۰

فکت های ترسناک جهان دیزنی – قسمت اول

فکت های ترسناک جهان دیزنی

فکت های ترسناک جهان دیزنی

فکت های ترسناک جهان دیزنی

شرکت والت دیزنی یک شرکت رسانه جمعی است که دفتر مرکزی آن در بربنک، کالیفرنیا، ایالات متحده آمریکا قرار دارد. همه ممکن است آن را به عنوان یک شرکت سرگرم کننده و جالب بشناسند.

این شرکت در سرتاسر جهان با نام «دیزنی» نیز شناخته می شود. بنابراین، اگر برای برخی از حقایق دلخراش، دردناک، هولناک و ترسناک در مورد دیزنی، دیزنی لند، جهان دیزنی یا حتی خود والت دیزنی آماده هستید، این مقاله برای شما مناسب است.

در این مقاله قصد داریم تا به معرفی فکت های ترسناک جهان دیزنی بپردازیم.

والت دیزنی در دوران جنگ سرد

فکت های ترسناک جهان دیزنی

همه ما ممکن است والت دیزنی را به عنوان اسطوره هالیوود بشناسیم. با این حال، در طول جنگ سرد، او یک خبرچین رسمی FBI بود. FBI پس از مرگش تمام اطلاعات مربوط به همکاری او با آنها را فاش کرد. از اطلاعات فاش شده مشخص می شود که او در ۱۰ نوامبر ۱۹۴۱ به اف بی آی پیوست و تا زمان مرگش با اف بی آی کار کرد.

در آن دوران، کمونیسم یک تهدید بود و در سراسر جهان در حال افزایش بود. بنابراین، ایالات متحده تلاش کرد تا اطمینان حاصل کند که ایدئولوژی کمونیستی در سراسر ایالات متحده گسترش نمی یابد. در این روند، والت دیزنی استخدام شد تا مخفیانه فعالیت های کارگردانان، نویسندگان، تهیه کنندگان، بازیگران و غیره هالیوود را به FBI گزارش دهد. والت دیزنی در کار خود با FBI بسیار موفق بود. در واقع، در یک مقطع، او به عنوان یک مامور ویژه FBI ارتقا یافت.

کاراکتر مورد علاقه هاجیمه ایسایاما ، ژان است

نابرابری جنسیتی در هالیوود یک موضوع قدیمی است. و این موضوع در مورد والت دیزنی پروداکشنز مستثنی نبود. در سال ۱۹۳۸، زنی به نام “مری فورد” نامه ای به تولیدات والت دیزنی فرستاد تا به عنوان کاریکاتوریست در آنجا کار کند.

با این حال، دیزنی در پاسخ به نامه او، نامه ای نوشت و گفت: «زنان هیچ یک از کارهای خلاقانه را در رابطه با آماده کردن کارتون برای نمایش انجام نمی دهند». بقیه مطالب نامه را می توانید در تصویر بالا بخوانید. سال ۱۹۴۲ بود که والت دیزنی برای اولین بار یک کاریکاتوریست زن را استخدام کرد.

جنجال Finding Nemo

فکت های ترسناک جهان دیزنی

Finding Nemo یک فیلم انیمیشنی است که در سال ۲۰۰۳ توسط Walt Disney Pictures و Pixar Animation Studios تولید و توزیع شد. داستان فیلم حول محور ۲ دلقک ماهی می باشد. و موضوع اصلی فیلم این بود که ماهی ها را در جایی که تعلق دارند، یعنی در اقیانوس رها کنیم. اما تحقیقات نشان می دهد که پس از اکران فیلم، فروش دلقک ماهی ها در واقع سر به فلک کشیده است.

همچنین در فیلم ها نشان داده شد که تمام فاضلاب ها به اقیانوس منتهی می شود. اما ما می دانیم که اصلاً اینطور نیست. با این حال، مشخص است که بسیاری از بچه‌ها در سراسر جهان شروع به ریختن ماهی‌های خانگی خود در توالت کردند تا آنها را به اقیانوس رها کنند. اما می دانید که ریختن ماهی در توالت به اقیانوس ختم نمی شود.

جنجال The Princess and the Frog

فکت های ترسناک جهان دیزنی

“سالمونلا” یک بیماری باکتریایی است که دستگاه روده را تحت تاثیر قرار می دهد. به طور معمول، باکتری “سالمونلا” در حیواناتی مانند قورباغه زندگی می کند. در فیلم انیمیشن «پرنسس و قورباغه» ساخته «دیزنی» نشان می دهد که قورباغه پس از بوسیدن شاهزاده قورباغه به انسان تبدیل می شود.

با این حال، بسیاری از کودکان در سراسر جهان (به ویژه در ایالات متحده آمریکا) شروع به بوسیدن قورباغه ها به تقلید از فیلم کردند. و در این روند، صدها کودک به دلیل عفونت سالمونلا در سال ۲۰۱۰ در بیمارستان بستری شدند و جان باختند.

 

شبح والت دیزنی هنوز در آپارتمان قدیمی زندگی می کند

فکت های ترسناک جهان دیزنی

والت دیزنی در ۱۵ دسامبر ۱۹۶۶ درگذشت. افسانه ها حاکی از آن است که او هنوز در آپارتمان قبلی خود در بالای آتشگاه در خیابان اصلی زندگی می کند.

یک داستان می گوید که وقتی که یک کارمند برای تمیز کردن گرد و غبار وارد خانه شد، روح والت بارها و بارها چراغ های آپارتمان را خاموش و روشن می کرد. شایئه دیگری ادعا می کند که خانم نظافتچی صدایی را شنید که می گفت: “فراموش نکن، من هنوز اینجا هستم.”

سیستم پیچیده تونل زیرزمینی زیر دیزنی لند

تونل های زیرزمینی همیشه ترسناک هستند. راهروهای طولانی معمولاً تاریک، مرطوب و بی‌صدا هستند.

دیزنی لند بر روی یک سیستم تونلی بسیار پیچیده ساخته شده است که به شخصیت‌ها و کارکنان دیزنی اجازه می‌دهد بدون مواجهه با مردم به راحتی حرکت کنند. برخی از تونل ها آنقدر طولانی هستند که سفر از یک منطقه به یک منطقه دیگر با ماشین گلف انجام می شود!

استفاده از آنها فقط به کارکنان پارک محدود شده است و مردم اجازه ورود ندارند.

برچسب‌ها:,

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

بامداد نوروزیان

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *