۰

تاریک ترین لحظه جوکر گفتن چهار کلمه ساده بود

تاریک ترین لحظه جوکر

تاریک ترین لحظه جوکر

از بین تمام کارهای وحشتناکی که جوکر با قربانیان خود انجام داده است، قتل وحشیانه جیسون تاد یکی از تاریک ترین لحظه جوکر باقی خواهد ماند. ضرب و شتم رابین جوان با یک دیلم و رها کردن او برای مرگ در یک انفجار، عملی است که جوکر را برای همیشه به یکی از بزرگترین هیولاهای دنیای دی سی تبدیل کرد. و اگر به اندازه کافی بد نبود، یکی از آخرین کلمات جیسون مرگ دلخراش او را بدتر کرد.

“A Death in the Family” خط داستانی برجسته DC Comics است که در بتمن شماره ۴۲۶-۴۲۹ توسط جیم استارلین و جیم آپارو اتفاق افتاد. این داستان نه تنها به خاطر کتک زدن وحشیانه رابین توسط جوکر قابل توجه است، بلکه سرنوشت او را از طریق یک فراخوان به دست هواداران می‌سپارد. رای دهندگان با فاصله اندکی به «بله» رای دادند و اجازه دادند جیسون تاد بمیرد و این رویداد سایه تاریکی را بر کل خانواده بتمن برای سال‌های آینده خواهد انداخت.

اگرچه جیسون به سرزمین زندگان بازگشت، اما مجبور شد با گذشته خود در داستان هایی مانند Batman: Three Jokers نوشته جف جانز و جیسون فابوک روبرو شود. سری دی سی بلک لیبل شامل رد هود و بت گرل است که به بتمن کمک می کنند تا یک پرونده قتل عجیب را بررسی کند. اجساد آنها را به کشف مجموعه‌ای از جوکرها سوق می‌دهد که به نظر می‌رسد یکی از آنها جوکری باشد که سال‌ها پیش تاد را کشت. جوکر حتی با تهدید اسلحه، به رد هود طعنه می‌زند و فاش می‌کند که در آخرین لحظات خود، قهرمان جوان با گفتن «من رابین تو خواهم شد» برای جانش دعا کرد.

تاریک ترین لحظه جوکر

جوکر که همیشه شکنجه‌گر است، با خوشحالی یادآوری دردناک شکنجه و اعدام تاد را تا زمانی که رد هود به او شلیک می‌کند، بیان می‌کند. مرگ جیسون تاد مدت‌هاست که به عنوان اقدامی تلقی می‌شود که به آغاز «عصر تاریک» کتاب‌های کمیک کمک کرد. شکنجه وحشیانه و مرگ پسر شگفت انگیز تأثیر عمیقی بر تاریخ بتمن گذاشت. بروس به مکانی تاریک رفت و برای همیشه قتل جیسون را بزرگترین شکست خود می دانست و سالها اجازه نمی داد رابین دیگری جای او را بگیرد. آرک “Death in the Family” گامی جسورانه برای کمیک ها برداشت و نشان داد که حتی قهرمانان محبوب هم نمی توانند همیشه از بدترین پایان ها اجتناب کنند.

و علیرغم اینکه داستان چقدر شنیع است، تمسخر بی رحمانه جوکر آن را بدتر می کند و به خوانندگان یادآوری می کند که جیسون چقدر جوان بوده است. تصور اینکه کودکی با یک قاتل دیوانه روبرو شود به اندازه کافی وحشتناک است، اما شنیدن اینکه او با چنین پیشنهاد غم انگیزی التماس می کند نشان می دهد که سرنوشت جیسون چقدر تاریک بوده است. شنیدن “من رابین تو خواهم شد” یک چیز هولناک است و قتل تاد را به چیزی ترسناک تر تبدیل می کند. یک نوجوان بی گناه به جای قرار گرفتن در یک تله مرگ پیچیده یا اسیر شدن توسط یک نفر، به طرز وحشیانه ای مورد ضرب و شتم قرار گرفت و تنها با کلمات رقت انگیزی سعی در نجات خود داشت.

“Death in the Family” همیشه یکی از بزرگترین تراژدی های کمیک بوده است. دانستن آخرین کلماتی که رابین در حالی که جوکر او را تا حد مرگ کتک می‌زند، گفت، آنچه را که اتفاق افتاد، دلخراش‌تر می‌کند.

برچسب‌ها:,

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

بامداد نوروزیان

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *