۰

مدل‌های آینده لکسوس F ممکن است قبل از تمام الکتریکی هیبریدی شوند

لکسوس F

لکسوس F

لکسوس F

جدای از LFA افسانه‌ای، همه محصولات با عملکرد بالای لکسوس یک ویژگی مشترک دارند: موتور ۲UR، یک موتور ۵.۰ لیتری V8 تنفس طبیعی. اولین بار در سدان IS F معرفی شد، موتور V8 نود درجه از ظهور جایگزین‌های توربوشارژ با حجم کمتر جان سالم به در برد و امروز در RC F و IS 500 F-Performance که اخیراً معرفی شده است، ادامه دارد. اما تا کی؟

اندرو گیلند، مدیر کل لکسوس، در طی مصاحبه ای در آخر هفته گذشته در Rolex 24 در Daytona، به Motor1.com گفت: “من فکر می کنم ۲UR در شکل فعلی اش در آخرین مراحل خود قرار دارد.” این بدان معنا نیست که رئیس برند طرفدار موتور نیست. گیللند گفت: این خراب نخواهد شد، و شما واقعاً نیازی به انجام کارهای دیگری جز تعویض روغن و نگهداری آن ندارید.

لکسوس F

Gilleland گفت: “من فکر می کنم این احتمالاً آخرین مورد از آن است، مطمئناً در IS 500 یکی از نقاط فروش است.” “من می توانم در چشمان مشتری نگاه کنم و بگویم “من کاملاً مطمئن هستم که احتمالاً همین است.”

پشتیبان این بیانیه این واقعیت است که شرکت مادر لکسوس، تویوتا، قبلاً ۳UR، یک موتور V8 5.7 لیتری مرتبط، را با یک V6 دو توربوشارژ در تاندرا، سکویا و لکسوس LX جایگزین کرده است. و در حالی که ما دوست داریم یک موتور توربوشارژر با خروجی بالا را در یک RC یا سیستم IS با عملکرد بالا در آینده ببینیم، به نظر می‌رسد Gilleland اشاره می‌کند که Lexus در مسیر متفاوتی حرکت خواهد کرد.

لکسوس F
لکسوس F

رئیس لکسوس گفت: “حدس من این است که قبل از اینکه به برقی کامل برسید، هیبریدی زیادی در ارتباط با [F] خواهید دید.” «اگر تا به حال یک تسلا یا یک تایکان [پورشه] رانده باشید، شتاب شما را به باد می دهد. پس آیا برق را می‌پذیرید و آن را نه تنها به محیط زیست، بلکه عملکرد نیز ترجیه می دهید؟»

تا حدودی، ما قبلاً این رویکرد را از لکسوس، ابتدا با LC 500h، اما اخیراً با NX 450h+، که هم اولین PHEV لکسوس و هم قدرتمندترین عضو خانواده بازطراحی شده NX است، دیده‌ایم. تویوتا نیز یک پلاگین موفقیت‌آمیز داشته است، با RAV4 Prime که تقریباً دو سال پس از عرضه‌اش به عنوان یک کالای مورد تحسین منتقدان و تندترین نسخه CUV محبوب باقی مانده است.

منبع : Motor1

برچسب‌ها:,

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

بامداد نوروزیان

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *