تغییرات اخیر در Fortnite Crew با برخی تغییرات ناخوشایند در کسب XP در سیزن ۱ چپتر ۶ همراه بوده است. پیشرفت نسبت به فصلهای گذشته کندتر شده است – یک تغییر ناگهانی پس از فصل Remix که بسیار سخاوتمندانه XP را ارائه میداد.
همانند هر فصل جدید فورتنایت، بازیکنان روز اول چپتر ۶ را صرف بازی در نقشه جدید بتل رویال و امتحان کردن سلاحها و آیتمهای جدید کردند. اما بسیاری از افراد متوجه چیزی عجیب شدند – آنها به اندازه انتظارشان در بتل پس پیشرفت نکرده بودند. در حالی که بازیکنان معمولاً میتوانستند به سادگی با بازی در روز اول، ۲۰ یا ۳۰ لول کسب کنند، این بار بسیاری از افراد متوجه شدند که پیشرفت آنها قبل از رسیدن به دو رقم متوقف شده است.
گفته میشود این نتیجه برخی تغییرات عمده جدید در نحوه کسب XP در فورتنایت است. مایلستونهای فصل برای بتل رویال به طور کامل حذف شدهاند، اکنون فقط یک مجموعه از سه ماموریت روزانه برای همه حالتهای بازی وجود دارد، به جای ماموریتهای جداگانه برای هر حالت. همچنین XP در حالتهای دیگر (Lego، Reload، OG، Festival، Save the World و Creative) اکنون عمدتاً بر اساس زمان و دارای محدودیت هفتگی است – تنها چند ساعت طول میکشد تا به حد مجاز برسیم و پس از آن، افزایش XP به شدت کاهش مییابد.
طبق دادههای استخراج شده، حالتهای Lego، Reload و OG یک استخر مشترک از XP بازی هفتگی دارند که در مجموع به ۲۱ لول محدود میشود. حالتهای Creative در حدود ۱۱ لول در هفته محدود میشوند، Save the World در ۹ لول و Festival در واقع دارای محدودیت روزانه کمی بیش از یک لول است. این محدودیتها فقط برای XP غیرفعال مبتنی بر زمان بازی اعمال میشوند، بنابراین هر ماموریتی یک تقویت اضافی ارائه میدهد.
در همین حال، بتل رویال و Zero Build به طور کامل XP غیرفعال خود را از دست دادهاند، به همین دلیل است که پس از اتمام ماموریتهای هفتگی و آغازین، افزایش XP بسیار کند میشود.
این احتمالاً نتیجه تغییرات جدید در نحوه عملکرد Fortnite Crew است. با فصل جدید، اشتراک Fortnite Crew اکنون شامل Lego Pass، Music Pass و پاسهای ماهانه OG آینده است، اما نکته اینجاست که شما فقط میتوانید در حالی که مشترک هستید جوایز این پاسها را کسب کنید – دیگر برای خرید Crew در ابتدای فصل، بتل پس را برای کل فصل دریافت نمیکنید. از آنجایی که قیمت یک ماه Crew تغییر نکرده است، انتظار برخی تغییرات وجود داشت و بنابراین محدود کردن XP توسط Epic Games به صورت هفتگی برای پیشرفت بازیکنان با سرعت ثابتتر در این زمینه منطقی است.
همانطور که انتظار میرفت، واکنشهایی نسبت به این تغییرات در رسانههای اجتماعی و Reddit وجود داشته است، اما Epic احتمالاً چند هفته دیگر منتظر خواهد ماند تا ببیند همه چه احساسی دارند و سپس تغییراتی ایجاد کند. این شرکت دو سال پیش هنگام راهاندازی فصل ۴، تلاش مشابهی برای محدود کردن XP در طول یک فصل با ماموریتهای هفتگی که منقضی میشدند به جای ماندن تا پایان فصل انجام داد. تقریباً دو ماه طول کشید تا Epic این تغییر را برگرداند، با وجود واکنش مشابه طرفداران. با این حال، این نوع تغییری است که Epic میتواند بدون یک بهروزرسانی بزرگ آن را اصلاح کند، بنابراین این وضعیت فعلی میتواند در هر زمان تغییر کند.
نظرات کاربران