۰

بازی نهنگ آبی چگونه به وجود آمد؟

بازی نهنگ آبی

بازی نهنگ آبی چگونه به وجود آمد؟

در سال ۲۰۱۶  فیلیپ بودکین دانشجوی پیشین روانشناسی ۲۲ ساله که از دانشگاه اخراج شد، ادعا کرد که او بازی را در سال ۲۰۱۳ اختراع کرده‌است. او میگوید زمانی که در دانشگاه بودم استادم من را به خاطر دختری که با او در ارتباط بودم تهدید میکرد که با آن دختر قطع ارتباط کنم و بعد از اینکه از دانشگاه اخراج شدم فهمیدم که استادم با دوست دخترم رابطه داشته است و تلاش کردم این بازی را بسازم و آن را در اختیار فرزند استادم قرار بدهم و همین کار را هم کردم و بعد از ۶۰ روز فرزند استادم که ۱۴ سال سن داشت، خود را روی ریل قطار انداخت و خودکشی کرد. بودکین اعلام کرد که هدف او این بود که برای «پاڪ کردن» جامعه و با فشار به کسانے که گفته می‌شود هیچ ارزشی ندارند آنها را وادار به خودکشی کند. با این وجود او ادعای بی گناهی می‌کند و اعلام کرده که این بازی  فقط سرگرم‌کننده است. بودیکین در زندان کریستی سن پترزبورگ بازداشت و در مه ۲۰۱۶ به دلیل تحریک دست کم ۱۶ دختر نوجوان به خودکشی، مجرم شناخته شد.

در ژوئن ۲۰۱۷ ایلیا سیدوروف پستچی در مسکو دستگیر شد. او همچنین متهم به تشکیل گروه «نهنگ آبی» برای تشویق کودکان به صدمه به خود و در نهایت خودکشی شد. او ادعا کرد که ۳۲ کودک را به پیوستن به گروهش و دنبال کردن دستورها متقاعد کرده‌است.

در هنگام دادرسی به شکایت‌ها علیه فیلیپ بودکین معلوم شد که ادعای او نادرست بوده و تنها به خاطر شناخته شدن، چنین ادعایی کرده‌است.

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

عرفان سعید زنوزی

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *