۶ باور غلط رایج در مورد کامپیوتر های گیمینگ

مانند هر زمینه دیگری، دنیای بازی‌های کامپیوتری نیز از باورهای غلط و اغلب نادرست در امان نیست. کنار گذاشتن این باورها می‌تواند به پیشرفت این حوزه و در نهایت به تجربه‌ای بهتر برای همه گیمرهای کامپیوتری کمک کند. پس بیایید با هم برخی از باورهای غلط رایج در مورد بازی‌های کامپیوتری را بررسی کنیم.

باور غلط رایج در مورد کامپیوتر های گیمینگ

کامپیوتر های گیمینگ گران هستند

این شاید مخرب‌ترین باور غلط در مورد کامپیوتر های گیمینگ باشد، به‌خصوص در مقایسه با کنسول‌های بازی. کنسول‌های بازی گزینه‌های زیادی در اختیار شما قرار نمیدهند اما در کامپیوتر های گیمینگ وجود دارند. پس، یک کامپیوتر مناسب برای بازی می‌تواند تنها با ۲۰۰ دلار (اگر در بازار دست‌دوم جستجو کنید) یا حتی تا ۵۰۰۰ دلار برای داشتن بهترین تجربه ممکن، برای شما هزینه داشته باشد. بله، کنسول‌ها به‌طور قطع ارزان‌تر و در دسترس‌تر هستند. من قصد ندارم وارد بحث رایانه در برابر کنسول بازی شوم، اما شما می‌توانید یک کامپیوتر بسیار قدرتمند را با کمتر از ۵۰۰ دلار تهیه کنید. همچنین، بیایید فراموش نکنیم که رایانه‌ها کارهای بسیار بیشتری از اجرای بازی انجام می‌دهند!

رفتن فراتر از ۶۰ فریم بر ثانیه تجربه شما را بهتر می‌کند

مانیتورهای مدرن پیشرفت زیادی کرده‌اند و سریع‌ترین آن‌ها در حال حاضر از نرخ تازه‌سازی خیره‌کننده ۵۰۰ هرتز پشتیبانی می‌کنند. در حالی که سخت‌افزاری در سطح مصرف‌کننده برای اجرای بازی‌ها با ۵۰۰ فریم بر ثانیه وجود ندارد، دستیابی به نرخ‌های ۱۰۸۰p 240 هرتز، ۱۴۴۰p 144 هرتز یا حتی ۴K 144 هرتز قابل‌ حصول است. با این حال، یک استدلال رایج وجود دارد که «چشم انسان نمی‌تواند بیش از ۶۰ فریم بر ثانیه را ببیند»، که باعث می‌شود مانیتورهای با نرخ تازه‌سازی بالا بی‌فایده باشند.

این استدلال اشتباه است زیرا فریم بر ثانیه فقط معیاری از تعداد فریم‌هایی است که روی صفحه ما ظاهر می‌شوند. و در حالی که تشخیص آن با افزایش فریم سخت‌تر می‌شود، همچنان تفاوت مشهودی وجود دارد که تنها با دیدن آن متوجه خواهید شد. این در بازی‌های رقابتی کاملاً مشهود است، به طوری که برخی از بازیکنان حرفه‌ای CS:GO به مانیتورهای ۳۶۰ هرتز روی آورده‌اند.

حافظه‌ی گرافیکی بیشتر به معنای عملکرد بهتر است؟

بسته به سناریو، حافظه‌ی گرافیکی بیشتر می‌تواند عملکرد بازی را بهبود بخشد، اما عوامل بسیار بیشتری در یک پردازنده‌ی گرافیکی وجود دارد که عملکرد آن را در بازی تعیین می‌کنند. مهم‌ترین جزء واحدهای سایه‌زنی هستند که مسئول رندر صحنه‌ها، از جمله رنگ و بافت‌ها هستند.

حافظه‌ی گرافیکی در این فرآیند کمک می‌کند و بسیار کم بودن آن می‌تواند به معنای کاهش قابل‌ توجه فریم بر ثانیه باشد، اما داشتن حافظه‌ی گرافیکی بیشتر از نیاز یک بازی، فریم بر ثانیه شما را بهبود نخواهد بخشید.

ساخت یک کامپیوتر گیمینگ دشوار است

این یکی از تصورات غلطی است که واقعاً دوست دارم به آن بپردازم. به نظر می‌رسد افرادی که وارد دنیای بازی‌های کامپیوتری می‌شوند فکر می‌کنند که ساختن یک کامپیوتر موشک‌سازی است و به همین دلیل سراغ کامپیوترهای آماده با ارزش خرید پایین می‌روند. در واقعیت، ساخت یک کامپیوتر نسبتاً آسان است و فقط به یک پیچ‌گوشتی خوب و دست‌هایی نسبتاً ثابت نیاز دارد.

باور غلط رایج در مورد کامپیوتر های گیمینگ

سردرگمی در مورد حداقل و حداکثر نیازمندی‌های سیستم

بسیاری از حداقل نیازمندی‌های ارائه شده برای یک بازی دقیق هستند (به این معنی که آن‌ها به حداقل نیازمندی‌های لازم برای اجرای بازی با فریم بر ثانیه پایین‌تر از حد مطلوب اشاره دارند). با این حال، توسعه‌دهندگان دیگر الزاماتی را بالاتر از این «نرخ عملکرد پایین‌تر از حد مطلوب» فهرست می‌کنند تا لیستی از سخت‌افزارهایی را که باید به عنوان پایه‌ای برای یک تجربه لذت‌بخش در نظر بگیرید، پیشنهاد دهند.

نیازمندی‌های پیشنهادی مبحث دیگری است. از آنجایی که هیچ استانداردی برای تنظیماتی که می‌توانید یک بازی را به طور روان روی آن‌ها اجرا کنید وجود ندارد، برخی از این موارد عموماً «تنظیمات بالا با یک تجربه روان» را هدف قرار می‌دهند. در مقابل، برخی دیگر سخت‌افزاری را فهرست می‌کنند که حتی در حداکثر تنظیمات گرافیکی هم بیش از حد نیاز است.

بهترین کار این است که برای یافتن بهترین سخت‌افزار برای تنظیمات مورد نظر خود (مانند تنظیمات بالا در ۱۰۸۰p) برای یک بازی، کمی در پلتفرم‌هایی مانند یوتیوب و گوگل تحقیق کنید.

شما محدود به ترکیب موس و کیبورد هستید

اکثر بازی‌های کامپیوتری، به ویژه آن‌هایی که ابتدا روی کنسول‌ها بودند و بعداً به رایانه‌های شخصی آمدند، از کنترلرها پشتیبانی می‌کنند. این شامل کنترلرهای ایکس‌باکس و پلی‌استیشن DualSense می‌شود.

استیم حتی تا آنجا پیش رفت که یک کنترلر معرفی کرد که از تمام بازی‌های روی پلتفرم خود پشتیبانی می‌کند. بنابراین، گیمرهای کنسول می‌توانند حتی اگر نمی‌خواهند به ترکیب کیبورد و موس روی بیاورند، به طور یکپارچه به پلتفرم رایانه شخصی سوئیچ کنند.

وقتشه بریم جلو!

افسانه‌های کامپیوتر های گیمینگ جایگاه قابل‌توجهی در این جامعه پیدا کرده‌اند، اما بسیاری از آن‌ها کاملاً نادرست هستند. من به شش مورد از آن‌ها پرداختم، اما مهم است که به دنبال موارد کم‌ اهمیت‌تر دیگر باشید؛ همیشه تحقیقات خودتان را انجام دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *