اضافه شدن حالت همکاری در Little Nightmares 3 بازی را ترسناک‌ تر می کند

حالت همکاری در Little Nightmares 3

معمولاً تصور می‌شود که داشتن یک همراه در کنار خود، مقابله با موقعیت‌های استرس‌زا را آسان‌تر می‌کند. اما پس از یک دمو ۳۰ دقیقه‌ای از Little Nightmares 3، به نظر می‌رسد این اصل کلی در مورد The Maw، محیط ماکابری تمام بازی‌های Little Nightmares، صادق نیست. Little Nightmares 3، که قرار است در سال ۲۰۲۵ منتشر شود، بازیکنان را به مناطق بی‌سابقه‌ای از The Maw خواهد برد، که برخی از آن‌ها را در یک دمو اخیر وجود داشت.

خبر بزرگ برای این دنباله ترسناک، اضافه شدن حالت همکاری دو نفره است و به عنوان یک طرفدار ژانر وحشت، خوشحال شدم که فهمیدم رابطه وابسته به هم شما ممکن است عامل ترس را تقویت کند. در دمو، یک سطح را در “کارخانه شیرینی” The Maw بازی کردم، که دارای شیرینی‌هایی بود که ژلاتین را به اندازه یک شیرینی وانکا اشتهاآور می‌کرد. خطوط مونتاژ اجساد مرده یا در حال مرگ به آرامی در پس‌زمینه فضای کار سرکوبگر حرکت می‌کردند، در حالی که من و شریک همکاری‌ام کنترل دو شخصیت اصلی جدید بازی، Alone و Low را در دست داشتیم.

یکی از آن‌ها به یک آچار سنگین مجهز است که می‌توان از آن برای حل پازل‌هایی که نیاز به یک ضربه نزدیک دارند، مانند زدن یک دکمه بسیار بزرگ برای شخصیت‌های کوچک برای تأثیرگذاری با پریدن روی آن، استفاده کرد. دیگری یک کمان و تیر دارد که برای پازل‌های دیگر استفاده می‌شود که در آن چیزی دور از دسترس است، مانند یک سوئیچ آویزان بالای یک گودال برق‌دار. از آنجایی که هر یک از این شخصیت‌ها دارای مهارت منحصر به فردی هستند که دیگری اغلب به آن نیاز دارد، فلسفه طراحی بازی واضح و وسوسه‌انگیز است: به یکدیگر تکیه کنید… یا بمیرید.

البته حفظ این تعادل ظریف کار سختی است. هیچ کس ماموریت‌های همراهی بی‌کیفیت را در بازی‌های تک‌نفره دوست ندارد، زیرا همراه هوش مصنوعی اغلب می‌تواند آن‌ها را ناامید کند. مطمئناً یک شریک همکاری غیرقابل اعتماد می‌تواند احساسات مشابهی را ایجاد کند، مانند یک کمک آشپز در Overcooked که هنگام نیاز به پیازها، آن‌ها را آماده نمی‌کند. من حدس می‌زنم Little Nightmares 3 ممکن است واقعاً تنظیم مناسبی برای این نوع حل پازل‌های دو نفره باشد، حتی بیشتر از بازی‌هایی مانند It Takes Two یا A Way Out، که انتظار دارند بازیکنان سطح مشابهی از هماهنگی را ایجاد کنند.

در بازی‌های قبلی Little Nightmares، همیشه چند طعم برای پازل‌ها وجود داشته است. گاهی اوقات، تمام زمانی که نیاز دارید برای حل یک مشکل خواهید داشت و جریمه محدودی برای شکست وجود دارد – شاید شما آسیب کشنده سقوط کنید یا خود را در یک گودال مذکور برق بزنید، اما دشمنان بسیار خزنده، خوشبختانه، در اطراف نیستند. در حالت همکاری Little Nightmare 3، این منجر به طوفان‌های فکری سرگرم‌کننده‌ای می‌شود که در آن بازیکنان با هم همکاری می‌کنند تا پیشرفت کنند.

سپس پازل‌هایی وجود دارند که شکست به معنای هشدار دادن به یک دشمن است و این‌ها مطمئناً ترسناک‌تر هستند. این ممکن است صدایی باشد که می‌سازید یا ناتوانی شما در حرکت از سایه به سایه قبل از اینکه هیولا به شما نگاه کند. اینها استرس‌زاتر هستند زیرا تمایل دارند با انیمیشن‌های مرگ پایان یابند که شخصیت شما بی رحمانه دفع یا خورده می‌شود. این ناراحت‌کننده است، اما هنوز هم برای بسیاری از بازیکنانی که این بازی‌ها را انجام داده‌اند، قابل کنترل است، حتی اگر اکنون ممکن است شریک همکاری شما شما را لو دهد، مانند کاری که من اغلب برای شریک همکاری‌ام انجام می‌دادم، کسی از تیم Little Nightmares 3 که همه پاسخ‌ها را می‌دانست و اجازه می‌داد من شکست بخورم تا تجربه من خالص باقی بماند.

حالت همکاری در Little Nightmares 3

اما سپس آن بخش‌هایی وجود دارند که به محض شروع یک صفحه جدید در پلتفرمر ۲.۵D، تعقیب می‌شوید و باید به طور شهودی مسیر فرار را در همان لحظه پیدا و از آن استفاده کنید. گاهی اوقات، حتی یک قدم اشتباه کوچک می‌تواند شما را گرفتار کند. در بازی‌های قبلی Little Nightmares، تکرار شکست در این لحظات تأثیر یک کابوس بد مکرر را داشت. اکنون، برای اولین بار در حالت همکاری، اینها موقعیت‌های جدیدی را ایجاد خواهند کرد که در آن یک بازیکن ممکن است موفق به فرار شده باشد، اما دیگری این کار را نکرده است و باعث می‌شود هر دو توالی ضربان قلب را دوباره شروع کنند.

همانطور که گفتم، این می‌تواند در طول بازی کامل به یک نقطه ناامیدی تبدیل شود. تکیه بر کسی غیر از خود در چنین موقعیت استرس‌زایی یک سفارش بلند است. برای برخی، این از دست دادن خودمختاری استرس‌زاتر و در نتیجه ترسناک‌تر از تنها بودن در همان موقعیت است. Little Nightmares 3 با این دینامیک بین فردی با طرح‌های پازلی بازی می‌کند که در دنیایی که هر چیزی جز آشنا است، آشنا به نظر می‌رسد. اما از آنچه دیدم، شخصیت‌ها به گونه‌ای ارائه می‌شوند که به سرعت همدلی را برمی‌انگیزند.

آنها، در واقع، تنها موجودات خوش‌طینت در The Maw هستند، بنابراین تا آنجا که شریک همکاری شما ممکن است با تاسف شما را به جهنم برگرداند وقتی فکر می‌کردید از آن فرار کرده‌اید، انتظار دارم – و بر اساس بازی خود تا کنون، فهمیدم – بیشتر احتمال دارد که برای آن‌ها احساس کنید و بخواهید در آنجا باشید تا آن‌ها را از چنگال غول‌های واقعاً وحشتناک که در The Maw ساکن هستند نجات دهید.

تا به امروز از هر دو بازی Little Nightmares لذت برده‌ام و تا کنون، این بازی جدید به نظر می‌رسد که یک جانشین شایسته و ناراحت‌کننده است، حتی اگر توسعه از استودیو سوئدی Tarsier Studios به Supermassive Games در بریتانیا تغییر کرده باشد. من فکر کرده‌ام که آیا همکاری یا تغییر استودیو به معنای هرگونه کاهش آشکار در مزایای بازی خواهد بود، اما نگرانی‌های من برطرف شده است. من هیجان‌زده هستم که سال آینده با شریک همکاری‌ام، همسرم که به راحتی می‌ترسد، وارد بازی شوم و ببینم آیا می‌توانیم در سمت راست اعدام و اعدام شده باقی بمانیم.

اگرچه تاریخ انتشار خاصی به غیر از ۲۰۲۵ ندارد، اما در حال حاضر می‌توانید Little Nightmares 3 را پیش‌سفارش دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *