۰

افسانه روح هلندی

افسانه روح هلندی

افسانه روح هلندی بي

افسانه روح هلندی

بي شك داستان (روح هلندی) معروف ترين داستان در ميان تمام كشتي هاي شبح زده مي باشد. هر چند كه بيشتر اين داستان با افسانه عجين گشته است ولي اصل آن بر پايه حقيقت مي باشد. در سال ۱۶۸۰ يک كشتي به فرماندهي ناخدا (هندريک و اندردكن) سفر خود را از آمستردام به (باتاويا) بندري در هندشرقي آغاز كرد. بنا براين افسانه، وقتي كشتي (واندردكن) در حال گذشتن از (دماغه اميدنيک) بود گرفتار طوفاني سهمگين شد. واندردكن توجهی به خطرات اين طوفان كه از نظر ملاحان هشداری از جانب خداوند بود، نكرد. كشتي در نبرد با طوفان و گردباد از هم پاشيد و غرق شد و همه خدمه آن طعمه دريا شدند. مي گويند واندردكن توسط خداوند تنبيه شد.

 تنبيه او اين بود كه روحش تا ابديت در نزديكي دماغه در كشتي خود سرگردان باشد. چيزي كه اين افسانه را ماندگار كرده اين است كه تاكنون بارها حتي در قرن بيستم افراد مختلفي ادعا كرده اند (روح هلندي) را ديده اند. يكي از نخستين شاهدان اين ادعا كاپيتان و خدمه يک كشتي انگليسي در سال ۱۸۳۵ بودند. آنها اعلام كردند كه در طوفاني وحشتناك كشتي روح مانندي را ديده اند كه به كشتي آنها نزديك شده است. آن كشتي آنقدر نزديك شد كه خدمه انگليسي از تصادف قريب الوقوع دو كشتي به هراس افتادند ولي ناگهان كشتي ارواح ناپديد گشت.

افسانه روح هلندی بي

روح هلندي بار ديگر در سال ۱۸۸۱ توسط دو نفر از ملوانان كشتي (باچانته) ديده شد و روز بعد از آن يكي از آن دو نفر از بالاي بادبان كشتي به پايين افتاد و از دنيا رفت. در ماه مارس سال ۱۹۳۹ هم اين كشتي ارواح در ساحل آفريقاي جنوبي ديده شد و تعداد زيادي از مردم كه در ساحل مشغول استراحت و تفريح بودند قسم خوردند كه با چشمان خود آن را ديده اند و جزئيات كشتي هلندي را توصيف نمودند. درآن روز، روزنامه چاپ آفريقاي جنوبي در گزارش خود نوشت: (آن كشتي با سرعتی وهم آلوده مستقيم به سوي ساحل پيش مي آمد.

 همه به تكاپو افتاده بودند و مي پرسيدند كه آن چيست و از كجا آمده است؟ ولي درست وقتي كه هيجان به اوج خود رسيد، كشتي اسرارآميز همان طور كه ناگهان آمده بود، ناگهان ناپديد شد. آخرين باري كه اين كشتي ديده شد در سال ۱۹۴۲ و در ساحل كيپ تاون بود. در آن روز چهار نفر روح هلندی را ديدند كه به ناگاه محو شد.

برچسب‌ها:

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

عرفان سعید زنوزی

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *