۰

سری Forza Horizon ناجی ژانر ریسینگ

سری Forza Horizon ناجی ژانر ریسینگ

سری Forza Horizon ناجی ژانر ریسینگ

سری Forza Horizon ناجی ژانر ریسینگ

یک دهه با پلی‌گراند؛ این بریتانیایی‌های ناجی ریسینگ
زمانی که نسخه‌ی اول فورتزا هورایزن معرفی شد، توجه بسیاری را به خود جلب کرد. زیرسری جدیدی برای فورتزا که اعتبار زیادی را برای استودیوی Turn 10 سازنده‌اش از سال ۲۰۰۵ با عرضه بهترین فرانچایز ریسینگ از نظر متاکریتیک به ارمغان آورده بود. حالا اما ساخت بازی جدید، کیلومترها دورتر از مقر اصلی استودیوی آمریکایی Turn 10 به بریتانیا برده و به استودیوی تازه تاسیس پلی‌گراند گیمز واگذار شده بود.
نگرانی طرفدارن از سپرده شدن بزرگ‌ترین سری ریسینگ مایکروسافت به یک استودیوی خارجی تازه تاسیس، دن گرین‌اوالت مسئول فرانچز را بر آن داشت تا توضیحاتی در این خصوص ارائه کند:

سری Forza Horizon ناجی ژانر ریسینگ

«اگر انتظار نداشتم که پلی‌گراند مرا و مخاطبان فورتزا را غافل‌گیر کند، به آن‌ها اعتماد نمی‌کردم. من به توانایی آن‌ها در ارائه‌ی ایده‌های جدید و عالی احترام می‌گذارم. بله فکر می‌کنم که آن‌ها در پلی‌گراند با چالش مواجه خواهند شد؛ همان‌طور که ما طرفداران را با خلاقیت غافل‌گیر می‌کنیم.

 آن‌ها خود را این‌گونه می‌بینند، ما آن‌ها را این‌گونه می‌بینیم و آن‌ها ما را. نباید فراموش کرد که بهترین ریسینگ‌های بیست سال اخیر در انگلستان و توسط اعضای این تیم توسعه پیدا کرده‌اند»

سری Forza Horizon ناجی ژانر ریسینگ

همین اعتماد سبب خلق فورتزا هورایزن در روزهای پایانی نسل هفتم شد. روزهایی که کم‌تر کسی انتظار بازی بزرگ و جدیدی را در لاین‌آپ انحصاری Xbox 360 داشت، هورایزن همه را غافل‌گیر کرد. تجربه‌ای در کلورادو با ارائه‌ای ما بین ریسینگ شبیه‌ساز و آرکید.
حالا با عرضه نسخه‌ی پنجم، نزدیک به یک دهه از خلق هورایزن می‌گذرد و استودیوی بریتانیایی سال‌هاست که در کنار Turn 10 پلتفرم مایکروسافت را به انتخاب ناگزیر طرفدارن ریسینگ بدل کرده و با نبود آثار با کیفیت در این ژانر، منجی‌وار بار انتظارات طرفداران سبک را یک‌تنه به دوش کشیده است.

برچسب‌ها:

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

عرفان سعید زنوزی

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *