۰

۱۰ کاراکتر جانبی سریال The Last Of Us بر اساس سودمندی

کاراکتر جانبی سریال The Last Of Us

کاراکتر جانبی سریال The Last Of Us

کاراکتر جانبی سریال The Last Of Us

فصل اول Last of Us به پایان رسیده است و صحنه را برای جوئل و الی آماده می کند تا سفر خود را در فصل دوم ادامه دهند، اگرچه ماهیت آن سفر اکنون پیچیده تر شده است. از طریق هر یک از ۹ قسمت پر حادثه در فصل اول، شخصیت های فرعی آمده و رفته اند.

برخی فقط در یک قسمت ظاهر شدند، برخی دیگر بارها و بارها بازگشتند. بسیاری در این بازی ویدیویی وجود داشتند در حالی که برخی دیگر کاملاً جدید هستند. اینکه هر کدام چقدر مفید بوده اند بستگی به داستان دارد. اما هرکدام به روشی منحصر به فرد اثر خود را نشان دادند و نقش مهمی در سفر جوئل و الی داشتند.

در این مقاله قصد داریم تا به معرفی ۱۰ کاراکتر جانبی سریال The Last Of Us بپردازیم و آنها را بر اساس سودمندی و تاثیر در داستان رتبه بندی کنیم؛ با کنترل امجی همراه باشید.

Sam

کاراکتر جانبی سریال The Last Of Us

سم فقط یک قسمت را دوام آورد (اگرچه در ثانیه های پایانی قسمت قبلی اش برای مدت کوتاهی ظاهر شد). اما حضور او تاثیر زیادی داشت. بودن در کنار پسر جوان به بینندگان و حتی جوئل یادآوری کرد که الی هنوز یک بچه است. او عاشق انجام کارهای احمقانه مانند بازی کردن و خواندن کمیک بوک در زیر ظاهر بد دهان و جدی او است.

او واقعاً به سم علاقه مند شد، بنابراین مرگ غم انگیز و ویرانگر عاطفی او و تلاش های ناموفق او برای نجات او نقطه عطفی برای این شخصیت بود. او به همراه برادر بزرگترش هنری به جوئل و الی کمک کردند تا یک قدم به امنیت نزدیکتر شوند. اما این از دست دادن سم است که واقعاً مقداری از انسانیت را به دو کاراکتر اصلی داستان بازگرداند.

Riley

کاراکتر جانبی سریال The Last Of Us

اگر یک نفر باشد که الی را به انجام کاری که دارد انجام می دهد سوق دهد، آن یک نفر رایلی است. در حالی که الی افراد زیادی را در این راه از دست داده است، از جمله مادر خود، او مسلما نزدیک ترین فرد به رایلی بود. رایلی که بهترین دوست، محرم و معشوق او است، تنها کسی است که توانسته بهترین ها را در الی به نمایش بگذارد.

از دست دادن او در حالی که قرار بود هر دو در کنار هم بمیرند اما او زنده ماند و رایلی مبتلا شد، بر دوش الی سنگینی می کرد. هر بار که او به جای زخم خود نگاه می کند، این حقیقت ویرانگر را به یاد می آورد. اما این لحظه همچنین به الی کمک کرد تا در تمایل خود برای انجام هر کاری که می تواند برای کمک به پایان دادن به این بیماری، قوی تر و مصمم تر شود. مرگ رایلی و آخرین روزی که الی با او گذراند، لحظه ای مهم در زندگی او بود.

Anna

کاراکتر جانبی سریال The Last Of Us

آنا مادر الی تنها در ابتدای قسمت پایانی دیده می شود. با بازی اشلی جانسون، که صداپیشگی الی در این بازی ویدیویی را بر عهده داشت، صحنه دلخراش تولد، زمینه ای را در مورد چگونگی ورود الی به دنیا و اینکه چگونه مادرش مبارزی سرسخت بود، فراهم می کند. با این حال، مهمترین مسئله این است که موقعیت آنا معمای مصونیت الی را حل می کند.

آنا به مارلین دروغ می گوید و به او می گوید که بعد از اینکه بچه دیگر به او وصل نیست گاز گرفته شده است. آنا که می‌دانست اگر مارلین حقیقت را می‌دانست، بچه الی را می‌کشت، کار درست را انجام داد. با انجام این کار، او ناخودآگاه فرزندی را به وجود آورد که ممکن است بتواند جهان را نجات دهد.

David

کاراکتر جانبی سریال The Last Of Us

دیوید وفادار به شخصیت خود از بازی ویدیویی در این اقتباس، از این جهت مفید بود که توانست گروهی پایدار بسازد که از وضعیت وحشتناک جهان جان سالم به در برد، البته به وسیله آدمخواری. با این وجود، این اعمال او بود که بازماندگان را زنده نگه داشت، هر چند شنیع بود.

با این حال، آنچه دیوید را بسیار مفید می کند، نقشی است که او در تغییر الی ایفا کرد. پس از حمله به او، تهدید به قتل و تجاوز به او، مشخص بود که الی عمیقا تحت تأثیر قرار گرفت. این که چگونه در دراز مدت او را تغییر خواهد داد، باید دید. اما حتی در قسمت آخر، واضح بود که الی به شدت آسیب دیده است و باعث می شود حضور دیوید مدت طولانی پس از مردنش احساس شود.

Perry

کاراکتر جانبی سریال The Last Of Us

نقش دست راست رهبر انقلابی کاتلین، پری با بازی جفری پیرس، که صداپیشگی تامی در این بازی ویدیویی بود، بازی می‌کند. او به عنوان یک شخصیت اصلی در سریال، جدی، ماهر و فردی است که کاتلین به وضوح نمی تواند بدون آن زندگی کند. او نیروی عملی بود بود در حالی که کاتلین مغز متفکر بود و او را با وظیفه‌شناسی دنبال می‌کرد. او یکی از معدود افرادی بود که می توانست به او اعتماد کند.

در هدایت جستجوی هنری و سم، و بعداً جوئل و الی، اقدامات پری مستقیماً بر یکی از انفجاری ترین و ترسناک ترین صحنه های سریال تا کنون تأثیر گذاشت. بدون حضور آموزش دیده نظامی او، کاتلین به اندازه او تهدید بزرگی نبود و برای حمله به آن اعتماد به نفس نداشت.

Frank

کاراکتر جانبی سریال The Last Of Us

در یکی از تاثیرگذارترین اپیزودهای این مجموعه از نظر احساسی، ملاقات فرانک با بیل اثرات و انتقادات زیادی در سرتاسر جهان داشت. بدون فرانک، بیل تا زمان مرگش گوشه نشین می ماند. این تمایل فرانک برای ارتباط با دیگران است که او را به ایجاد دوستی با تس سوق می دهد. این به نوبه خود به تس و جوئل دسترسی به ایمنی، مهمات، غذا و سایر چیزهایی که در طول ماموریت خود نیاز دارند، می دهد. اما مهمتر از همه، به این معنی است که آنها فردی را در بیرون دارند که می توانند به او اعتماد کنند.

با این حال، سودمندی فرانک فراتر از چیزهای عملی است: او بیل را به مرد فداکار بهتری تبدیل کرد و برای کسی که هرگز فکر نمی‌کرد هرگز آن را تجربه کند، دهه‌ها شادی ایجاد کرد.

Marlene

کاراکتر جانبی سریال The Last Of Us

در حالی که نقش مارلین در قسمت آخر به پایان رسید، اما نقش او همیشه بسیار مفید بوده است. مارلین، با بازی مرل دندریج (که در واقع صداپیشگی این شخصیت را در بازی ویدئویی نیز بر عهده داشت)، علاوه بر رهبر جنبش مقاومت، یکی از معدود افرادی است که از وضعیت الی و اینکه چرا ممکن است کلید نجات دنیا را در دست داشته باشد، می داند.

بدون مارلین، الی زنده نمی ماند. بدون مارلین، الی و جوئل کنار هم قرار نمی گرفتند. حتی با وجود مردن او، مارلین نقش مهمی در داستان آینده بازی خواهد کرد، زیرا الی نمی‌داند که جوئل او را کشته است و یا اینکه مارلین آماده کشتن الی برای درمان بود. از این نظر، زندگی و مرگ او برای ایجاد رابطه و برعکس بی اعتمادی بین الی و جوئل مفید خواهد بود.

Tommy

کاراکتر جانبی سریال The Last Of Us

تامی جان جوئل را به چندین روش نجات داد، به ویژه زمانی که او و سارا در ابتدای شیوع این بیماری قرار بود توسط یک افسر نظامی سرنگون شوند. دانستن اینکه تامی کجاست و اینکه او در یک پناهگاه امن زندگی می کند، به جوئل و الی امید می دهد. آنها می دانند که اگر تصمیم بگیرند همیشه مکانی امن برای بازگشت وجود دارد.

علاوه بر این، این تامی بود که در ابتدا جوئل را وادار کرد تا هر کاری که برای زنده ماندن لازم است انجام دهد. تا زمانی که نداند برادر کوچکش در امان است کمتر چیزی را نمی پذیرفت. اما این تامی است که به جوئل کمک می کند تا دیدگاهی به او بدهد وقتی می بیند که علیرغم همه چیز، تامی یک برادر عالی است که بهتر از همیشه عمل می کند.

Bill

کاراکتر جانبی سریال The Last Of Us

 تفکر، تدبیر و مهارت های بیل بود که بیل را به یکی از مفیدترین افراد سریال و به طور کلی یکی از بهترین شخصیت های سریال The Last of Us تبدیل کرد. او همراه با فرانک، زندگی دو نفره پر رونق خود را داشتند که در نهایت به سود جوئل و تس انجامید.

پس از مرگ غم انگیز آنها، بیل یادداشتی را برای جوئل گذاشت که به آنها اجازه می داد آنچه را که نیاز داشتند ببرند، که شامل ماشینی بود که به آنها کمک کرد تا در سفر خود ادامه دهند. بدون اینکه بداند، رابطه بیل و فرانک نیز ممکن است بی سر و صدا به جوئل امید بدهد که چیزی برای مبارزه وجود دارد.

Tess

کاراکتر جانبی سریال The Last Of Us

در مورد رابطه جوئل و تس زیاد بحث نشده است، اگرچه واضح است که این یک دوستی عمیق بود که به ماهیت رمانتیک نیز رسید. مهمتر از همه، او تنها کسی است که می تواند جوئل را از انجام کارها کنار بگذارد. بدون او، او ممکن بود در تصمیم گیری های خود خشن تر و عجول تر باشد.

فداکاری تس برای جوئل و الی یکی از فداکارانه ترین اقدامات نمایشی تا به امروز است. جوئل ممکن بود بدون تفکر منطقی تس که آرام بخش بود، به این اندازه تاثیر گذار نبود.

کاراکتر جانبی سریال The Last Of Us

برچسب‌ها:

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

بامداد نوروزیان

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *