۰

معرفی شخصیت دارک ساید

دارک ساید

معرفی شخصیت دارک ساید

️دارک ساید (Darkseid_Uxas) یک ابرشرور در کتابهای کامیک آمریکایی منتشر شده توسط DC Comics است.این شخصیت توسط جک کربی خلق شده است؛که برای اولین بار حضوری کوتاه در شمارۀ ۱۳۴ از مجموعه کمیک های Superman’s pal Jimmy Olsen (نوامبر ۱۹۷۰)داشت و سپس به طور کامل در شمارۀ یک Forever People (فوریه۱۹۷۱) حضور پیدا کرد.

️دارک‌ساید که به عنوان ایزدی شیطانی پرستش می‌شد، پسر شاه یوگا خان و ملکه هگرا، دومین فرد در ردیف تاج و تخت سیارهٔ آپوکالیپس است. او یکی از قدرتمندترین مخلوقات زنده در دنیای دی‌سی، و فرمانروای مطلق و عالی رتبه سیارهٔ شیطانی آپوکالیپس محسوب می‌شود. دارک‌ساید پدر شخصیت‌هایی همچون اوریون، کالیباک و گریون به‌شمار می‌رود. او همچنین یکی از اصلی‌ترین دشمنان شخصیت ابرقهرمان سوپرمن، بتمن، تیم لیگ عدالت و سیارهٔ خیالی نیو جنسیس، و یکی از بزرگترین تهدیدها برای فرضیه چندجهانی دی‌سی به‌شمار می‌رود. هدف اصلی او به زانو درآوردن همه چیز و همه کس بر طبق خواسته‌هایش و بازسازی تمام عالم هستی با تصویر ذهنی خود است.

️هنگامی که ایزدان کهن در راگناروک سقوط کردند، ایزدان جدید جایگزین آن‌ها شدند. اما این تنها یک چرخه بود، و قدرت، روش‌شناسی و سرنوشت نهایی ایزدان کهن در ایزدان جدید باقی ماند. دارک ساید هم یکی از همین خدایان بود که نیرو، قدرت‌ها و خون خدای قدیمی در وجود او جریان داشت. به‌طور دقیق مشخص نیست که «Uxas» چگونه تبدیل به چنین تجسم اهریمنی فعلی شده‌است. اما مشخص است که دو رویداد کلیدی او را در این مسیر قرار داده است. Uxas برای بدست گرفتن قدرت در سیارهٔ آپوکالیپس، مادر خود هگرا را به قتل رساند، پس از اینکه پدرش یوگا خان در تلاش برای گشودن رمز سرچشمه عاجز ماند و در «دیوار سرچشمه» بدام افتاد. سپس دیساد، یکی از پیروان Uxas، به دِرَکس، برادر او، برای دست‌یابی به قدرت امگا خیانت کرد. Uxas سپس برادر خود را نیز به قتل رساند و خود را وارث حقیقی اثر امگا دانست و در نتیجه تبدیل به مخلوقی سنگی شکل با نام جدید دارک‌ساید شد.

دارک ساید دی سی

️در برهه‌ای از زمان، دارک‌ساید شیفتهٔ دانشمند و جادوگری در آپوکالیپس به نام سولی گردید، که از او صاحب پسری به نام کالیباک شد. اگرچه سولی توسط دیساد و به دستور هگرا مسموم شد، زیرا او معتقد بود سولی پسرش را به فساد خواهد کشید. به دنبال مرگ سولی، قلب دارک‌ساید حتی سردتر از گذشته شد و به دیساد دستور داد تا هگرا را به قتل برساند و به محض اینکه دیساد مأموریت خود را انجام داد، دارک‌ساید تبدیل به پادشاه عالی رتبه و حاکم مطلق آپوکالیپس شد. دارک‌ساید که بر خلاف میل باطنی خود و قبل از این ماجرا توسط مادرش مجبور شده بود با زنی به نام تایگرا ازدواج کند، از او نیز صاحب پسری به نام اوریون شد. دارک‌ساید به تایگرا دستور داد تا پسرشان اوریون را از بین ببرد که در معاملهٔ پیمان صلح میان نیو جنسیس و آپوکالیپس به هایفادر، رهبر نیو جنسیس در ازای پسرش اسکات فری واگذار شده بود. نبرد میان دو سیاره تنها با تبادل دیپلماتیک پسرهای هایفادر و دارک‌ساید محقق گردید. در این بین پسر دوم دارک‌ساید به هایفادر واگذار شد، در حالی که او نیز اسکات فری را دریافت کرد.

دارک ساید

️او مخلوقی بسیار قدرتمند از سیارهٔ آپوکالیپس است که قدرت و آسیب‌ناپذیری‌اش با شخصیت سوپرمن مقایسه می‌شود. قدرت او به راحتی بیش از ۱۰۰ تن است که او را در لیست یکی از قوی‌ترین شخصیت‌های دنیای دی‌سی قرار می‌دهد.

او همچنین قادر به تفکر و واکنش در میکروثانیه، و حرکت با سرعتی بسیار زیاد است، اگرچه او در زمینهٔ سرعت به شخصیت‌هایی نظیر فلش و سوپرمن نمی‌رسد، اما سرعت او به اندازه‌ای زیاد است که در برخی مواقع در حین مبارزه آن‌ها را غافلگیر و متعجب می‌سازد.

او دارای توانایی زوددرمانی و قادر به التیام هر نوع زخمی است. قدرت اصلی دارک‌ساید، با نام پرتوهای امگا شناخته می‌شود، شکلی از انرژی که از چشمان یا دست‌هایش شلیک می‌شوند و قدرت آسیب‌رسانی و تخریب بالایی دارد و قادر به از بین بردن هر جاندار یا شیء است. اما برخی مخلوقات ابرقدرت همچون سوپرمن، دومزدی و زن شگفت‌انگیز به واسطهٔ دست‌بندش، در برابر این پرتوی انرژی مقاومت نشان داده‌اند (اگرچه در مورد سوپرمن با درد زیادی همراه بود). اما گفته شده هیچ چیز قادر به زنده ماندن در مقابل اثر کامل پرتو امگا نیست.

بافت‌های بدن دارک‌ساید تولید سموم خستگی نمی‌کنند و در نتیجه استقامتی پایان‌ناپذیر را برایش فراهم می‌سازند. او می‌تواند بدون توقف تا زمانی که حریفش از پا درآید به مبارزه بپردازد. او مقاومت بسیار بالایی در برابر انواع بیشماری از حملات فیزیکی و ذهنی دارد. از دیگر توانایی‌های او می‌توان به دورجنبی، دورآگاهی، کنترل ذهن، پرواز کردن، افزایش اندازهٔ فیزیکی، دورنوردی خود و افراد دیگر به هر مکانی در جهان هستی اشاره کرد. همانند تمامی نژاد ایزدان جدید، دارک‌ساید نامیرا و دارای طول عمر دراز است که به او اجازهٔ بقا در بازهٔه‌ای زمانی نامحدود را می‌دهد، و همچنین در برابر سموم و بیماری‌های سیارات دیگر مصونیت دارد.

️تیم‌ها: Alien Alliance، Darkseid’s Elite، اینترگنگ، لیگ عدالت آمریکا، لژیون آو دووم، خدایان جدید، عضو سابق جامعه مخفی ابرشروران و جاستیفایرز.

️دارک ساید که بقیه خدایان را به عنوان یک تهدید خطرناک برای خود می‌دید، به جزیره تمیسکیرا حمله کرد تا بتواند محل مخفی شدن خدایان المپ نشین را پیدا کند. او قصد داشت که بعد از پیدا کردن خدایان المپ نشین، ابتدا آنها را به قتل برساند و قدرت‌های آنها را از آنِ خود کند. آمازون‌ها بعد از متوجه شدن قصد واقعی دارک ساید، اصلا کمک کردن به او را نپذیرفتند و به مبارزه با ارتش او که متشکل از پارادیمون‌ها بود، پرداختند. همین موضوع باعث شد که نیمی از جمعیت آمازون‌ها در این مبارزه کشته شوند.بعد از گذشت مدتی واندر وومن تصمیم داشت که انتقام خود را از دارک ساید برای به قتل رساندن تعداد بسیار زیادی از خواهرانش، بگیرد. لازم به ذکر است که او موفق هم شد. واندر وومن در طی جریاناتی که برای شخصیت Imperiex و برینیاک ۱۳ رخ داده بود، بخشی از روح خود را درون دارک ساید قرار داد. دارک ساید که دیگر آن دانش مختص به خود را نداشت، مورد حمله‌ی واندر وومن و خواهرانش قرار گرفت. آنها به همراه شخصیت ریون توانستند باری دیگر آتش قدرت‌های امگای او را روشن کنند. حالا که دیگر بخشی از خوبی در وجود او بیدار شده بود، باعث شد که قدرت‌های خداگونه‌ی او کمی ضعیف شود. به همین ترتیب او بخشی از تاریکی خود را از دست داد.

بعد از مدتی او حضور کوتاهی در کراس اور انتقام جویان و لیگ عدالت آمریکا داشت. در همین کراس اور او قصد داشت تا دستکش آهنین بینهایت معروف تانوس را از آنِ خود کند. بعد از مدتی تلاش، زمانی که متوجه شد این دستکش آهنی بیرون از دنیای خودش کاملا بی‌استفاده است و کاربردی ندارد، تصمیم گرفت که آن را رها کند.

دی سی

️حالا که دیگر در این برهه زمانی، یک سیاره تحت حکومت دارک ساید اداره می‌شد، او تصمیم گرفت که یک ماشین جنگی برای خود بسازد. این ماشین جنگی قرار بود توانایی این را داشته باشد تا جنگی به راه بیاندازد و از تمام کهکشان‌ها پیشی بگیرد و دارک ساید را به اهداف خود برساند. تمامی سربازها، اسلحه‌ها، تجهیزات مختلف جنگی و تمام ابزارهای لازم، در اختیار او قرار گرفته بودند. اکثر این ابزارها برای این بودند که او بتواند به کمک دوستان دیگر خود که جزو خدایان جدید محسوب می‌شدند، جنگی علیه نیو جنسیس به راه بیاندازند. نیو جنسیس درست نقطه‌ی مقابل آپوکالیپس بود؛ سیاره‌ای شاداب و ایده‌آل که با خدایانی عادل و صالح پر شده بود.

بزرگترین جاه طلبی و طمعی که دارک ساید داشت این بود می‌خواست تمام اراده‌ها و آرزوهای آزادی را که در جهان وجود دارد، از بین ببرد و تقریبا تمام جهان را طبق خواسته‌ی خودش شکلی دوباره به آن ببخشد.

دارک ساید برای پایان دادن به این کار و رسیدن به خواسته‌ی خود، به دنبال راهی بود تا بتواند فرمول مرموز Anti-Life Equation را حل کند. این فرمول عجیب و غریب، توانایی کنترل تمامی اندیشه‌ها، ذهن‌ها و احساسات کل موجودات زنده‌ی جهان را به او اعطا می‌کرد.

در عین حال که دارک ساید هنوز به دنبال راهی بود تا بتواند این فرمول را حل کند و آن را به کار بگیرد، در موقعیت‌ها و شرایط مختلف هم تلاش می‌کرد تا بتواند از طریق روش‌های متفاوت و کاربردی، سلطه‌ی جهان را در دست بگیرد. او علاقه‌ی بسیار زیادی به زمین داشت و اعتقاد داشت که بخش زیادی از انسان‌های روی زمین، بخش‌های مختلف فرمول معادله ضد زندگی را در ذهن خود دارند و او با پیدا کردن این قطعه‌ها می‌تواند این فرمول را حل کند.

برچسب‌ها:,

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

عرفان سعید زنوزی

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *