۰

راهنمای حل ارور USB Device Not Recognized در ویندوز

ارور USB Device Not Recognized

ارور USB Device Not Recognized

ارور USB Device Not Recognized رایج ترین مشکلی است که بسیاری از کاربران در سیستم عامل ویندوز با آن مواجه هستند. در این مشکل، رایانه یا سیستم عامل ویندوز دستگاه USB شما را اعم از قلم نوری ، هارد دیسک خارجی، دانگل usb 3g، آداپتور وای فای usb یا هر دستگاه USB دیگر نمی شناسد.

USB Device Not Recognized یک خطای بسیار آزاردهنده است و پیام آن به این صورت است که ” One of the USB devices attached to this computer has malfunctioned, and Windows does not recognize it. For assistance in solving this problem, click this message “

ترجمه پیام : یکی از دستگاه های USB متصل به این رایانه خراب شده است و ویندوز آن را تشخیص نمی دهد. برای کمک در حل این مشکل، روی این پیام کلیک کنید.

ارور USB Device Not Recognized

شما ممکن است روی پیغام  کلیک کنید تا windows assistant به شما کمک می کند تا خطای عدم شناسایی دستگاه usb را حل کنید، اما باید به شما بگویم که در ۹۹٪ مواقع آن طور که انتظار می رود کار نمی کند و شما باید خودتان این ارور را حل کنید. بنابراین در اینجا قصد دارم به شما بگویم که چگونه می توانید خطای عدم شناسایی دستگاه USB در ویندوز را برطرف کنید، چه ویندوز XP، ویندوز ۷، ویندوز ۸ یا ویندوز ۱۰ ، ویندوز ۱۱ یا بالاتر.

راه حل های ارور USB Device Not Recognized :

۱- اتصال شل را بررسی کنید :

پورت‌های USB کامپیوتر می‌توانند به مرور زمان با استفاده شل شوند و اگر کانکتور به درستی با پین‌های رابط USB تماس پیدا نکند، ویندوز بیشتر خطای USB Device Not Recognized یا USB Device Malfunctioned را نشان می‌دهد. بنابراین مطمئن شوید که اتصال به پورت USB مناسب و محکم است. اگر اینطور نیست، کانکتور USB را از درگاه USB خارج کرده و دوباره وصل کنید. همچنین نباید گرد و غبار یا خوردگی در پین های USB روی کانکتور و پورت وجود داشته باشد. اگر چنین چیزی بود، آن را تمیز کنید و یک بار دیگر سعی کنید. اگر مشکل شما حل نشد، به مرحله بعدی که در زیر ذکر شده است بروید.

۲- نصب / نصب مجدد درایورها :

این راه حل یا رفع مشکل فقط برای دستگاه هایی است که PnP (Plug and Play) نیستند. این دستگاه‌ها شامل کارت داده USB 3G، آداپتور USB WiFi، پرینتر و غیره هستند. این دستگاه‌های USB غیر PnP برای کار در سیستم‌عامل ویندوز به درایورهای خود نیاز دارند. بنابراین در این حالت درایورهای دستگاه را حذف و سپس دوباره نصب کنید.

اگر درایورها از ابتدا نصب نشده باشند، با این خطا مواجه می شوید که می گوید «Device driver software was not successfully installed» ؛

ترجمه پیام : نرم افزار درایور دستگاه با موفقیت نصب نشد.

ارور USB Device Not Recognized

برای نصب درایور می توانید درایورها را از اینترنت دانلود کنید یا از CD/DVD درایور همراه دستگاه استفاده کنید. در برخی موارد ممکن است مجبور شوید درایورهای دستگاه را به روز کنید.

۳- کنترلرها و درایورهای USB را دوباره نصب کنید :

این روش یکی از مهم ترین یا موفق ترین راه حل ها برای رفع خطای USB Device Not Recognized در ویندوز است. در اینجا باید کنترلرهای USB و درایورهای USB را دوباره نصب کنید. برای این کار مراحل ذکر شده در زیر را دنبال کنید:

۱. روی دکمه Start در ویندوز کلیک کنید.

۲. مدیریت دستگاه یا همان device manager را در کادر جستجو تایپ کنید.

۳. روی Device Manager کلیک کنید.

۴. اکنون Universal Serial Bus controllers را باز کنید.

ارور USB Device Not Recognized

۵. روی یک دستگاه کلیک راست کرده و Uninstall را بزنید. این کار را برای هر دستگاهی که مشکل دارد انجام دهید.

۶. اکنون کامپیوتر خود را Restart کنید و درایورها و کنترلرهای USB شما مجددا نصب خواهند شد.

۴- چرخه برق کامپیوتر :

این همچنین یک راه حل مهم برای رفع خطای USB Not Recognized در ویندوز است. کامپیوتر یا لپ تاپ خود را خاموش کنید و سیم برق یا آداپتور را بردارید (برای لپ تاپ باید باتری را نیز جدا کنید). دکمه پاور را به مدت ۱ دقیقه نگه دارید و سپس کامپیوتر خود را به مدت ۵ دقیقه رها کنید. پس از آن سیم برق / آداپتور / باتری را وصل کنید و سپس کامپیوتر را روشن کنید. اکنون دوباره سعی کنید دستگاه USB خود را در پورت USB رایانه خود وصل کنید. اگر خطا همچنان وجود دارد، راه حل بعدی که در زیر ذکر شده است را دنبال کنید.

۵- درایورهای چیپست مادربرد را نصب یا به روز کنید :

درایورهای چیپست مادر خود را نصب / نصب دوباره یا به روز کنید. درایورهای INF یا درایورهای مادربرد بسیار مهم هستند و به شناسایی پورت‌ها، چیپ‌ست‌ها و کنترل‌کننده‌های مختلف روی مادربرد کمک می‌کنند. می توانید با مراجعه به وب سایت سازنده مادربرد خود، آخرین درایورهای چیپست مادربرد را از اینترنت دانلود کنید.

۶- در صورت لزوم آپدیت های ویندوز را نصب کنید :

مطمئن شوید که ویندوز شما با آخرین به روز رسانی ها همراه است. اگر نه، می توانید به روز رسانی ویندوز را اجرا کنید و سیستم عامل ویندوز خود را به آخرین به روز رسانی ها یا پچ ها به روز کنید. در برخی موارد این راه حل ممکن است خطای USB Device Not Recognized را برطرف کند. اگر هیچ فایده ای نداشت، با مرحله بعدی که در زیر ذکر شده است، جلو بروید.

۷- برق نامناسب به دستگاه USB :

اگر دستگاه USB شما به برق خارجی نیاز دارد، مطمئن شوید آداپتوری که استفاده می‌کنید مناسب است یا به درستی کار می‌کند، زیرا اگر برق/ولتاژ ارائه شده توسط آداپتور برق مطابق با مشخصات آن نباشد، می‌تواند باعث رفتار غیرمنتظره شود و ممکن است باعث خطا شود. مانند خطای USB Device Not Recognized یا USB Not Recognized. بنابراین در اینجا از آداپتور برق توصیه شده استفاده کنید و مطمئن شوید که به درستی کار می کند.

۸- تنظیمات USB Selective Suspend را غیرفعال کنید :

گاهی اوقات به دلیل USB Selective Suspend، ممکن است این خطای USB Not Recognized را در ویندوز دریافت کنید. USB Selective Suspend یک ویژگی مدیریت انرژی یا صرفه جویی در مصرف انرژی در ویندوز است که به طور موقت هر پورت USB را معلق یا خاموش می کند. این برای صرفه جویی در مصرف برق به خصوص در لپ تاپ هایی است که پشتیبان گیری از باتری بسیار مهم است. برای خاموش کردن USB Selective Suspend در ویندوز مراحل زیر را دنبال کنید:

۱. روی دکمه Start کلیک کنید سپس power plan را در کادر جستجو تایپ کنید.

۲. بر روی Choose a power plan کلیک کنید و سپس بر روی Change plan settings کلیک کنید.

۳. بعد از این بر روی Change advanced power settings کلیک کنید.

۴. اکنون به USB settings و پس از آن به USB selective suspend setting بروید.

ارور USB Device Not Recognized

۵. روی Plugged in / On battery کلیک کنید و در منوی کشویی گزینه disabled را انتخاب کنید.

۶. روی Apply و OK کلیک کنید.

بعد از این، ببینید که آیا همچنان خطا را دریافت می کنید یا خیر. اگر بله، به مرحله بعدی که در زیر ذکر شده است بروید.

۹- دستگاه USB معیوب :

ممکن است دستگاه USB شما معیوب یا آسیب دیده باشد. اگر دستگاه USB شما معیوب است، ویندوز می تواند خطای USB Device Not Recognized را ایجاد کند. دستگاه USB خود را در رایانه های دیگر بررسی کنید و اگر خطا مشابه است، ممکن است دستگاه یا سخت افزار USB معیوب باشد. در این صورت باید دستگاه USB را تعمیر کنید یا (در صورت امکان) یک دستگاه جدید بخرید.

۱۰ – خرابی درگاه USB :

خطای USB Device Not Recognized ممکن است به دلیل خرابی درگاه USB رخ دهد. پورت USB رایانه شما ممکن است معیوب شده باشد و این می تواند باعث ایجاد خطاهای USB Device Not Recognized یا USB Not Recognized در ویندوز شما شود. این اتفاق بسیار نادر است اما ممکن است رخ دهد. بنابراین دستگاه USB را در پورت های مختلف رایانه یا USB بررسی کنید. اگر پورت USB معیوب شد، برای پورت های USB اضافی، می توانید از کارت های افزودنی USB در رایانه شخصی خود و برای لپ تاپ می توانید از یک هاب USB خوب استفاده کنید.

سخن آخر :

در اینجا ما تمام دلایل و راه حل های ممکن برای خطای USB Device Not Recognized یا USB Not Recognized در ویندوز را فهرست کرده ایم. اگر سوال یا نظر خاصی در این باره دارید ؛ می توانید با در کادر زیر نظر و پیام خود را برای ما ارسال کنید.

برچسب‌ها:

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

بامداد نوروزیان

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *