۰

مجموعه فکت های عجیب و غریب و جالب در جهان

فکت های عجیب و غریب

فکت های عجیب و غریب

در این مقاله قصد داریم تا تعدادی از فکت های عجیب و غریب را که در سراسر دنیا اتفاق افتاده است را برای شما قرار دهیم؛ پس با ما همراه باشید :

یک مورد ثبت شده از هیستری در یک صومعه بزرگ فرانسوی در سال ۱۸۴۴ وجود دارد. یک راهبه مانند یک گربه شروع به میو میو کردن کرد و اندکی پس از آن، همه راهبه ها در صومعه همان کار را شروع کردند و برای چندین ساعت آن را ادامه دادند.

این امر ادامه داشت تا اینکه نیرو های پلیس وارد صومعه شدند و جایی راهبه ها مطلع شدند که داشتند توسط سربازان شلاق می خوردند تا زمانی که دیگر میو نمی کردند!

بعد از این حادثه هیچ کدام از آنها چیزی از قبل از آن ماجرا را به یاد نداشتند که چه اتفاقی افتاده بود.

سندرم کوتارد که به آن سندرم جسد متحرک نیز می گویند، وضعیتی است که در آن بیمار فکر می کند مرده، در حال مرگ است، قسمت هایی از بدن خود را از دست داده یا اصلا وجود ندارد.

برخی از افراد مبتلا به سندرم کوتارد ممکن است صحبت کردن یا غذا خوردن را متوقف کنند زیرا فکر می کنند مرده اند.

فکت های عجیب و غریب
فکت های عجیب و غریب

ویلی فرانسیس ۱۷ ساله تنها فردی که با صندلی برقی ( اعدام با شوک الکتریکی ) از مرگ جان سالم به در برده است، او گفته است: “سعی کردم خداحافظی کنم اما زبانم در کره بادام زمینی گیر کرد و در سرم و پای چپم سوزش احساس کردم و از روی صندلی که با بند های چرمی مرا بسته بودند پریدم.”

او زنده ماند زیرا صندلی به دلیل سیم کشی نامناسب کار نمی کرد. او قبل از اینکه از روی صندلی باز شود و به سلول خود بازگردد فریاد زد: “من نمیمیرم!” . فرانسیس سال بعد در سال ۱۹۴۷ اعدام شد.

فکت های عجیب و غریب

Fatal familial insomnia یک اختلال ژنتیکی نادر مغزی است که در آن فرد مبتلا نمی تواند بخوابد. این اختلال ممکن است خفیف شروع شود اما به تدریج بدتر می شود و باعث زوال ذهنی و جسمی می شود.

هیچ درمان شناخته شده ای برای این بیماری وجود ندارد و در نهایت این اختلال منجر به ناتوانی شدید ذهنی و جسمی و در آخر مرگ بیمار می شود.

اجساد ۲۹ خدمه کشتی اس اس ادموند فیتزجرالد که در سال ۱۹۷۵ به طور ناگهانی در دریاچه سوپریور غرق شد، هرگز پیدا نشد و در کشتی مدفون باقی ماند.

در یک سفر زیردریایی در سال ۱۹۹۴، تیم فرد شانون جسدی را در کف دریاچه بیرون از کشتی مشاهده کردند.

هیچ وقت دلیل مرگ افراد و خدمه کشتی در آن سال مشخص نشد.

فکت های عجیب و غریب
فکت های عجیب و غریب

فکت های عجیب و غریب

در سال ۲۰۱۵، جان داگلاس، رئیس سابق واحد جرایم سریالی نخبگان FBI ، گفت: «تخمین بسیار محافظه‌کارانه این است که در هر زمان بین ۲۵ تا ۵۰ قاتل زنجیره‌ای فعال در ایالات متحده وجود دارند».

 بر اساس گزارشی بر اساس پایگاه داده‌های قاتل سریالی دانشگاه رادفورد/FGCU، در سال ۲۰۱۵، ۳۰ قاتل زنجیره‌ای در ایالات متحده فعال بودند، در صورتی که یک قاتل زنجیره‌ای به عنوان کشتن دو یا چند نفر تعریف شود، در حالی که ۱۵ قاتل زنجیره‌ای فعال وجود داشت. قاتل سریالی به این معنی است که یک نفر سه یا چند نفر را کشته باشد.

فکت های عجیب و غریب

اسکافیسم ( Scaphism ) یک روش اعدام ایرانی باستانی است که مستلزم آن است که قربانی را در یک قایق در حالی که سر، دست ها و پاهایش بیرون زده اند، قرار می دهند.

سپس قربانی رها می شود تا خورده بشود و بدن او برای جذب مگس ها و حیوانات موذی با شیر و عسل پوشانده می شود. قایق را روی آب رها می کنند و در معرض آفتاب قرار می گیرند تا زمانی که قربانی بمیرد.

خوشبختانه، تصور می شود که این اعدام هولناک ساختگی است، زیرا هرگز در امپراتوری هخامنشی به اثبات نرسیده است. منبع اصلی اسکافیسم کتاب زندگی اردشیر پلوتارک است که در آن او با اسکافیسم داستانی را که توسط کتزیاس روایت می‌شود، که از نظر تاریخی منبعی غیرقابل اعتماد در نظر گرفته می‌شود، مشارکت می‌دهد.

آخرین اعدام با گیوتین در همان سالی اتفاق افتاد که اولین فیلم جنگ ستارگان اکران شد. در ۲۵ می ۱۹۷۷، Star Wars: Episode IV – A New Hope در ایالات متحده به نمایش درآمد.

حدود پنج ماه بعد، در ۱۰ سپتامبر ۱۹۷۷، Hamida Djandoubi آخرین فردی بود که با گیوتین در فرانسه اعدام شد.

فکت های عجیب و غریب
فکت های عجیب و غریب

تقریباً هر انسان بالغ دارای جمعیتی از Demodex است که به عنوان کنه مژه نیز شناخته می شود و روی آنها زندگی می کند. آنها بندپایانی هستند که در فولیکول های موی صورت شما زندگی می کنند و سبوم می خورند. وقتی می خوابید، آنها روی پوست شما می خزند تا جفت پیدا کنند، سپس برمی گردند تا تخم بگذارند.

مبنع : buzzfeed

| برای مطالعه فکت و داستان ترسناک بیشتر در کنترل امجی به صفحه آن مراجعه کنید |

برچسب‌ها:

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

بامداد نوروزیان

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *