BioShock 4
۰

چگونه BioShock 4 می‌تواند تعیین کند که آیا به ریمیک بایوشاک نیاز است یا خیر؟

یکی از عوامل تعیین‌کننده برای بازسازی احتمالی بایوشاک، به BioShock 4 آینده و در حال حاضر بدون عنوان این سری مربوط می‌شود، زیرا اینکه آیا بازی اول باید بازسازی شود یا خیر، بستگی به این دارد که بازی بعدی از ابتدا شروع کند یا داستان سه‌گانه اصلی را ادامه دهد. بایوشاک که اولین بار در سال ۲۰۰۷ منتشر شد، بدون شک به عنوان یک اثر کلاسیک در جامعه بازی شناخته می‌شود که بخشی از آن به دلیل محیط، شخصیت‌ها، مضامین منحصربه‌فرد و مهم‌تر از همه پیچش‌های داستانی بدنام آن است. با یک خط داستانی گسترده‌تر که در آخرین بازی آن، بایوشاک: بی‌نهایت به اوج خود رسید، به نظر می‌رسید که سری بایوشاک علی‌رغم محبوبیتش به پایان رسیده است.

با این حال، زمانی که اعلام شد کلود چمبر (Cloud Chamber) در حال توسعه چهارمین بازی این سری خواهد بود، بارقه‌ای از امید در دل طرفداران بایوشاک زنده شد و منجر به گمانه‌زنی‌ها و شایعاتی در مورد مسیرهای جدیدی شد که این سری می‌تواند پس از سه‌گانه اصلی در پیش بگیرد. اما در کنار انتظار برای بایوشاک ۴، امیدها برای بازسازی بایوشاک اصلی نیز افزایش یافته است، به ویژه از آنجایی که مجموعه بازسازی‌شده این سه‌گانه در سال ۲۰۱۶ منتشر شد. با این حال، در حالی که ممکن است به نظر برسد زمان آن فرا رسیده که بایوشاک به سایر بازسازی‌های کلاسیک بپیوندد، انگیزه نهایی برای این امر می‌تواند با رویکردی که بایوشاک ۴ در داستان خود اتخاذ می‌کند، تعیین شود.

BioShock 4

تصمیم‌گیری در مورد اینکه آیا بایوشاک ۴ باید ادامه باشد یا راه‌اندازی مجدد نرم (Soft Reboot)

اگرچه ممکن بود سری بایوشاک با توجه به پایگاه بازیکنانش به یک فرنچایز طولانی‌مدت تبدیل شود، اما در پایان بایوشاک: بی‌نهایت و DLC آن، Burial At Sea، به نظر می‌رسید که روایت کلی سه بازی به عنوان یک سه‌گانه به پایان رسیده است. با رشته‌های گسسته زیادی که بین راپچر (Rapture) بایوشاک و سرنوشت بوکر و الیزابت از بایوشاک: بی‌نهایت مرتبط بود، به نظر نمی‌رسید که فضایی برای ادامه این سری وجود داشته باشد. اما اکنون که ساخت بازی چهارم تایید شده است، این سوال مطرح می‌شود که آیا بایوشاک ۴ از افسانه‌های سه‌گانه اصلی پیروی خواهد کرد یا این سری را به صورت نرم راه‌اندازی مجدد می‌کند.

در حالی که ممکن است برای توسعه‌دهنده جدید بایوشاک ۴، یعنی کلود چمبر، مفید باشد که از این فرصت برای شروع دوباره و افزودن هویت خود به این سری استفاده کند، انجام این کار بدون ناامید کردن طرفداران بازی‌های قدیمی بایوشاک ممکن نخواهد بود. در نتیجه، اگرچه سه‌گانه اصلی ممکن است داستان خود را به عنوان پایه‌ای برای جهان مرزی بازی‌ها نهایی کرده باشد، بازیکنان قدیمی احتمالاً انتظار خواهند داشت که بایوشاک ۴ به میراث این سری وفادار بماند. به عنوان مثال، شایعات در مورد محیط بایوشاک ۴ ممکن است آن را از راپچر یا کلمبیا دور کند، اما می‌تواند استفاده این سری از پلاسمیدها (Plasmids) یا ویگورها (Vigors) را ادامه دهد. با این حال، اینکه آیا این میزان ارتباط برای طرفداران کافی است یا خیر، هنوز مشخص نیست، و ارتباط محدود به شکل مکانیک‌های مشترک، به سختی بازسازی بازی‌های قدیمی‌تر را به یک ضرورت تبدیل می‌کند.

برچسب‌ها:, ,

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

بامداد نوروزیان

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *