۰

معرفی موجودات ماورائی دمون ها Demons

دمون ها

معرفی موجودات ماورائی دمون ها Demons

کلمه دمون اصولا به اروح خبيثی اطلاق ميشود. آنها موجوداتی خبيث تر و قويتر از کاکوديمون ها هستن و موجوديتشان خيلی بالاتر از وابسته بودن به روان انسان ميباشد و مانند فرشتگان موجوداتی مستقل هستند ولی پر از نفرت و گناه و پليدي . آنچه هستن تنها شر و پليدی تاريکے نفرت است آنها موجودات قلمرو تاریکی اند.
در اعتقادات يهوديت و مسيحيت اين موجودات غلامان شيطان يا لوسيفر البته قبل از تمرد شيطان به لوسيفر معروف بود ( فرشته ای که از فرمان خدا تمرد کرد و بر عليه بشر قيام کرد و از ملکوت اعلا رانده شد) هستن . ولی دمونها تنها مختص عقايد مسيحی و يهودی نيستند بلکه در آين زرتشتی دشمنان ابدی اهورا مزدا خداوند روشنایی و پاکی و غلامان خداوند پليدے اهريمن هستن ودر مکاتب مصرے و جادوگری و پاگان و سرخپوستان حتی ژاپنی و چينيان ديده ميشوند .
در کل به اين نتيجه ميرسيم که دمون ها مخالف و دشمن فرشتگان و عرش الهی هستن و در هر مکتب و دینی هم از آنها گزارشاتی متشابه در دست است . اگر دمونها هستن پس اربابانی هم در ميانشان هستن که به آنها خدايان تاریکی قلمرو تاریکی ميگويند و اعتقاد بر اين است که دمونها و اربابان تاریکی در قلمروی مخالف با قلمرو نور و الهی فرشتگان ساکنند .

دمون ها

که به آن قلمرو سايه ها هم اطلاق ميگردد . و شايعه است که هميشه قلمرو فانی ما مکانی جهت مقابله اين نيروها بوده . و ما نسل بشر در ميان اين کارزار گير افتاده ايم که هميشه ميخواهيم اعمالی خوب انجام دهيم ولی هميشه هم تمايلات تاریک در ما هست . البته ميزان قدرتی که دمونها در ميان قلمرو فانی دارند و باعث انحراف ميشوند هميشه مورد بحث بوده .برخی از مکاتب ميگويند انها تنها توان وسوسه و تاثير دارند در حالی که مکاتبی پافشاری ميکنند هر کار بدی ناشی از تسخير روح ما توسط آنها است .
براي احضار و بر انگيختن دمونها و شناخت بيشتر اين موجودات کتبی تحت نام های دمونولوژی و دمونوگرافی هست البته از کتب قديمی جادوی شياطين هم ميتوان در اين باره جست که بيشتر اين کتب و نوشته ها دارای طلسمات مقابله و کنترل و البته تسخير اين موجودات است.

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

عرفان سعید زنوزی

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *