۰

۱۰ تا از بهترین فیلم های علمی تخیلی سال ۲۰۲۲

بهترین فیلم های علمی تخیلی سال ۲۰۲۲

بهترین فیلم های علمی تخیلی سال 2022

در سال ۲۰۲۲ فیلم های علمی تخیلی زیادی منتشر شده است که شاید همه آنها از کیفیت ساخت بالایی برخوردار نباشند و اگر شما هم طرفدار سبک Science fiction هستید ممکن است دوست داشته باشید با بهترین فیلم های این گروه را آشنا شوید و وقت خود را روی فیلم های ضعیف تلف نکیند. در این مقاله ما قصد داریم تا به معرفی ۱۰ تا از بهترین فیلم های علمی تخیلی سال ۲۰۲۲ بپردازیم و هر کدام را کوتاه بررسی کنیم ؛ با کنترل امجی همراه باشید.

The Adam Project

بهترین فیلم های علمی تخیلی سال 2022

کارگردان : Shawn Levy

بازیگران : Ryan Reynolds, Mark Ruffalo, Jennifer Garner

امتیاز IMDb : نمره ۶.۷

خلاصه داستان : پروژه آدام (به انگلیسی: The Adam Project) یک فیلم علمی تخیلی اکشن کمدی درام آمریکایی محصول سال ۲۰۲۲ است که توسط Skydance Media، Maximum Effort و ۲۱ Laps Entertainment به کارگردانی Shawn Levy ساخته شده است. بعد از آنکه آدام رید، خلبان سفینه مسافر در زمان ، اتفاقی هواپیمایش را در سال ۲۰۲۲ فرود می آورد، با خود دوازده ساله اش همراه می شود تا ماموریت نجات آینده را بر عهده بگیرد.

After Yang

بهترین فیلم های علمی تخیلی سال 2022

بهترین فیلم های علمی تخیلی سال ۲۰۲۲

کارگردان : Kogonada

بازیگران : Colin Farrell, Jodie Turner-Smith, Justin H. Min

امتیاز IMDb : نمره ۶.۶

خلاصه داستان : پس از یانگ (به انگلیسی: After Yang) یک فیلم درام علمی تخیلی متافیزیکی آمریکایی به نویسندگی، کارگردانی و کوگونادا است. در این فیلم کالین فارل، جودی ترنر اسمیت، جاستین اچ مین، ماله اما تیجاندراویجاجا و هیلی لو ریچاردسون به ایفای نقش پرداخته اند. داستان درباره تلاش یک خانواده برای ترمیم فرزند روباتیک خود است.

Apollo 10 ½: A Space Age Childhood

بهترین فیلم های علمی تخیلی سال 2022

کارگردان : Richard Linklater

بازیگران : Jack Black, Lee Eddy, Milo Coy

امتیاز IMDb : نمره ۷.۳

خلاصه داستان : مردی داستان های زندگی خود را به عنوان یک پسر ۱۰ ساله در سال ۱۹۶۹ در هیوستون روایت می کند و داستان هایی از نوستالژی را با روایتی خارق العاده از سفر به ماه می بافد.

Belle

بهترین فیلم های علمی تخیلی سال 2022

کارگردان : Mamoru Hosoda

بازیگران : Kaho Nakamura, Ryô Narita, Shôta Sometani

امتیاز IMDb : نمره ۷.۱

خلاصه داستان : Belle یک انیمه علمی فانتزی محصول ژاپن به نویسندگی و کارگردانی مامورو هوسودا و محصول استودیو چیزو است. این داستان با الهام از افسانه فرانسوی دیو و دلبر در سال ۱۷۵۶ نوشته ژان ماری لپرنس دو بومونت، با هوسودا از فیلم انیمیشن دیزنی محصول ۱۹۹۱ الهام گرفته شده است.

Brian and Charles

بهترین فیلم های علمی تخیلی سال 2022

کارگردان : Jim Archer

بازیگران : David Earl, Chris Hayward, Louise Brealey

امتیاز IMDb : نمره ۶.۷

خلاصه داستان : برایان و چارلز (به انگلیسی: Brian and Charles) یک فیلم کمدی محصول سال ۲۰۲۲ به کارگردانی جیم آرچر، در اولین فیلم بلند خود، بر اساس فیلمنامه‌ای از دیوید ارل و کریس هیوارد است که در این فیلم نیز بازی کرده‌اند. اقتباسی بلند از فیلم کوتاه این سه نفر در سال ۲۰۱۷ به همین نام، برایان و چارلز در جشنواره فیلم ساندنس ۲۰۲۲ به نمایش درآمد.

Crimes of the Future

بهترین فیلم های علمی تخیلی سال 2022

بهترین فیلم های علمی تخیلی سال ۲۰۲۲

کارگردان : David Cronenberg

بازیگران : Viggo Mortensen, Léa Seydoux, Kristen Stewart

امتیاز IMDb : نمره ۵.۹

خلاصه داستان : همانطور که گونه انسان با محیط مصنوعی سازگار می شود، بدن دستخوش دگرگونی ها و جهش های جدیدی می شود. با همراهی شریک زندگی خود، هنرمند پرفورمنس مشهور، سائول تنسر، دگردیسی اندام های خود را به نمایش می گذارد. در همین حال، گروهی مرموز سعی می کنند از بدنامی سائول برای روشن کردن مرحله بعدی تکامل انسان استفاده کنند.

Doctor Strange in the Multiverse of Madness

بهترین فیلم های علمی تخیلی سال 2022

کارگردان : Sam Raimi

بازیگران : Benedict Cumberbatch, Elizabeth Olsen, Xochitl Gómez

امتیاز IMDb : نمره ۷.۰

خلاصه داستان : Doctor Strange in the Multiverse of Madness یک فیلم ابرقهرمانی آمریکایی محصول سال ۲۰۲۲ است که بر اساس کامیک مارول با شخصیت دکتر استرنج ساخته شده است. این فیلم که توسط استودیو مارول تولید و توسط استودیو والت دیزنی موشن پیکچرز توزیع شده است، دنباله‌ای بر فیلم دکتر استرنج و بیست و هشتمین فیلم در دنیای سینمایی مارول است.

Dual

بهترین فیلم های علمی تخیلی سال 2022

کارگردان : Riley Stearns

بازیگران : Karen Gillan, Aaron Paul, Beulah Koale

امتیاز IMDb : نمره ۵.۸

خلاصه داستان : یک زن بیمار لاعلاج روش شبیه سازی را انتخاب می کند تا غم از دست دادن دوستان و خانواده خود کم کند. هنگامی که او بهبودی معجزه آسایی پیدا می کند، تلاش های او برای از کار انداختن کلونش با شکست مواجه می شود و منجر به یک دوئل اجباری تا مرگ می شود.

Everything Everywhere All at Once

بهترین فیلم های علمی تخیلی سال 2022

بهترین فیلم های علمی تخیلی سال ۲۰۲۲

کارگردان : Daniel Kwan, Daniel Scheinert

بازیگران : Michelle Yeoh, Stephanie Hsu, Ke Huy Quan

امتیاز IMDb : نمره ۸.۲

خلاصه داستان : یک مهاجر چینی ناخواسته درگیر یک ماجراجویی حماسی می شود که در آن او باید نسخه های مختلف خود را در جهان موازی به هم متصل کند تا جلوی کسی را بگیرد که قصد دارد به چندجهانی آسیب برساند.

Nope

بهترین فیلم های علمی تخیلی سال 2022

کارگردان : Jordan Peele

بازیگران : Keke Palmer, Daniel Kaluuya, Steven Yeun

امتیاز IMDb : نمره ۷.۳

خلاصه داستان : Nope یک فیلم علمی تخیلی نئو وسترن حماسی ترسناک و هیجانی آمریکایی محصول ۲۰۲۲ است که به نویسندگی، کارگردانی و تهیه‌کنندگی مشترک جردن پیل و تحت عنوان Monkeypaw Productions ساخته شده است. پس از سقوط یک شی عجیب از آسمان به یک مزرعه که منجر به مرگ پدر خانواده می‌شود، خواهر و برادری به نام‌های اوج و امرالد تلاش می‌کنند تا شواهدی مبنی بر وجود یک شی پرنده ناشناس پیدا کنند.

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

بامداد نوروزیان

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *