۰

داستان بازی Dark Souls 3 به صورت کامل

داستان بازی Dark Souls 3

داستان بازی Dark Souls 3

داستان بازی Dark Souls 3

در صحنه اول بازی می‌بینیم که بازیکن به عنوان یک فرد طلسم شده در بازی حضور پیدا می‌کند، البته این‌بار از او با نام Unkindled One یاد می‌شود. در دنیای این نسخه به نظر می‌رسد حتی کوچکترین اثر از آتش هم باقی نمانده و در واقع خاموش شده است. حالا باید قبل از خاموشی ابدی این آتش، آن را نجات داد. روشن کردن آتش، قرن‌ها و شاید هزاران سال است که ادامه پیدا کرده و حالا در داستان بازی، شاهزاده‌ای به نام «لوثریک» به عنوان ادامه‌دهنده این راه به دنیا آمده است. هدف او در کل زندگی تاریکش، روشن کردن اولین آتش و مطمئن شدن از خاموش نشدن آن است. او در واقع جایگزین پادشاه این سرزمین است و واقع باید تبدیل به Lord of Cinder شود.

در مواجه اولیه‌ با Firelink Shrine شاهد هستیم که چند تخت پادشاهی در این مکان طراحی شده و بزرگترین آن مربوط به لوثریک است. به نوعی سرنوشت او حتی قبل از به دنیا آمدنش ترسیم شده بود. او باید دنیا را با روشن کردن آتش و ادامه دادن همین عصر نجات دهد، هر چند که علاقه خاصی به انجام این کار ندارد.

شاهزاده تحت تاثیر یک طلسم به دنیا آمد که باعث شد فلج باشد. او نمی‌تواند حرکت کند و بدنش به شکل عجیبی رشد کرده است. تمام این مشکلات جسمی به راحتی، هر فردی را از رسیدن به هدفش باز می‌دارد اما دلایلی دیگر نیز وجود داشت که باعث شده بود که او علاقه‌ای به روشن کردن آتش نداشته باشد. او به وضوح اشاره می‌کند که علاقه‌ای به تبدیل شدن به Lord of Cinder ندارد. او از روشن کردن آتش به عنوان طلسم یاد می‌کند و عقیده دارد که آتش باید برای همیشه خاموش شود. در حقیقت او واقعا از این ایده‌ها متنفر است و قصد دارد هر کسی را که می‌خواهد آتش را روشن سازد، متوقف کند.

 شاید طلسمی که باعث فلج شدن او شده دلیل اصلی این تفکر باشد و یا شاید در مورد تمدن‌های گذشته که آتش را روشن کردند، مطالعه داشته است. افرادی که در نهایت باز هم با خاموش شدن آتش و شیوع طلسم «نامیرا» مواجه شدند. یکی از دانشمندانی که در زمان کودکی به لوثریک آموزش می‌داد، از افرادی بود که اعتقاد زیادی به روشن کردن اولین آتش و ادامه این چرخه نداشت. کودک‌ها ذهنی بسیار تأثیر‌پذیر دارند و معمولا به اطرافیان خود در این زمینه توجه بسیاری دارند. به نظر می‌رسد که شاهزاده لوثریک این چیز‌ها را از معلم خود فرا گرفته و در طول زمان نفرت خاصی نسبت به سرنوشت خود پیدا کرده است.

داستان بازی Dark Souls 3

داستان بازی Dark Souls 3

او هیچگاه اولین آتش را روشن نکرد و باعث شد که عصر تاریکی آغاز شود. دنیا شروع به تغییر کرد اما طلسم نامیرا از بین نرفت بلکه بزرگتر و بزرگتر شد. یکی از بدترین اشتباهات در مورد عصر تاریکی این است که عده زیادی فکر می‌کنند این عصر، پایانی بر دنیا خواهد بود اما اینگونه نیست. اگر کسی آتش را روشن نکند، دنیا نابود نخواهد شد و تنها نکته قابل توجه این است که طلسم نامیرا بیشتر از قبل باقی می‌ماند. عواقب تصمیم هولناک شاهزاده به خوبی قابل مشاهده است. شاید بزرگترین نماد این تصمیم وجود منطقه‌ای به اسم Undead Settlement است که فقط نامیراها در آن زندگی می‌کنند.

 پس در نهایت می‌توان گفت که لوثریک باعث پایان دنیا نشده اما آینده را به شکلی بسیار تاریکی تغییر داده است، به گونه‌ای که تا به امروز مشاهده نشده بود. اینجاست که وظیفه بازیکن که به نام Unkindled One شناخته می‌شود، آغاز می‌گردد. تاریکی سال‌های سال است که دنیا را فرا گرفته است، طلسم نامیرا تقریبا به هیچ کس امان نداده و حالا اولین آتش قدرتی برای مبارزه با تاریکی ندارد.

بعد از تصمیم هولناک لوثریک، اوضاع دنیا به حال خود رها می‌شود تا این که یک روز، صدای یک ناقوس به گوش می‌رسد. این ناقوس در واقع پیامی اضطراری بود که از Firelink Shrine به گوش می‌رسید و برای بیدار شدن The Unkindled و Lords of Cinder بود. آنها باید تلاش کنند تا اولین آتش را قبل از نابودی کامل نجات دهند. بعد از به صدا در آمدن ناقوس Abyss Wathcers، Aldrich Devourer of Gods و Yhorm The Giant از خواب طولانی خود در کنار شخصیت اصلی بازی بیدار می‌شوند. بازیکن برای به پایان رساندن بازی باید پنج Lord of Cinder را در Firelink Shrine روی تخت پادشاهی خود بنشاند. پس به نظر پنج فرد آخری که آتش را روشن کرده‌اند، باید در این لیست حضور داشته باشند.

 در بین آنها به نظر Yhorm The Giant از همه پیر‌تر است و لوثریک نیز آخرین Lord of Cinder است که به وظیفه خود عمل نکرده است. با عمل نکردن لوثریک به وظیفه خود و خاموشی تقریبی آتش، به قدرت بیشتری برای روشن کردن دوباره نیاز است. این‌بار هم Unkindled One در واقع فردی است که مثل شخصیت‌های قبلی بازی، به طلسم نامیرا دچار است. او باید دنیا و اولین آتش را نجات دهد اما در واقع اسم Unkindled One یک تفاوت بسیار بزرگ را با شخصیت دو بازی قبلی به وجود آورده است. به نظر می‌رسد که این شخصیت حتی در زمانی که به طلسم نامیرا دچار شده، بسیار ضعیف بوده و حتی این لیاقت را نداشته که به یک Cinder تبدیل شود، Cinder در واقع نقطه نهایی زندگی یک نامیراست. نامیراها در نهایت تبدیل به Cinder شده و به Bonfireها اضافه می‎شوند تا آنها را روشن نگه دارند.

داستان بازی Dark Souls 3

داستان بازی Dark Souls 3

این در حالی است که شخصیت اصلی آن‌قدر ضعیف بوده که حتی لیاقت انجام این‌کار را نداشته است. در روح او هیچ آتش و انرژی وجود نداشته است و به همین خاطر نمی‌توانسته تبدیل به Cinder شود. به همین خاطر از شخصیت اصلی به عنوان خاکستری یاد شده که به دنبال تبدیل شدن به آتش است.

کسانی که به طلسم نامیرا مبتلا شدند، در انتها به «حُـفره» تبدیل خواهد شد. کسانی که زیاد در این حالت باقی بمانند، عقل خود را از دست داده و دیوانه خواهند شد. بازیکن در نسخه اول و دوم با مردن تبدیل به حفره می‌شود اما چون او نامیرای لنتخاب شده است، عقل خود را از دست نمی‌دهد ولی در این نسخه از بازی، این فرآیند به طور کلی اتفاق نمی‌افتد. برای تبدیل شدن به حفره، نیاز به روح است و این شخصیت باید روح داشته باشد. هر وقت که یک نامیرا می‌میرد، قسمتی از روحش را از دست خواهد داد تا جایی که چیزی برای از دست رفتن باقی نمانده باشد.

این طور که پیداست پیرترین فرد در میان Lords of Cinder فردی به نام «یورم» است که باید توسط بازیکن نابود شود. خانه او در Profaned Capital است و بازیکن باید در همین مکان با او مبارزه کند. او یکی از اقوام «اربابان‌جاینت» در نسخه دوم است. جاینت‌ها بر علیه «پادشاه‌وندریک» جنگی را به راه انداختند. او از مردم سرزمینش محافظت کرده و برای حفظ امنیت آن‎ها حاضر شد تا اولین آتش را دوباره روشن کرده و تبدیل به Lord of Cinder شود. گرچه مردم از او به خوبی یاد نمی‌کردند. آن‎ها از او به اسم ارباب یاد می‌کردند اما در حقیقت این حس را به او نداشتند. یورم از این موضع خبر داشت اما باز هم سعی می‌کرد که از مردم سرزمینش محافظت کند. بعد از اینکه یورم، تبدیل به یک Lord of Cinder شد، به زودی یک آتش‌سوزی بسیار بزرگ در Profaned Capital رخ داد و همه چیز را سوزاند. این آتش از آسمان بر سر آن‎ها بارید و دلیل آن نیز هیچگاه مشخص نشد. شاید به خاطر اینکه یورم یک انسان نبود، آتش نخسین به خاطر روح متفاوت او این‌گونه عکس‌العمل نشان داده است.

نفر بعدی، شخصیت Aldrich Devourer of Gods خواهد بود. بازیکن با «آنور لوندو» مواجه خواهد شد که یکی از سخت‌ترین مبارزات است. او در گذشته یک انسان معمولی بوده اما «آلدریچ» به خوردن گوشت انسان علاقه داشت. او مدتی نزد انسان‌ها بوده اما بعدها به سمت Boreal Valley رهسپار شده است. حالا Archdeacon Rocye مراقب تابوت اوست.

شاید در این تابوت، بقایای جسد او بعد از تبدیل شدن به Lord of Cinder وجود دارد، شاید هم صدای ناقوس باعث شده که او به سمت Boreal valley رفته باشد. آلدریچ با خوردن گوشت انسان تبدیل به یک ارباب شده اما توهم او در مورد تخت سلطنتش باعث شد که به خوردن خدایان روی آورد.

داستان بازی Dark Souls 3

داستان بازی Dark Souls 3

عد از کشته شدن آلدریچ، در توضیحات آیتم روح او می‌فهمیم که او بعد از فکر کردن به نابودی آتش، رویایی در مورد به‌پا شدن عصر دریا داشت. او می‌دانست که این راه بسیار دشوار است اما در راه آن حاضر بود حتی خدایان را نیز بخورد. پس این رویا را از آینده جدی گرفت و علاوه بر خوردن گوشت انسان به خوردن خدایان نیز روی آورد. به همین خاطر به Boreal Valley سفر کرد. آنور لوندو آخرین مکان مشخص از خانه خدایان بود. او در این راه تنها نبوده و یکی دیگر از باس‌های بازی به نام Pontiff Sylyvahn نیز او را همراهی کرده است. او روح یکی از اربابان قدیمی را در زندان نگه داشته و او را کم‌کم به خورد آلدریچ داده است. اربابان قدیمی به «گووین» و خانواده‌اش اشاره دارند اما Pontiff در حقیقت «گووین‌دولین» پسر گووین را زندانی کرده بود. یکی از دلایلی که باعث شد همه بر این باور باشند، این است که بدن گووین‌دولین در حالت ظاهری آلدریچ در باس‌فایت قابل مشاهده است.

در واقع آلدریچ از Cathedral of the Deep رفت و شروع به خوردن خدایان کرد. او قطعا خدایان مختلفی را خورده است اما گووین‌دولین آخرین و قدرتمند‌ترین خدایی بود که توسط او نابود شده است.

او یک میراث جالب در بازی دارد. به نظر می‌رسد که بدن «آرتوریاس» و یا حداقل قسمت‌هایی از آن توسط عده‌ای از مبارزین پیدا شده بود. این مبارزان، در مراسمی نامعلوم، خون او را نوشیدند و تبدیل به ارتشی از نامیراها شدند. هدف این ارتش چیزی جز هدف آرتوریاس نیست. آنها با «آبیس» و تاریکی مبارزه می‌کنند و تمام این موجودات را نابود خواهند کرد. این مبارزان همگی خون آرتوریاس را نوشیدند و در واقع روح آن‌ها یکی شده است. نگهبانان آبیس در مکانی به اسم Farron حضور دارند که شباهت زیادی به Darkroot Forest در نسخه اول دارد. آن منطقه محل زندگی گرگ همراه آرتوریاس یعنی «سیف» بوده است. آرتوریاس در همین منطقه توسط آبیس کشته شد و حالا نگهبانان آبیس در حال محافظت از این منطقه و مبارزه با آبیس هستند. آن‌ها به خاطر ارتباط با آرتوریاس و خون او تبدیل به Lord of Cinder شدند. زره این مبارزان توسط آبیس آلوده شده و دلیل اصلی سقوط آن‎ها در واقع همین است. آن‎ها مانند آرتوریاس در مبارزه با آبیس شکست خوردند.

داستان بازی Dark Souls 3

داستان بازی Dark Souls 3

عجیب‌ترین Lord of Cinder در واقع «لودلث» است. او بسیار کوچک و لاغر است و تنها Lord of Cinder است که در طول بازی با بازیکن دشمنی نمی‌کند و نیازی به مبارزه با او نخواهد بود، در واقع او حتی به بازیکن کمک می‌کند. این شاید به دلیل آن باشد که آخرین Lord of Cinder است. او آخرین نفری است که آتش را روشن نگه داشته است. او هنوز انسان است و تبدیل به حفره نشده است. او هیچگاه نمرده و به همین خاطر توانسته از دیوانه شدن پرهیز کند. او یک فرد ماهر در دستکاری کردن ارواح است و به نظر می‌رسد که این‌کار را در سرزمین خود یعنی «کورلند» یاد گرفته است.

بعد از پیدا کردن تمام ارواح مربوط به Lords of Cinder بازیکن به Firelink Shrine بازمی‌گردد و به جای لودلث با انگشتری به اسم Skull Ring مواجه می‌شود. بعد از صحبت با لودلث مشخص می‌شود که او این چشم‌ها را می‌شناسد و سعی کرده تا Fire Keeper مربوطه را مورد حفاظت قرار دهد. همچنین او از دنیایی از خیانت و پایان دنیا در مورد این چشم‌ها صحبت می‌کند. گرچه با صحبت دوباره او می‌گوید که چرا تبدیل به یک Lord of Cinder شده تا دنیا را از آینده‌ای تاریک نجات دهد. این‌جا مشخص می‌شود که لودلث در واقع یک فرد عادی بوده که یک Fire Keeper را می‌شناخته است. او بعد از آگاهی از رویای این Fire Keeper سعی کرد تا تبدیل به Lord of Cinder شود تا بتواند آتش را بار دیگر روشن کند و دنیا را از نابودی نجات دهد. البته مشخص نیست Fire Keeper مورد نظر کجاست اما مشخص شده که Fire Keeper حاضر در این نسخه، شخص مورد نظر نیست. تخت لودلث در Firelink Shrine از او به نام «تبعیدشده» یاد می‌کند. او به خاطر کاری که انجام داده از کورلند تبعید شده است. او به Firelink Shrine آمد و در نهایت، رویای Fire Keeper و به پایان رسیدن دنیا را مشاهده کرد. او با روشن کردن آتش نخستین تبدیل به Lord of Cinder شد و دنیا را از نابودی نجات داد.

آخرین شخصی که قرار بود آتش را دوباره روشن کرده و در واقع ادامه دهنده عصر آتش باشد، شاهزاده لوثریک است.

منبع : https://t.me/GameNewNews

برای مطالعه بیشتر داستان بازی ها در کنترل امجی حتما به صفحه دسته بندی آن مراجعه کنید.

برچسب‌ها:

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

عرفان سعید زنوزی

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *