در طی مصاحبه Wccftech با کارگردان رندرینگ و برنامهنویس تکنولوژی استودیو Techland اطلاعات قابل توجهی از بازی Dying Light 2 منتشر شد
وسعت نقشه بازی قسمت دوم (همانند اعلام قبلی) همچنان چهاربرابر نسخه اول است و البته با تمرکز بر عمودی کردن نقشه این مقدار بزرگتر هم میشود
اساس و پایه بازی برای کنسولهای نسل هشتم ساخته شده است و با گذر زمان میتوانند هرچه بیشتر و بهتر از سیستمها و ویژگیهای نسل جدید بهره ببرند
برروی کنسولهای نسل نهم شاهد سه حالت اجرایی: گرافیکی (همراه با ریتریسینگ)، پرفرمنس (نرخ فریم ۶۰)، و فورکی هستیم
رویداد و رویارویی تصادفی همانند رد دد ردمپشن ۲ در بازی وجود دارد
خط داستانی بازی ۲۰ ساعت به طول میانجامد و برای تکمیل بازی به ۲ تا ۳ برابر زمان بیشتری نیاز دارید.
بازی Dying Light 2 به صورت ۴K و ۶۰ فریم روی کنسول های PS5 و XSX اجرا خواهد شد
به گفتهی Tomasz Szałkowski، کارگردان عنوان Dying Light 2، این بازی بر روی کنسولهای پلیاستیشن ۵ و ایکسباکس سری ایکس از یک حالت گرافیکی جداگانه برای قابلیت رهگیری پرتو (Ray Tracing) و همچنین یک حالت عملکرد برای پشتیبانی از رزولوشن ۴K و نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه برخوردار است.
سازندگان Dying Light 2: بازی معرفی بسیار زودهنگامی داشت.
تکلند در پاسخ به یک نظر در اکانت رسمی این بازی در توییتر، اذعان کرد «روشن است که Dying Light 2 زودتر از آن چه که باید، معرفی شده بود و علت مشکلات اخیر هم همین معرفی زودهنگام بود، اما مراحل توسعه و ساخت آن به طور کلی متوقف نشده و هنوز هم به صورت فعال در حال پیشرفت است»
عدم مسئولیت پذیری سازندگان، باعث به وجود آمدن مشکلات گسترده در ساخت Dying Light 2 شده
طبق اعلام سایت The Gamer، نقل قولهای زیادی از کارکنان پیشین استودیوی تکلند شنیده شده که میتواند دلیل تاخیر ها و روند چالش برانگیز ساخت این بازی را مشخص کند، ظاهراً سازندگان این بازی مسئولیت پذیری لازم را برای کار نداشته و با مدیران استودیو تکلند به مشکل برمیخوردند و به صورت مداوم کار را ترک میکردند، همین موضوع موجب شد روند توسعه بازی کند پیش برود.
درباره زمان عرضه بازی هم چند وقت پیش در یک خردهفروشی استرالیایی تاریخ انتشار بازی Dying Light 2 فاش شده است. طبق این اطلاعات منتشر شده، به نظر میرسد بازی مذکور در تاریخ ۷ خرداد ۱۴۰۰ (۲۸ می ۲۰۲۱) عرضه میشود.