The Silence of the Lambs 1991

10 فیلم برتر جنایی دهه 1990

کارگردان: Jonathan Demme

در این فیلم، یک مامور FBI به نام کلاریس استارلینگ (با بازی جودی فاستر) به دنبال گرفتن یک قاتل سریالی به نام بوفالو بیل است. برای این منظور، او به دکتر هانیبال لکتر (با بازی آنتونی هاپکینز)، یک روانپزشک که خود یک قاتل سریالی است، مراجعه می کند تا کمکش کند.

Heat 1995

10 فیلم برتر جنایی دهه 1990

کارگردان:  Michael Mann

در این فیلم، یک دزد حرفه ای به نام نیل (با بازی رابرت دنیرو) و یک کارآگاه شریف به نام وینسنت هانا (با بازی ال پاچینو) با یکدیگر درگیر می شوند. در حالی که نیل به دنبال دزدی بزرگی است، هانا به دنبال دستگیری او است.

Pulp Fiction 1994

10 فیلم برتر جنایی دهه 1990

کارگردان:  Quentin Tarantino

این فیلم به صورت غیرخطی روایت شده است و داستانش مربوط به زندگی چند شخصیت مختلف است، از جمله دو دزد، یک بوکسور، یک مزدور و یک زندانی. بازیگران اصلی شامل جان تراولتا، ساموئل ال. جکسون، اوما تورمن و بروس ویلیس هستند.

The Usual Suspects 1995

10 فیلم برتر جنایی دهه 1990

کارگردان:  Bryan Singer

در این فیلم، پلیس به دنبال گروهی از جنایتکاران می باشد که یک کارخانه قلیان را به آتش می کشانند. درگیری های بین این گروه و پلیس تلاش برای کشف هویت شخصیت مرموز به نام کایزر سوزه است.

Goodfellas 1990

10 فیلم برتر جنایی دهه 1990

کارگردان:  Martin Scorsese

در این فیلم، داستان زندگی هنری هیل (با بازی رابرت دنیرو) روایت می شود، یک جنایتکار حرفه ای که در گروه مافیایی نیویورک فعالیت می می کند. در طول فیلم، او با جنایتکاران رقیب و پلیس های فاسد درگیر می شود و باید تلاش کند تا زندگی خود و خانواده اش را نجات دهد.

L.A. Confidential 1997

10 فیلم برتر جنایی دهه 1990

کارگردان: Curtis Hanson

این فیلم داستان سه کارآگاه در دهه ۱۹۵۰ در لس آنجلس است که به دنبال حل یک معمای قتل می باشند. بازیگران این فیلم شامل کیم باسینگر، راسل کرو و گای پیرس می باشند.

Reservoir Dogs 1992

10 فیلم برتر جنایی دهه 1990

کارگردان: Quentin Tarantino

این فیلم داستان یک دزدی بزرگ است که توسط یک گروه از جنایتکاران برنامه ریزی شده است. اما در حین اجرای طرح، همه چیز بهم می ریزد و همه شخصیت ها درگیر تنش ها و بازی های روانی می شوند.

Se7en 1995

10 فیلم برتر جنایی دهه 1990

کارگردان: David Fincher

در این فیلم، دو کارآگاه به نام های سامرست و میلز به دنبال یک قاتل سریالی به نام جان دو است. او قربانیان خود را به ۷ گناه کبیره دامن می زند و دو کارآگاه باید با این قاتل بی رحم مقابله کنند.

Fargo 1996

10 فیلم برتر جنایی دهه 1990

کارگردان:   Joel Coen و Ethan Coen

در این فیلم، داستان یک فروشنده بیمه به نام جری (با بازی ویلیام اچ. میسی) روایت می شود که یک طرح تقلبی برای سرقت پول از شرکت خود را به اجرا می گذارد. اما طرحش به سرعت خراب می شود و وضعیت کنترل ناپذیر می شود. این فیلم شامل عناصری از جرم و جنایت، کمدی سیاه و نظام قضایی می باشد.

Leon: The Professional 1994

10 فیلم برتر جنایی دهه 1990

کارگردان: LUC BESSON

این فیلم درباره یک قاتل حرفه ای به نام لئون است که در طی اتفاقاتی با یک دختر کوچک به نام ماتیلدا آشنا می شود که تمام خانواده خود را از دست داده است و به او پناه آورده است. او با گذشت زمان رابطه اش با ماتیلدا صمیمانه تر می شود و ماجراجویی های این دو د کنار یکدیگر شروع می شود.

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

بامداد نوروزیان

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *