۰

نقد و بررسی فیلم Uncharted

نقد و بررسی فیلم Uncharted

نقد و بررسی فیلم Uncharted

نقد و بررسی فیلم Uncharted

Uncharted یک نسخه ساده، کم ریسک، اما در نهایت بسیار موثر برای شکارچی گنج، نیتن دریک است. طرفداران بازی های محبوب پلی استیشن ممکن است از دیدن اینکه داستان Uncharted برای تطبیق آن به صورت یک فیلم چقدر تغییر کرده است، شگفت زده شوند. این فیلم یک داستان جدید را روایت می کند و در عین حال تلاش می کند تا چند تا از صحنه های مهم سری بازی را در آن بازسازی کند و در نهایت چیزی که تحیول داده می شود پر از صحنه های اکشن و پر هیجان با حضور کاراکتر های نیتن و سالی است.

برای یک داستان جدید، Uncharted از قضا وقت خود را برای توضیح داستان های پس زمینه هیچ یک از شخصیت ها تلف نمی کند و بلافاصله به سمت داستان های نیتن دریک (تام هالند) دزد جوان خودخواه و ویکتور “سالی” سالیوان (مارک والبرگ) شکارچی کهنه گنج، که سعی می کند نیتن را برای یک سرقت استخدام کند، پرتاب می شویم. آنها هر دو به دنبال چیز های بزرگری هستند و این در واقع تمام داستانی است که باید بدانید. این به آنچارتد اجازه می دهد تا به خوبی بتواند به روند رو به جلوی خود ادامه دهد. جای قدردانی دارد که فیلمنامه با این فرض که شما درگیر ماجراجویی هستید یا نه زمان زیادی را صرف نمایش‌های غیرضروری نمی‌کند. طولی نمی‌کشد که نیتن و سالی با کلویی فریزر مرموز (سوفیا علی) آشنا می‌شوند، یک مکمل سرگرم‌کننده و پرانرژی که همه را در این ماجراجویی سرپا نگه می‌دارد.

نقد و بررسی فیلم Uncharted

به‌عنوان یک طرفدار بازی‌ها، بزرگ‌ترین سوالی که داشتم این بود که آیا تام هالند می‌تواند نیتن دریک را با نقش یک نسخه جوان‌تر از شخصیتی که می‌شناسیم بازی کند؟ پاسخ، خوشبختانه، بله است. او مثل همیشه کاریزماتیک است و رگه هایی از شخصیت ایندیانا جونز در بازی خود دارد. این واقعیت که او همان بازیگری است که چند ماه پیش در یکی از بزرگترین فیلم های تاریخ نقش مرد عنکبوتی را بازی کرد، هرگز باعث نمی شود که دیدتان راجب او تغییر کند.

مارک والبرگ در نقش یک مربی عاقل برای هاند کار شایسته ای انجام می دهد، اما برخی از چیزهایی که سالی را در بازی بسیار قابل درک تر می کند، پس از انتقال شخصیت آن به فیلم جان سالم به در نبرد. سالی، حداقل تا حدی، به دلیل سبیل های ضخیم و صدای کلفتش که والبرگ هیچ کدام از آنها را ندارد، نمادین است. از این گذشته، هیچ دلیلی وجود ندارد که آنها نتوانند روی صورت والبرگ یک سبیل بگذارند، چیزی که حتی سالی جوان در بازی ها دارد. گاهی اینطور به نظر می رسید که مارک والبرگ فقط در یک فیلم اکشن نقش مارک والبرگ را به جای سالی، بازی می کند. همانطور که گفته شد، والبرگ و هالند ارتباط سرگرم کننده ای دارند، از جمله برخی صحنه های احساسی بسیار خوب، بنابراین بسیار آسان است که از کنار او که کاملاً به منبع اصلی آن یعنی بازی ها وفادار نیست بگذریم.

نقد و بررسی فیلم Uncharted

نقد و بررسی فیلم Uncharted

اگر این فیلم یک کات سین بازی ویدیویی دو ساعته بود، هرگز احساس نمی‌کردم که بخواهم دکمه skip را فشار دهم. ما لحظه‌های زیادی را نمی‌بینیم که به منشأ بازی‌های ویدیویی آن متمایل شوند، اما این فیلم کار خوبی را انجام می‌دهد و دنیای Uncharted را زنده می‌کند.

نیتن، سالی و کلویی که با شوخی‌های خنده دار و گاهاً سنگینی که در بازی‌ها رایج نیست (مثلاً نیت، سالی را به خاطر داشتن Tinder در تلفنش مسخره می‌کند) بازی می‌کند. این سه نفر هنگام جمع‌آوری سرنخ‌ها، حل معماها و سفر در سراسر جهان وارد دعوا، صحنه‌های تعقیب و گریز و تله‌های انفجاری می‌شوند. همه چیز کاملاً ساده است، اما باعث می شود که به شما یادآوری شود که در حال تماشای فیلم Uncharted هستید.

نقد و بررسی فیلم Uncharted

بعلاوه، Uncharted با تکیه بر دیالوگ‌های خاص و روش‌های احمقانه و ناپخته‌اش که نیتن تمایل دارد در موقعیت‌های مرگبار عمل کند، خود را از دیگر فیلم‌های هم سبک متمایز می‌کند. خیلی زود، نیتن با مونکادا (آنتونیو باندراس) شکارچی گنج برخورد می‌کند، و روشی که آن‌ها به هم کنایه می‌زنند، به نوعی دوست‌داشتنی است. این نوع صحنه‌ها برای یک مخاطب معمولی سرگرم‌کننده خواهند بود، اما برای کسانی که با بازی‌ها آشنا هستند، بازآفرینی عاشقانه ویژگی‌های تعیین‌کننده‌ای است که ما در مورد نیتن دریک می‌دانیم و بیشتر دوستش داریم.

وقتی صحبت از شرورها شد، آنهایی که در این فیلم حضور دارند بیشتر فراموش شدنی هستند. آنتونیو باندراس عالی است، اما به اندازه کافی پخته نیست و صحنه هایی که او در آن حضور دارد به سادگی قابل فراموشی است.

نقد و بررسی فیلم Uncharted

نقد و بررسی فیلم Uncharted

اگر تا به حال سری بازی های آنچارتد را تجربه نکرده اید، این فیلم می تواند برای شما بسیار هیجان انگیز و جذاب باشد، اما اگر قبلا بازی های آن را تجربه کرده اید و با شخصیت های بازی آشناییت کامل دارید، ممکن است در بعضی جاها متعجب شوید. چرا که فیلم یک داستان جدید را با صحنه های اکشن و آشنای سری بازی ها ترکیب کرده است و باید اعتراف کرد که این کار را خوب انجام داده است اما ممکن است برای بعضی از طرفداران قدیمی این سری کمی متفاوت و عجیب به نظر برسد.

Uncharted یک نمونه کم ریسک اما قابل درک از یک ماجراجویی جدید در این سری است. به عنوان یک نیتن دریک جوان، تماشای تام هالند سرگرم کننده است و با ویکتور سالیوان با بازی مارک والبرگ ترکیب خوبی دارد، حتی اگر کاراکتر های شرور آن کاملاً فراموش شدنی باشند و داستان هرگز جذابیت و ماندگاری سری بازی ها را نداشته باشد. این فیلم باید در معرفی دنیای Uncharted به افرادی که برای اولین بار با نیتن و دوستانش ملاقات می کنند مؤثر باشد، اگرچه تغییراتی که ایجاد می کند می تواند برای ما که بازی های زیادی را با این شخصیت ها گذرانده ایم غیرقابل توضیح و آزار دهنده باشد.

برچسب‌ها:

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

بامداد نوروزیان

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *