۰

نقد و بررسی بازی Hitman 3

نقد و بررسی بازی Hitman 3

در ای مقاله قصد درایم تا به نقد و بررسی بازی Hitman 3 بپردازیم . بازی ای که توانست با رعایت کردن بیشتر فاکتور های سبک مخفی کاری و البته جدابیت های کارهای مخصوص مامور ۴۷ ، به یکی از موفق ترین بازی های این سری بتدیل شود ؛ در ادامه با ما همراه باشید :

نقد و بررسی بازی Hitman 3

در حالی که توسعه دهنده IO Intractive ترکیب اصلی بازی Hitman 2016  و همینطور قسمت دوم آن Hitman 2  سال ۲۰۱۸ را به هیچ وجه تغییر نداده است ، اما در قسمت سوم این مجموعه ، بالاترین سطح کیفی خود را در این سری به رخ پلیر ها کشیده است.

بازی Hitman 3 شگفت آورترین و هیجان انگیز ترین نسخه این سه گانه است و توانسته است با تنوع دادن بسیار گسترده در نقشه های بازی و همینطور بزرگ بودن و باز بودن دست شما در انتخابات بسیار زیاد ، آن را بسیار جذاب و زیبا جلوه بدهد. در این بازی ۶ نقشه متفاوت وجود دارد که هر کدام از آنها رنگ و بوی خاص خود را دارند و به هیچ وجه حس تکراری بودن را به شما منتقل نمی کنند.

نقد و بررسی بازی Hitman 3

 اگر سری های قبلی این مجموعه را تجربه کرده باشید متوجه می شود که تقریبا تمام ابزار ها و سلاح های بازی دقیقا مانند قبل هستند و شاید فقط مدل یا اسم آنها تغییر کرده باشد ، اما کاربرد کلی آنها تغییری نکرده است. تنها چیزی که به بازی اضافه شده است یک دوربین جدید است که می توان از آن برای هک کردن درهای مختلف و یا اسکن آیتم ها استفاده کرد که البته  استفاده از آن تغییری بزرگی در روند بازی ایجاد نمی کند.

مهم ترین و قدرتمند ترین بخش بازی هیتمن ۳ ، نقشه های آن است. هر کدام از ۶ نقشه موجود در این بازی بسیار زیبا و خاص طراحی شده اند و جزو بهترین مپ های این سری به حساب می آیند ، به طوری که انتخاب یکی از آنها به هنوان بهترین ، واقعا کار مشکلی خواهد بود.

نقشه های بازی به ترتیب زیر خواهند بود :

بلندترین برج جهان در دبی – Dartmoor در انگلستان – برلین در آلمان – Changqing در چین -Mondeza آرژانتین – کوه های Capathian در رومانی

نقد و بررسی بازی Hitman 3

صحبت در مورد این مکانها با جزئیات بیش از حد ، بدون از بین بردن هیجان قدم زدن در آن ها و پیدا کردن مناطق جدید و عظیم که فکر نمی کردید وجود داشته باشند ، کار پیچیده ای است و باید اعتراف کرد که بیاد ماندنی ترین نقشه هایی که IO تا به الان ساخته است ، مربوط به همین بازی است.

میزان فعالیت هایی که شما در نقشه های این بازی قادر به انجام آنها هستید بی شمار است و شرکت سازنده آن کاری کرده است که شما می توانید یک مرحله را ۵۰ بار بازی کنید ولی حتی یکبار هم با صحنه ای تکراری مواجه نشوید. درواقه شما برای کشتن یک یا چند شخص خاص به یک منطقه فرستاده می شوید و آپشن ها و انتخاباتی که برای چگونه کشتن آنها دارید بسیار فراوان است و فقط بسته به خلاقیت و نوع بازی شماست که بخواهید چگونه مرحله را به پایان برسانید.

نقد و بررسی بازی Hitman 3

مثل همیشه ، هیجان این بازی ها ناشی از برنامه ریزی ، صبر و حوصله و پنهان شدن از دید نگهبانان است.

 رمز موفقیت ، یافتن لباس مبدل مناسب ، گوش دادن به دیالوگ های افراد مختلف و جستجوی فرصت ها و زمان بندی مناسب برای انجام قتل و فرار است.

این بازی تنها برای کسانی که برای انجام یک مرحله از هوش و خلاقیت خود استفاده می کند لذت بخش خواهد بود و باعث می شود که ساعت ها بدون انجام هیچ کاری وقت خود را صرف نقشه کشیدن برای وارد شدن به یک ساختمان کنند.

درواقع در بعضی مناطق می توان با استفاده از راش دادن و حملات بدون فکر ماموریت را تکمیل کرد ، ولی برای انجام آن هیچ امتیاز خاصی دریافت نخواهید کرد و همچنین هیچ لذتی برای شما به همراه نخواهد داشت. البته همیشه هم نمی توانید با راش دادن کار خود را پیش ببرید و بعضی مواقع گیر گارد های ویژه بازی خواهید افتاد که بسیار ماهر هستند و تعداد آنها نیز بسیار زیاد است و به راحتی می توانند شما را از پای در بیاورند؛ پس بهتر است تا از قوانین اصلی بازی سرپیچی نکنید و با طراحی نقش های گوناگون ، مراحل را به پایان برسانید.

نقد و بررسی بازی Hitman 3

دقیقا مانند نسخه های قبل این سری ، هوش مصنوعی نگهبانان بازی بسیار پایین است و به سادگی هرچه تمام تر می توان آنها را گول زد و یا با پوشیدن لباس دوست آنها از کنارشان به راحتی گذاشت بدون آنهکه متوجه شما بشوند!

البته ناگفته نماند که این سطح از هوش مصنوعی لازمه این بازی است ، چرا که اگر پیچیده تر از این می شد ، دیگر نمی توانست مانند الان با خلاقیت های بسیار جذاب مراحل را به پایان رساند و مجبور بودید تا یکسری راه های بسیار سحت و مشکل را برای به پایان رساندن یک مرحله انجام دهید ؛ پس این مدل از هوش مصنوعی به این معنا نیست که شرکت سازنده بازی نتوانسته است بعتر از آن را خلق کند ، بلکه طوری آن را طراحی کرده است تا بازیکنان بتوانند با دست ها و ذهنی بازتر به انجام ماموریت ها در آن بپردازند و از بازی لذت ببرند.

نقد و بررسی بازی Hitman 3

داستان کلی بازی نیز با وجود اینکه هر کدام از نقشه های آن دارای یک داستان خاص و منحصر به فرد است ، اما درواقع همه آنها طوری به یکدیگر مرتبت هستند و داستانی که برای اولین بار در سال ۲۰۱۶ در قسمت اول سه گانه هیتمن شروع شد در قسمت سوم آن به نحو بسیار جذاب و هیجان انگیزی به پایان می رسد و این دنباله وار بودن داستان در طی سه بازی مختلف که هر کدام دارای اپیزود های فراوان است ، بسیار قابل تحسین است.

همچنین یکی دیگر از کار های تحسین برانگیز استودیوی IO قرار دادن مراحل قبلی این سری ( هیتمن ۱ و ۲  ) در بازی هیتمن ۳ است که باعث می شود کسانی که تا به حال هیچ کدام از این بازی ها را تجربه نکرده اند از داستان و تجربه مراحل قبلی آن محروم نشوند و روند داستانی آن را به طور منظم دنبال کنند.

نقد و بررسی بازی Hitman 3

در آخر می توان گفت که بازی Hitman 3 کامل ترین و بهترین نسخه از هر هیتمنی که تا به حال ساخته شده بود، است و هیچ شکی در آن نیست که IO توانسته است با تجربه گرفتن از اشتباهات خود در نسخه های قبلی و ترمیم آنها در نسخه ۳ ، بهترین بازی خود را با بالاترین جذابیت و هیجان تولید کند.

بدون شک هیتمن ۳ بازی ای است که می تواند ساعت ها شما را سرگرم کند و شما را مجبور به تفکر و ارائه ایده های خلاقانه و حرفه برای به اتمام رساندن مراحل آن کند و در این راه بسیار موفق ظاهر شده است و همچنین با طراحی یک پایان هیجان انگیز و غیر منتظره به این سه گانه شاهکار پایان داد.

در طی ۲۰ سال گذشته ما شاهد بازی های زیادی از مامور ۴۷ بوده ایم ، ولی می توان گفت که قطعا Hitman 3 یکی از بهترین های آنهاست.

نقد و بررسی بازی Hitman 3 نقد و بررسی بازی Hitman 3 نقد و بررسی بازی Hitman 3 نقد و بررسی بازی Hitman 3 نقد و بررسی بازی Hitman 3 نقد و بررسی بازی Hitman 3 نقد و بررسی بازی Hitman 3 نقد و بررسی بازی Hitman 3

برچسب‌ها:,

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

بامداد نوروزیان

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *