بازی میتوانست دارای المان های جهان باز باشد اما FromSoftware معتقد بود که بهترین کار این است که به جذابیت های سری پایبند باشد، در روند توسعه بازی، قرار بود بازی جهان باز باشد اما در نهایت به این نتیجه رسیدیم که نباید عنوانی با محوریت Movement و Exploration، به سبک Elden Ring و Souls ساخته شود. در سری AC ، بسته به شخصی سازی شما، Movement Performance شخصیت تغییر کرده و بر روی بازی تاثیر میگذارد ، چون این جذابیت سری است .طبق گفته تیم توسعهدهنده، آنها شخصی سازی و مونتاژ قطعات در بازی را دو چندان کرده تا بازیکنان بتوانند لذت زیادی ببرند.این بازی دارای گیمپلی Mission-Based خواهد بود اما هر نقشه به طرز پیچیدهای ساخته شده و توسعهدهندگان از کیفیت آن اطمینان دارند “بازیکنان میتوانند لذت متفاوتی از اکسپلور در هر گوشه و کنار نقشهای که با دقت ساخته شده را در حین حرکت، احساس کنند.