۰

نقد و بررسی بازی Rainbow Six Extraction

نقد و بررسی بازی Rainbow Six Extraction

نقد و بررسی بازی Rainbow Six Extraction

اسپین آف Rainbow Six Siege، بازی شوتر اول شخص مبتنی بر تیم Ubisoft Montreal به نام Extraction در ابتدا به عنوان یک بازی معمولی Rainbow Six ارائه نمی شود. در Extraction، اعضای منتخب واحد بین‌المللی مبارزه با تروریسم Rainbow دعوت می‌شوند تا REACT را تشکیل دهند، تیمی که وظیفه مطالعه و مبارزه با بیگانگان انگلی به نام Archaeans را دارد. این در مقایسه با درگیری های زمینی‌تر که Rainbow معمولاً با آن‌ها درگیر است، کمی ماورایی‌تر است، اما اصول اصلی گیم‌پلی که بازی‌های Rainbow Six را تعریف می‌کنند، در Extraction وجود دارند.

شما در این بازی حال مبارزه با بیگانگان هستید، اما یک ماموریت موفق کاملاً به کار گروهی، ارتباطات و توانایی شما برای انطباق با شرایط دشوار بستگی دارد. همچنین اگر دو دوست داشته باشید که با شما وارد این ماموریت شوند، بسیار سرگرم کننده تر می شود.

نقد و بررسی بازی Rainbow Six Extraction

نقد و بررسی بازی Rainbow Six Extraction

برخلاف درگیری‌های بازیکن در مقابل بازیکن Siege، اینبار در Extraction کاملاً بازیکن در مقابل محیط است. در Extraction، جوخه های سه نفره به «incursions» فرستاده می شوند. هر حمله، یک ماموریت به منطقه ای که توسط آرکئن ها گرفته شده، به سه منطقه فرعی تقسیم می شود که هدف های شما منطقه به منطقه تغییر می کند. با پیشرفت و جلو رفتن، دشواری هر منطقه افزایش می‌یابد، آرکئن‌های دشمن بیشتر و پاداش‌های بهتری برای تکمیل اهداف اضافه می‌شود. این به شما و تیم شما بستگی دارد که تصمیم بگیرید که آیا به سمت شکست دادن آنها می روید و هر سه منطقه را در یک حمله کامل تکمیل می کنید یا اینکه زودتر از ماموریت خارج می شوید.

اگر یک incursion را کامل کنید، تجربیات زیادی کسب خواهید کرد، که به طور بالقوه قدرت اپراتورها را افزایش می دهد و فناوری جدیدی را باز می کند که می توانید در حملات بعدی از آن استفاده کنید. اما اگر اپراتور شما در نبرد شکست بخورد، نه تنها تجربه خود را از دست خواهید داد، بلکه اپراتوری که بازی می‌کردید توسط آرکئن ها اسیر می‌شود و گزینه استفاده از آن شخصیت در منو حذف می شود. برای به دست آوردن مجدد تجربه و اپراتوری که از دست داده اید، باید دقیقا همان مرحله ای را که در آن از شکست خورده اید را با استفاده از یک اپراتور دیگر تجربه کنید و با موفقیت شخصیت خود را از دست آرکئن ها نجات دهید. این بدان معناست که به جای پاکسازی هر سه منطقه، بیرون آمدن زودهنگام و حفظ تمام تجربیاتی که در حال حاضر جمع آوری کرده اید، حتی اگر بسیار کمر باشد، اگر به نظر می رسد ماموریت بسیار سخت و دشوار است، می تواند یک گزینه هوشمندانه باشد.

ترکیب این انتخاب این واقعیت است که اپراتورها منطقه به منطقه سلامتی و فناوری را حفظ می کنند. اگر هم تیمی شما در همان منطقه اول حمله مراقب پشت شما نیست و ناگهان در کمین قرار گرفته اید و صدمه می خورید، ممکن است با مقدار بسیار پایینی از سلامتی و تجهیزات وارد منطقه بعد شوید.

نقد و بررسی بازی Rainbow Six Extraction

نقد و بررسی بازی Rainbow Six Extraction

اینجاست که Extraction اصلی ترین ویژگی خود را ارائه می‌کند، و در عین حال آنچه را که به طور بالقوه بزرگترین ضعف آن است را برجسته می‌کند: موفقیت تیم شما کاملاً به ارتباط خوب و کمی بحث‌های دموکراتیک در مورد اینکه آیا تیم باید ادامه دهد یا بیرون بیاید بستگی دارد. بسیاری از اوقات نیز ممکن است سر اینکه دیگر نوار سلامتی شما به اواخر خود نزدیک شده است و ممکن است با هر اتفاقی کشته شوید ، سر اینکه زودتر از بازی خارج شوید با هم تیمی های خود بحث کنید و دقایقی بعد با پیدا کردن یک کیت سلامتی و گرفتن جانی دوباره ، نظر خود را تغییر دهید و بخواهید که ادامه بدهید.

صحبت کردن با هم تیمی هایتان یکی از مهم ترین و اساسی ترین کارهایی است که در این بازی باید انجام دهید. با صحبت کردن با یکدیگر می توانید به طور مداوم به یکدیگر اطلاعات بدهید و ضعف های موجود در تیم را حل کنید و اگر عضوی از تیم نظرش بر بیرون رفتن از ماموریت و ادامه ندادن است، به جای مخالفت با او به توضیحات او درباره حرفش گوش دهید و اگر منطقی بود به حرف او عمل کنید یا سعی کنید که او را نیز برای ادامه دادن متقاعد کنید. در کل اگر در بازی با یکدیگر حرف نزدید ، هیچ کاری جلو نمی رود و با اولین رویارویی با دشمنان شکست خواهید خورد.

مسلماً، از بسیاری جهات این بازی شبیه به Siege است (و همچنین بسیاری از بازی‌های دیگر مبتنی بر همکاری تیمی)، اما افت عملکرد یک تیم زمانی که بازیکنان با یکدیگر صحبت نمی‌کنند، به‌ویژه در Extraction با توجه به عنصر تصادفی فراوان در آن قابل توجه است.

نقد و بررسی بازی Rainbow Six Extraction

نقد و بررسی بازی Rainbow Six Extraction

Extraction از طریق سیستم چالش و پاداش خود، مشوق کار تیمی است. مطمئناً می توانید به تنهایی پیش بروید، اما مبارزه بدون تیم کامل سخت است. حتی دقیق‌ترین برنامه‌های یک تیم با داون شدن یکی از اعضای آن می تواند به سرعت نابود شود و شکست بخورد، بنابراین هر زمان که نزدیک است تا یکی از افراد گروه کشته شود ، بهتر است همگی به فکر این باشید که چگونه زودتر از ماوریت خارج شوید و امتیازاتی را که به دست آورده اید به جای از دست داندشان ، آنها را با خود به خانه ببرید.

اپراتورها و ویژگی های آنها دقیقاً مانند Siege رفتار می‌کنند، با تغییراتی در گجت‌های منحصربه‌فرد شخصیت‌ها (مانند IQ و Jäger) آنها را در موقعیت‌های PvE مفیدتر کرده اند. اسالت رایفل ها نسبت به سایر سلاح‌های گرم در Extraction احساس کمی بهتری دارند، زیرا برد طولانی‌تر آن‌ها برای کشتن مخفیانه آرکئن‌ها و لانه‌های آن‌ها از راه دور ایده‌آل است و سرعت شلیک بالای آن‌ها برای مقابله با چندین دشمن به طور همزمان در فاصله نزدیک مناسب است. اما مجموعه کلی سلاح ها نسبتاً متعادل است. حتی شاتگان ها که محدود به نزدیک شدن به محدوده آرکئن‌ها هستند، حالی عمل می کنن و همچنین ابزاری برای نفوذ از دیوارهای خاص نیز فراهم می‌کنند.

مانند Siege، بازی Extraction دارای محیط‌های تخریب‌پذیر است که در آن دیوارها، کف‌ها و سقف‌ها می‌توانند تخریب شوند و به اپراتورها این امکان را می‌دهد تا نقشه‌های گوناگون بکشند و از زوایای مختلف به دشمنان حمله کنند. برعکس، شما می توانید با تقویت دیوارهای شکستنی یا سوار کردن پنجره ها و درهای شکسته، بهتر از موقعیت خود در برابر نزدیک شدن دشمنان دفاع کنید. رسیدن به هدف شما هرگز مستلزم تخریب دقیق محیط نیست، و دسترسی همه اپراتورها به سلاح هایی با صداخفه کن به این معنی است که برای جلوگیری از هشدار کردن یک گروه، مجبور نیستید راه های دیگری را برای دور زدن یک آرکئن در نظر بگیرید. اگرچه شکستن دیوارها سرگرم کننده است، اما هرگز به عنوان وسیله ای مؤثر برای برنده شدن یا جابجایی آسان تر در مپ بازی نیست.
لحظات بسیار کمی در Extraction وجود دارد که استفاده از پرتابگر X-KAIROS هیبانا با صدای بلند برای عبور از دیوار و غافلگیری گروهی از دشمنان به شلیک بی سر و صدا ترجیح داده می شود.

نقد و بررسی بازی Rainbow Six Extraction

نقد و بررسی بازی Rainbow Six Extraction

این موضوع به نوبه خود، سودمندی اپراتورهایی را با ابزارهای منحصربه‌فرد با هدف نفوذ کاهش می‌دهد، زیرا فرصت‌هایی برای استفاده از توانایی‌های آن‌ها اغلب ظاهر نمی‌شود. در Extraction، هر اپراتور از یک ابزار منحصر به فرد استفاده می کند که به آنها اجازه می دهد به روشی متفاوت به تیم کمک کنند. برای مثال، اسموک می‌تواند نارنجک‌هایی را بکارد که می‌توان آن‌ها را از راه دور فعال کرد تا گاز سمی آزاد کند، در حالی که اسلج می‌تواند پتک خود را بچرخاند تا آرکئن‌ها را بیهوش کند یا از دیوارها عبور کند. اگرچه هر اپراتور به روشی متفاوت مفید است، تعداد معدودی از آنها مفیدتر هستند ، برای مثال، توانایی پالس برای دیدن دشمنان از طریق دیوارها در مقایسه با Lion محدود به نظر می رسد، زیرا هر دو اپراتور می توانند دشمنان را از طریق دیوارها ببینند، اما Lion هنوز هم می تواند در حالی که این کار را  انجام می‌دهد، شلیک هم بکند (پالس در نهایت نیز می‌تواند، اما فقط پس از اینکه کمی لول خود را بالا برد). توانایی Lion ممکن است از این جهت محدود باشد که نیاز به شارژ مجدد بین استفاده دارد و او فقط می‌تواند دشمنان را در حین حرکت ببیند، اما از آنجایی که بیشتر انواع آرکئن‌ها به طور فعال در نقشه حرکت می‌کنند، انتخاب او کمی هوشمندانه تر است.

آرکئن ها و اهداف منطقه نیز در ارتقای اپراتورهای خاص نقش دارند. ۱۱ نوع آرکئن وجود دارد که هر کدام دارای ویژگی های متفاوتی هستند. برای مثال Rooter می تواند شما را در جای خود قفل کند، در حالی که Bloater می تواند در ابری از گاز سمی منفجر شود. دانستن اینکه با چه چیزی روبه‌رو می‌شوید و سپس بی‌حرکت کردن آن‌ها به اندازه کافی برای رسیدن به نقطه ضعف‌شان و کشتن مخفیانه آن‌ها، برای موفقیت بسیار مهم است، به این معنی که اپراتورهایی که قابلیت های اسکن کردن، مخفی کاری و قفل کردن دشمنان را دارند برتری خاصی دارند.

به طور مشابه، اگرچه اهداف در طراحی متفاوت هستند ، چه در حال دفاع از مکان‌ها در Serial Scan یا کاشت یواشکی دستگاه‌ها در لانه‌های آرکئن ها در Nest Tracker، همه آنها برای “تکمیل کردن یک هدف و سعی در سکوت در مورد آن” خلاصه می‌شوند. در نتیجه، اپراتورهایی که به سمت شناسایی و مخفی کاری طراحی شده اند، از بین جمعیت متمایز می شوند. این بدان معنا نیست که اپراتورهایی که به طور طبیعی به سمت قفل کردن با صدای بلند یک منطقه (مانند تاچانکا)، حواس پرتی آرکئن ها (مانند آلیبی)، یا شکستن دیوارها (مانند هیبانا) تمایل دارند، بد هستند، اما طراحی Extraction به گونه ای است که این نوع سبک بازی را مانند کسانی که وظایف خود را از طریق جمع آوری اطلاعات (مانند IQ)، نادیده و شنیده نشدن (مانند Vigil)، Stun یا گیج کردن دشمنان (مانند الا) انجام می دهند، بیشتر می پسندد.

نقد و بررسی بازی Rainbow Six Extraction

نقد و بررسی بازی Rainbow Six Extraction

اپراتورهای REACT که قبلاً به‌عنوان اعضای Rainbow با هم کار کرده‌اند، از سنین، نژادها و ملیت‌های فوق‌العاده‌ای هستند. بسیاری از آنها دارای روابط قبلی هستند (مثلاً پالس و هیبانا ازدواج کرده اند) یا سابقه ای با انگل آرکئن دارند که به Outbreak برمی گردد، حالتی با زمان محدود در Siege که اکنون به پیش درآمدی برای Extraction تبدیل شده است. با این حال، بازی هیچ چیز جالبی با این همه روایت انجام نمی دهد. Ash، Thermite و Mira به عنوان صداهایی در گوش شما در حین انجام ماموریت عمل می‌کنند، که اطلاعاتی از اتفاقاتی که در بازی در حال رخ دادن است را در اختیار شما قرار می دهند.اما همه اینها فقط نمایشی هستند و روی داستان بازی هیچ تاثیری نمی گذارند و آنقدر داستان بازی کم رنگ است که گویا اصلا داستانی وجود ندارد.

خوشبختانه، فراتر از داستان بازی، چیزهای زیادی برای باز کردن وجود دارد. با بالا رفتن لول، اپراتورهای بیشتری برای بازی، نقشه‌های جدید با دشمنان بیشتر برای مقابله، فناوری‌های بیشتری برای وارد کردن به میدان و اسکین هایی برای کاستوم شخصیت‌های مورد علاقه‌تان به دست خواهید آورد. در نهایت، محتوای نهایی Extraction یهنی: Assignments و Maelstrom Protocol را باز خواهید کرد. Assignments ماموریت‌های بسیار دشواری هستند که هفته به هفته تغییر می‌کنند و به بازیکنان ماهر محتوای بیشتری برای بازی ارائه می‌دهند تا اپراتورهای خود را بالاتر ببرند. Maelstrom Protocol لیست رنک Extraction است که در آن به‌جای سه منطقه همیشگی، از یک حمله ۹ منطقه‌ای عبور می‌کنید و امتیاز کسب می‌کنید تا رتبه خود را افزایش دهید و پاداش‌های فصلی را باز کنید.

این مجموعه کاملاً سالمی از محتوا است که می‌توان در هنگام راه‌اندازی آن را تجربه کرد، حتی باز کردن قفل آن زمانی که به نیمه دوم مسیر پیشرفت بازی رسیدید، می‌تواند کار سختی باشد. اگرچه برای تکمیل حملات تجربه کسب می‌کنید، اما برای تکمیل چالش‌های درون بازی به نام Studies، خود را بسیار بیشتر درگیر می‌سازید. این مطالعات به نقشه‌های خاصی مربوط می شوند ،بنابراین به عنوان مثال، شما نمی‌توانید  مطالعات سانفرانسیسکو را هنگام انجام حملات در آلاسکا تکمیل کنید. این سیستم دو مشکل ایجاد می کند.

نقد و بررسی بازی Rainbow Six Extraction

اول از همه، می‌تواند بازیکن را تنبیه کند،اگر تمام مطالعات شما برای آلاسکا برای کشتن Tormentors باشد، شما کاملاً وابسته به حمله‌ای هستید که به‌طور تصادفی Tormentors را تولید می‌کند. بنابراین شما ممکن است چندین حمله به آلاسکا را انجام دهید و هر بار از هر سه منطقه عبور کنید ولی هیچ امتیازی به دست نیاورید، زیرا Tormentor ها هرگز اسپاون نشده اند . مطالعات تا زمانی که کامل نشوند منقضی نمی‌شوند، بنابراین مجبور هستید بارها و بارها در آلاسکا بازی کنید تا اینکه Tormentors در نهایت به وجود بیاید، فقط برای اینکه بتوانید آن چالش‌ها را کامل کنید و آیتم های جدیدی باز کنید.

و دوم، مطالعات آنقدر تجربه شما را به ارمغان می‌آورد که به نظر می‌رسد بازی بازیکن را تشویق می‌کند تا کمی خودخواه باشد و از هدف منطقه چشم پوشی کند تا کار خودش را انجام دهد.

البته، این هر دو مسائلی هستند که به راحتی توسط هم تیمی هایی که مایل به صحبت با یکدیگر و همکاری با یکدیگر هستند، اصلاح می شوند. درواقع اگر شما یک تیم کاملا قدرتمند و هماهنگ داشته باشید که به طور مداوم با یکدیگر در حال صحبت کردن هستند ، تجربه این بازی برای شما بسیار لذت بخش خواهد بود و می تواند باری شما لحظات خوشی را رقم بزند و در غیر این صورت تجربه آن بسیار سخت و دشوار خواهد بود.

 بازی Rainbow Six Extraction داستان خاصی ندارد و همچنین طراحی آن به گونه ای است که ممکن است در خیلی از مواقع به سمت بعضی از اپراتورها سنگینی کند ، اما با ارائه یک بازی کاملا تیمی و هیجان انگیز توانسته است یکبار دیگر نام Rainbow Six را به دنیای گیم بیاورد و از آن سربلند بیرون بیاید.

برچسب‌ها:

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

بامداد نوروزیان

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *