۰

معرفی هفت حلقه‌ی دورف‌ها سرزمین میانه

هفت حلقه‌ی دورف‌ها

هفت حلقه‌ی دورف‌ها، حلقه‌های قدرتی بودند که سائورون در هیبت آناتار به هفت ارباب دورف داد. ظاهراً آن‌ها رئیس هفت خاندان دورف بودند که گندالف از آنها یاد می‌کند.

مشهورترین آن حلقه‌ها، حلقه‌ی ترور بود که در اخبار متواتر دورف‌ها گفته می‌شود کله‌بریمبور پیش از سقوط اره‌گیون آن را به دورین سوم داد. اما این بعید به نظر می‌رسد چرا که گمان می‌رود کله‌بریمبور هر هفت حلقه را تحت شکنجه تسلیم سائورون کرد.

هفت حلقه‌ی دورف‌ها

دورف‌ها به‌خاطر طبیعت سرکش و افکار پنهان‌شان در برابر جادوی شیطانی حلقه‌ها مقاوم بودند، و حتی با به‌دست کردن حلقه‌ها نامرئی نمی‌شدند. در عوض، حلقه‌ها که برای ثروت‌اندوزی استفاده می‌شدند، استعدادهای ذاتی و میل به سلطه‌گری را در آنها تقویت کرد، که در نهایت آن‌ها را آزمند، طماع، حریص و شدیداً مال‌اندوز کرد. حلقه‌ها این امکان را به آن‌ها داد که هر آن‌چه از معادن‌شان استخراج می‌کردند چندبرابر کنند. گفته شده که به لطف این حلقه‌ها هفت گنج بزرگ انباشته شدند. با این حال حرص و خشمی که از این طریق در دل دورف‌ها بیدار گشت، موجب زیان آن‌ها و در نهایت به نفع سائورون تمام شد.

چهار حلقه از هفت حلقه‌ی قدرت دورف‌ها به وسیله اژدهایان بلعیده و نابود شدند، و سائورون دو حلقه را به دست آورد. آخرین حلقه اما در اختیار تراین دوم بود. سائورون درسال ۲۸۵۴ در دوران سوم او را در سیاه‌چال‌های دول‌گولدور محبوس کرد و حلقه‌اش را از او ستاند.

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

عرفان سعید زنوزی

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *