۰

جوکر در آستانه بازپس گیری پسر گمشده خود است – نظریه دی سی

نظریه دی سی - فرزند گمشده جوکر

جوکر

دی سی کامیکس در پنهان کردن هویت دشمن بتمن یعنی جوکر، کار فریبنده ای انجام داده است، به طوری که ممکن است او پسری گمشده داشته باشد که هنوز زنده است. به اعتبار آنها، آنها راز مربوط به منشأ فردی که ۸۲ سال پیش خلق شده بود را حفظ کرده اند و ۸۲ سال بعد همچنان این رمز و راز را حفظ می کنند.

 نزدیک‌ترین چیزی که مخاطبان به یک داستان اصلی واقعی می‌رسند، شوخی قاتل است، جایی که جوکر به‌عنوان کسی به تصویر کشیده می‌شود که قبل از شروع زندگی جنایی، شوهری دوست‌داشتنی و پدری مهربان بوده است. حتی پس از آن، منشاء آن دائما مورد مناقشه قرار می گیرد، زیرا توسط جوکر که راوی غیرقابل اعتمادی است پیچیده شده است.

همین منشأ توسط جف جانز، جیسون فابوک و براد اندرسون Batman: Three Jokers پیچیده تر می شود، که در آن بتمن به طور تصادفی به این توطئه برخورد می کند که عامل هرج و مرج گاتهام همیشه توسط نه یک، نه دو، بلکه سه نسخه از جوکر است. به یکباره اوضاع به ویژه برای بتمن و همکارانش پیچیده می شود.

 با توجه به اینکه حتی اگر منشا را پیدا کنند، هیچ یک از آنها نمی توانند او را با نام او شناسایی کنند. حداقل این نظریه ای است که بتمن می دهد. سه جوکر با این نکته غافلگیر کننده به پایان می رسد که بتمن از یک هفته پس از اولین ملاقات، نام واقعی جوکر را می داند. با این حال، او هرگز از افشای آن امتناع می ورزد، زیرا جوکر قبل از زندگی جنایتکارانه خود با همسر باردارش بدرفتاری می کرد. او با فرزندشان در یک برنامه حفاظت از شاهدان فرار کرد و جوکر را به این باور رساند که او در یک تصادف مرده است. بتمن می‌داند که افشای هویت جوکر او را در کانون توجه قرار می‌دهد و او را دوباره به جست و جو دنبال همسرش قرار می‌دهد.

به سرعت به Flashpoint Beyond #0 توسط جف جانز و ادواردو ریسو بروید، جایی که صفحات آغازین آن نشان می‌دهد که بتمن در حال بررسی یک تخته سیاه به جا مانده توسط Time Masters است که مجموعه‌ای از رویدادهای آینده را به نمایش می‌گذارد. یکی از عبارات شوم روی تابلو به شرح زیر بود: “مراقب باشید: او پسرش را پیدا می کند. دخالت نکنید.” با در نظر گرفتن همه چیز، این به خوبی می تواند اشاره ای به ترس بتمن از اینکه جوکر بتواند همسر و فرزندش را پیدا کند، باشد.

جوکر

برای هرکسی که معتقد است فرض این که این پیشگویی به جوکر اشاره دارد ، به خاطر داشته باشید که همان نویسنده ای که پشت Flashpoint Beyond قرار دارد، همان نویسنده ای است که سه جوکر را نوشته است. این کاملاً قابل قبول است که در نظر بگیریم که جف جانز می‌تواند از همان جایی که در پایان قبلی کار را متوقف کرده بود، ادامه دهد، همانطور که برای سه جوکر می‌توان به‌عنوان رسمی در پی مرز بی‌نهایت و ادغام تمام خطوط زمانی، به‌عنوان قانون اساسی در نظر گرفت.

شاید بخشی از پیام که حتی از جوکر هم سزاوار توجه بیشتر است این باشد که «دخالت نکن». هر آنچه که قرار است در آینده اتفاق بیفتد، چرا نباید مداخله ای را طلب کند؟ چه چیزی در مورد این دیدار پدر و پسر وجود دارد که چنین پیامدهای عمده ای در آینده دارد که نمی تواند دخالتی داشته باشد؟ در نظر داشته باشید که این می تواند اشاره ای به پیدا کردن پسرش توسط جوکر داشته باشد، به راحتی می توان درک کرد که چرا ممکن است چیز بدی باشد، از این رو “مراقب باشید”، اما اگر عذاب قریب الوقوع است، چرا کسی مانند بتمن نباید دخالت کند؟ هواداران فقط باید منتظر بمانند و ببینند در ادامه چه اتفاقی می افتد.

برچسب‌ها:

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

بامداد نوروزیان

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *