۲

تفاوت زبان فرانسه و دیگر زبانهای اروپایی چیست؟ فرانسوی در کدام کشورها رایج تر است؟

به گفته بهترین موسسات مهاجرتی در تهران زبان فرانسوی به عنوان زبان دوم در بسیاری از کشورهای اروپایی هم به خود شهروندان هم مهاجران آموزش داده می شود. یادگیری زبان فرانسوی فرصتهای بسیاری را فراهم می کند. از جمله افزایش فرصت های شغلی، فرصت های تحصیلی، آشنایی با فرهنگ و شاهکار های ادبی و… . اینها تنها دلایل اندکی برای یادگیری زبان فرانسوی می باشد. در ادامه به طور مفصل مزایا و معایب یادگیری این زبان توضیح داده شده است.

مزایا و معایب یادگیری زبان فرانسوی

یادگیری زبان فرانسوی مزایا و معایبی دارد که بستگی به هدف و علاقه شما دارد. برخی از مزایای یادگیری زبان فرانسوی عبارتند از:

افزایش فرصت های شغلی در شرکت های چند ملیتی که از زبان فرانسوی به عنوان زبان کاری خود استفاده می کنند.

آشنایی با فرهنگ جهانی بی نظیر فرانسه که در زمینه های مختلف مانند هنر، مد، آشپزی، تئاتر و معماری برجسته است.

امکان تحصیل در دانشگاه های فرانسه که از بهترین دانشگاه های جهان هستند و شرایط مالی مناسبی را برای دانشجویان خارجی فراهم می کنند.

بازدید از پاریس و جاهای دیدنی فرانسه که به عنوان بیشترین مقصد گردشگری جهان شناخته می شود و دارای مناظر طبیعی زیبا و تاریخ و فرهنگ غنی است.

افزایش توانایی ذهنی با چالش زدن حافظه، توجه و تفکر منطقی.

برخی از معایب یادگیری زبان فرانسوی عبارتند از:

پیدا کردن منابع مناسب برای یادگیری زبان فرانسوی که با سطح، سلیقه و نحوه یادگیری شما سازگار باشد. یکی از بهترین منابع بهترین اپلیکیشن آموزش زبان می باشند که در چرب زبان معرفی شده اند.

– روبرو شدن با سختی های گرامر در زبان فرانسوی مانند جنس، قید، صفت، حالت و زمان.

تلفظ صحیح حروف و کلمات در زبان فرانسوی که بعضا با نوشتار آن ها تفاوت دارد و نقش تکان را نمایش میدهد.

فراموش کردن لغات و قواعد در صورت عدم تکرار و تمرین منظم.

فرق بین زبان فرانسه و دیگر زبان های اروپایی چیست؟

زبان فرانسوی یکی از زبان های رومی است که از لاتین عامیانه امپراتوری روم ریشه گرفته است. این زبان تحت تأثیر زبان های سلتی و ژرمنی بومی گل همچون فرانکی قرار گرفته است. زبان فرانسوی در ۲۹ کشور در سراسر قاره های مختلف زبان رسمی است و بیش از ۲۷۴ میلیون نفر در تمام پنج قاره به زبان فرانسه صحبت می کنند.

زبان های اروپایی به دو دسته بزرگ تقسیم می شوند: زبان های هند و اروپایی و زبان های اورالتایک. زبان های هند و اروپایی شامل چندین خانواده مختلف مانند رومی، ژرمنی، اسلاوی، سلتی، بالتی، هلنی، آلبانیایی و یونانی هستند. زبان های اورالتایک شامل خانواده های فین و اوگور (مانند فنلاندی، مجاری و ترکی) و خانواده ساموئید (مانند ننتس) هستند.

فرق بین زبان فرانسوی و دیگر زبان های اروپایی بستگی به خانواده زبانی دارد. بعضی از زبان ها با زبان فرانسوی شباهت بسیار زیاد دارند و بعضی دارای تفاوت عمده اند. به عنوان مثال:

زبان های رومی مثل اسپانیایی، پرتغالی، ایتالیایی و رومانیایی با زبان فرانسوی شباهت بالا دارند. این زبان ها از لاتین عام نشأت گرفته اند و دارای لغات، قواعد و صرف مشابه هستند. بعضی از کلمات در این زبان ها تقریبا کاملا یکسان هستند. به عنوان مثال: پدر به فرانسوي père, به اسپانيايي padre, به پرتغالي pai, به ايتاليايي padre و به رومانيايي tată نوشته مي شود.

زبان های ژرمن مثل آلمان، انگليسي، سوئدي و دارای شباهت متوسط با زبان فرانسوي هستند. این زبان ها از لاتین کلاس نشأت گرفته اند و برخي لغات را با زبان فرانسوي مشترك دارند. به عنوان مثال: شکلات به فرانسوي chocolat, به آلمـاني Schokolade, به انگليسي chocolate, به سوئدي choklad و به هلندي chocolade نوشته مي شود. اما این زبان ها قواعد و صرف متفاوتی نسبت به زبان فرانسوي دارند.

زبان های اسلاوی مثل روسی، لهستانی، چکی و شباهت کم با زبان فرانسوي دارند. این زبان ها از خانواده هند و اروپایی هستند اما لغات، قواعد و صرف بسیار متفاوتی نسبت به زبان فرانسوي دارند. بعضی از این زبان ها الفبای سیریلیک را به جای الفبای لاتین استفاده می کنند. به عنوان مثال: سلام به فرانسوي bonjour, به روسي привет (privet), به لهستاني cześć, به چکي ahoj و به صربي здраво (zdravo) نوشته مي شود.

زبان فرانسوی در چه کشور هایی رایج است؟

زبان فرانسوی یکی از زبان های رومی است که در سراسر جهان رایج است. این زبان در ۲۹ کشور در قاره های مختلف زبان رسمی است و بیش از ۲۷۴ میلیون نفر در تمام پنج قاره به زبان فرانسه صحبت می کنند. برخی از کشورهای فرانسوی زبان عبارتند از:

فرانسه، کشور مبدأ زبان فرانسوی، با جمعیت ۶۵ میلیون نفر در اروپا.

کانادا، کشور دوزبانه انگلیسی و فرانسوی، با جمعیت ۳۳ میلیون نفر در آمریکای شمالی. بیشتر فرانسوی زبان ها در استان کبک و بخش هایی از انتاریو و نیوبرانزویک زندگی می کنند.

کامرون، کشور دوزبانه انگلیسی و فرانسوی، با جمعیت ۱۸ میلیون نفر در آفریقا. حدود نصف جمعیت به زبان فرانسه صحبت می کنند.

هائیتی، کشور دوزبانه فرانسوی و کرئول هائیتین، با جمعیت ۹ میلیون نفر در آمریکای مرکزی. حدود ۶۰ درصد جمعیت به زبان فرانسه صحبت می کنند.

سوئيس، کشور چهارزبانه آلماني، فرانسوي، ايتاليايي و رومانش، با جمعيت ۸ ميليون نفر در اروپا. حدود ۲۰ درصد جمعيت به زبان فرانسه صحبت مي كنند.

چند نکته راجع به روش یادگیری زبان فرانسوی:

به طور فعال محتوای فرانسوی را تماشا کنید، گوش دهید، بخوانید. تماشای فیلم، گوش دادن باه آهنگ ها و پادکست های فرانسوی از جمله این اقدامات می باشند.

تمرینات کتبی فرانسوی انجام دهید. با استفاده از کتاب های گرامر، برنامه های آنلاین، اپلیکیشن ها، معلم ها و… دستور زبان فرانسوی خود را تقویت کنید

فلش کارت های فرانسوی بسازید! این کار به شما مک میکند که لغات را به ذهن بسپارید و فراموش نکنید.

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

تحریریه کنترل امجی

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. behnoush گفت:

    زبان فرانسه یکی از زیباترین و پرکاربردترین زبانهای دنیاست

  2. رضا گفت:

    بهترین دانشگاه های فرانسه رو هم معرفی کنید لطفا