۰

معرفی حلقه‌ی باراهیر آراگورن سرزمین میانه

حلقه‌ی باراهیر آراگورن سرزمین میانه

حلقه‌ی باراهیر آراگورن

معرفی حلقه‌ی باراهیر آراگورن سرزمین میانه

حلقه‌ی باراهیر آراگورن که در اصل حلقه‌ی فین‌رود فلاگوند بود، یک ساخته الفی بود که از طرف فین‌رود به باراهیر داده شد و در سال‌های بعد به عنوان نشان موروثی اداین به شمار می‌رفت. حلقه به شکل دو مار با چشمان زمردین بود، یک مار در حال بلعیدن و دیگری دارای تاجی از گل‌های طلایی بر سر، که سمبل خاندان فنارفین بود. این حلقه در والینور بدست نولدور ساخته شد و در تملک فین‌رود بود. او حلقه و جواهراتی دیگر از تیریون را در زمان عزیمت نولدور به سرزمین میانه با خود برد و آن را در نارگوتروند به همراه داشت.

در جنگ شعله‌ی ناگهانی، باراهیرِ انسان جان فین‌رود را نجات داد و او به عنوان نشانی از دوستی ابدی بین خانواده‌هایشان حلقه‌اش را به باراهیر بخشید. باراهیر تا پایان عمر حلقه را در دست داشت و سرانجام در شبیخون اورک‌ها کشته شد و رهبر اورک‌ها دستش را به همراه حلقه قطع کرد و با خود برد. بِرن مخاطرات زیادی را پشت سر گذاشت و انتقام پدر را گرفت و دستش را پیدا کرد. او دست را به همراه باقی جسد پدرش خاک کرد اما حلقه را برای خود نگه داشت.

زمانی که ماموریت سیلماریل از سوی الوه به برن داده شد(شرط وصال با لوتین)، او به نارگوتروند رفت و از حلقه به‌عنوان نشانی برای درخواست کمک از فین‌رود استفاده کرد و فین‌رود نیز به عهدش وفا کرد و سرانجام در راه دفاع از برن در دخمه‌های میناس‌تی‌ریت کشته شد. سرنوشت حلقه در قرون آتی به شکلی مبهم ثبت شد. از طریق دیور و دخترش، الوینگ و نوه‌اش الروس حلقه به نومه‌نور رسید و به عنوان نشان سلطنتی شاهان نومه‌نور باقی ماند؛ تا زمانی که تار- الندیل آن را به وارثش، تار- منلدور نداد، در عوض حلقه را به دخترش سیلمارین داد که نمی‌توانست جانشین او باشد. و بعدها سیلمارین آن را به پسرش والاندیل اولین حاکم آندونیه – بندری در کرانه‌ی غربی جزیره‌ی نومه‌نور- داد. حلقه به حاکمان متوالی آندونیه رسید تا زمان آخرین نفر از مومنان(آن دسته از مردم نومه‌نور که از فساد و تباهی که سائورون نصیب اهالی این جزیره کرد، مصون ماندند). و سرانجام با فرار مومنان به سرزمین میانه، حلقه‌ی باراهیر از واقعه‌ی سقوط نومه‌نور نجات پیدا کرد.

آراگورن

در دوران سوم، حلقه مستقیماً از الندیل، آخرين ارباب آندونیه به عنوان نشان سلطنتی به شاهان آرنور رسید و پس از سقوط آرنور به شاهان آرتداین تا زمان سقوط‌شان( آرتداین یکی از سه قلمرو دونه‌داین در شمال پس از سقوط آرنور به شمار می‌رفت). آخرین حاکم آرتداین، آروِدوی، در پی شکست از ویچ‌کینگ ابتدا به خرابه‌های معادن دورف‌ها در کوهستان آبی گریخت و سپس همراه با یارانش به شمال پناه برد و در ازای دریافت آذوقه و سرپناه از مردم لوسوت، حلقه‌ی باراهیر را همراه با گوهرهایی دیگر به سالار آن‌ها داد.( لوسوت مردمی کهن، ساکن سرزمین فروخل در شمال سرزمین میانه بودند). در سال ۱۹۷۵ دوران سوم، آرودوی در خلیج منجمد فروخل غرق شد و سال‌ها بعد تکاوران شمال حلقه‌ی باراهیر را از مردمان برفی لوسوت با پرداخت خراج خریدند و به ریوندیل آوردند و حلقه در ایملادریس قرن‌ها باقی ماند.

در سال ۲۹۵۲ از دوران سوم، لرد الروند پس از مطلع شدن از اصل و نسب آراگورن، حلقه‌ی باراهیر را به همراه تکه‌های نارسیل به پسر آراتورن داد. در سال ۲۹۸۰، زمانی که آراگون در لورین بود، آن را به عنوان حلقه‌ی نامزدی به آرون هدیه داد. چیزی از سرنوشت حلقه‌ی باراهیر در دوران چهارم گفته نشده، اما اگر حلقه با آرون به مقبره‌اش در کرین آمروت در لوتلورین نرفته باشد، به احتمال زیاد به شاهان بعدی گاندور که از نسل آراگون و آرون بودند، رسید.

 

 

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

عرفان سعید زنوزی

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *