انویدیا DLSS 4 را رونمایی کرد؛ اشیاء تولید شده توسط هوش مصنوعی

دنیای بازی‌های ویدیویی هوش مصنوعی را به عنوان آینده خود می‌بیند و این موضوع جای تعجب ندارد. با حضور شرکت‌هایی مانند Embracer Group، یوبی‌سافت و دیگران، صحنه برای تسلط هوش مصنوعی بر توسعه بازی‌ها چیده شده است.

Nvidia یکی از بازیگران کلیدی در این عرصه است و به دلیل تخصص در هوش مصنوعی، به تازگی به بزرگترین شرکت جهان تبدیل شده است. این شرکت با DLSS پیشرفت‌های زیادی داشته است، اما در مصاحبه جدیدی به قابلیت‌های هیجان‌انگیزتری نیز اشاره کرده است.

به نظر می‌رسد این مصاحبه به خوانندگان نگاهی اجمالی به آنچه DLSS 4 به ارمغان خواهد آورد، داده است.

چرا مهم است: DLSS با ارتقاء کیفیت تصویر و تولید فریم، تجربه بازی‌های رایانه‌ای را متحول کرده است. بنابراین، همه می‌خواهند بدانند چه چیزی در انتظار آن‌ها است.

جنسن هوانگ، مدیرعامل Nvidia در مصاحبه‌ای در Computex 2024 در پاسخ به سوالی در مورد آینده DLSS، بیان کرد که در آینده شاهد بافت‌ها و اشیاء تولید شده توسط هوش مصنوعی خواهیم بود.

در آینده، حتی بافت‌ها و اشیاء را نیز تولید خواهیم کرد.
– جنسن هوانگ

انویدیا DLSS 4

هوانگ اضافه کرد که شخصیت‌های غیرقابل بازی (NPC) به طور انحصاری با هوش مصنوعی، مشابه دمو Nvidia ACE، ساخته خواهند شد. در عین حال، استفاده از DLSS برای تولید دارایی‌های درون بازی، عملکرد بازی را بهبود می‌بخشد.

هوانگ توضیح می‌دهد که به همان روشی که DLSS در حال حاضر فریم‌ها را ارتقا می‌دهد، او تصور می‌کند که DLSS می‌تواند بافت و اشیاء را به طور مستقل تولید کند و کیفیت اشیاء را بهبود بخشد. این نسل جدید از فناوری DLSS ممکن است خیلی هم دور نباشد.

Nvidia در حال حاضر در حال توسعه یک راه‌حل جدید برای فشرده‌سازی بافت برای بهبود قابل توجه کیفیت بافت و در عین حال حفظ همان نیازمندی‌های VRAM در بازی‌های فعلی است.

فناوری تولید فریم DLSS 3 با تزریق فریم‌های مبتنی بر هوش مصنوعی بین فریم‌های واقعی، عملکرد را بهبود می‌بخشد. با ایجاد اشیاء درون بازی کاملاً از ابتدا، تولید دارایی فراتر از هر چیزی است که تا به حال این شرکت ارائه کرده است.

مدیرعامل همچنین در مورد (NPC) درون بازی صحبت کرد. او با مثال یک بازی ویدیویی، شش شخصیت را توصیف کرد که دو تا از آنها می‌توانند واقعی باشند، در حالی که هوش مصنوعی چهار شخصیت دیگر را تولید می‌کند.

با این حال، این نوع فناوری فشار بیشتری بر خط تولید بازی‌های GeForce RTX وارد می‌کند. بر اساس این چشم‌انداز، باید انتظار افزایش عملکرد خام را داشته باشیم.

منبع: tech4gamers

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *