۰

حقیقت هایی از جزیره نومه نور سرزمین میانه

حقیقت هایی از جزیره نومه نور سرزمین میانه

جزیره نومه نور

حقیقت هایی از جزیره نومه نور سرزمین میانه

نومه‌نور جزیره‌ای میان سرزمین میانه و آمان بود، اما به آمان نزدیک‌تر بود. جزیره را والار به پاس همکاری علیه مورگوت، به انسان‌ها بخشیدند.

اولین پادشاه نومه‌نور، الروس برادر الروند بود. او نیم‌الف بود و برخلاف خانواده‌اش انسان بودن را به الف بودن ترجیح داد.

در نومه‌نور همه سوار بر اسب سفر می‌کردند، زیرا از سوارکاری لذت می‌بردند. نومه‌نوریان اسب‌ها را دوست داشتند و با آنان آبرومندانه رفتار می‌کردند و در اصطبل‌های اشرافی نگاهشان می‌داشتند. اسب‌ها به گونه‌ای تربیت شده بودند که با یک ندا به سوی صاحبانشان می‌آمدند. گاهی علاقه‌ی زیادی بین مرکب و صاحبش بود و سوارکار مرکب را تنها با نیروی اندیشه به سوی خود می‌خواند.
بخش وسیعی از جاده‌های نومه‌نور سنگ‌فرش نبود و برای سوار کاری مناسب بود.

جزیره نومه نور

انسان‌ها هنگام رفتن به نومه‌نور از الف‌ها جواهرات به یادگار بردند و آنها را بسیار دوست می‌داشتند، زیرا در نومه‌نور معادن سنگ‌ قیمتی نبود. مدت‌ها بعد انسان‌ها توانستند از آنجا آهن و مس استخراج کنند.

بزرگ‌ترین صنعتگران اداین اسلحه‌سازان بودند که دانش این کار را از نولدور آموخته بودند. با این حال هیچ مردی در نومه‌نور شمشیر به کمر نمی‌بست و سلاح‌ها بسیار کم به منظور جنگ ساخته می‌شدند.

تفریح اکثر نومه‌نوری‌ها تیر اندازی‌ با تیر و کمان به صورت پیاده یا نشسته روی اسب بود. نومه‌نوری‌ها شنا و غواصی و مسابقات سرعت با قایق‌های پارویی و بادبانی را بسیار دوست داشتند.

جزیره نومه نور

کشتی‌های الفی گیردان اداین را به نومه‌نور رساند. سال‌ها طول کشید تا نومه‌نوری‌ها جرأت کنند و به سفر دریایی بروند. برای اولین بار میان اداین کشتی‌سازانی که زیر نظر الف‌ها تعلیم دیده بودند موفق به ساخت کشتی شدند و هربار کشتی بزرگ‌تر و بهتری می‌ساختند.

بیشتر دریانوردان از بین ماهی‌گیران انتخاب می‌شدند. جان سخت ترین مردمان جزیره ماهی‌گیران بودند. ماهی در تمام سواحل به وفور یافت می‌شد و قوت غالب مردم نومه‌نور بود.

وئانتور ناخدای ناوگان شاه تار-الندیل، اولین دریانورد نومه‌نور بود. او با کشتی به سرزمین میانه سفر کرد و همان سال به نومه‌نور بازگشت. از آن پس دریانوردی کاری شجاعانه بین مردان جسور نومه‌نور شد.
از بزرگ‌ترین ملوانان نومه‌نور می‌توان به آلداریون داماد وئانتور اشاره کرد.

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

عرفان سعید زنوزی

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *