۰

چه کسی اینترنت را اختراع کرد؟

چه کسی اینترنت را اختراع کرد؟

چه کسی اینترنت را اختراع کرد؟
چیزی که اکثر ما به عنوان اینترنت به آن فکر می کنیم، در واقع فقط چهره زیبای عملیات است – پنجره های مرورگر، وب سایت ها، URL ها و نوارهای جستجو. اما اینترنت واقعی، مغز پشت بزرگراه اطلاعاتی، مجموعه پیچیده ای از پروتکل ها و قوانینی است که باید قبل از رسیدن به شبکه جهانی وب، آن ها را ایجاد می کرد. دانشمندان علوم کامپیوتر وینتون سرف و باب کان با اختراع پروتکل های ارتباطی اینترنتی که امروزه استفاده می کنیم و سیستمی که به آن اینترنت می گویند، اعتبار دارند.

قبل از تکرار فعلی اینترنت، شبکه‌سازی از راه دور بین رایانه‌ها برای اولین بار در آزمایشی در سال ۱۹۶۹ توسط دو تیم تحقیقاتی در UCLA و استنفورد انجام شد. اگرچه سیستم در تلاش اولیه برای ورود به رایانه همسایه از کار افتاد، محققان به رهبری لئونارد کلاین راک موفق به ایجاد اولین شبکه دو گره شدند. این آزمایش همچنین اولین آزمایش “سوئیچینگ بسته” بود، روشی برای انتقال داده بین دو سیستم کامپیوتری. سوئیچینگ بسته اطلاعات را به «بسته‌های» کوچک‌تری از داده‌ها جدا می‌کند که سپس از طریق چندین کانال مختلف منتقل می‌شوند و در مقصد دوباره جمع می‌شوند. روش سوئیچینگ بسته امروزه نیز اساس انتقال داده است. وقتی ایمیلی را برای شخصی ارسال می کنید، به جای نیاز به برقراری ارتباط با گیرنده قبل از ارسال، ایمیل به بسته هایی تقسیم می شود و پس از جمع آوری مجدد و دریافت همه بسته ها قابل خواندن است.

چه کسی اینترنت را اختراع کرد؟

سرف و کان در سال ۱۹۸۰ مجموعه‌ای از دستورالعمل‌ها را برای انتقال داده‌ها با استفاده از سوئیچینگ بسته ایجاد کردند که این دستورالعمل‌ها را TCP/IP یا پروتکل کنترل انتقال و پروتکل اینترنت نامیدند. بخش TCP پروتکل وظیفه بسته‌بندی داده‌ها را قبل از حرکت در سراسر شبکه و باز کردن آن‌ها پس از رسیدن به آن دارد. جزء IP به عنوان هماهنگ کننده سفر عمل می کند و حرکت اطلاعات را از نقطه شروع به نقطه پایان آن ترسیم می کند. در حالی که آزمایش کلاین راک ثابت کرد که یک شبکه واحد بین دو سیستم کامپیوتری امکان پذیر است، TCP/IP سرف و کان، ستون فقرات یک شبکه کارآمد و بزرگ از شبکه های به هم پیوسته را فراهم کرد – بنابراین “اینترنت” نام گرفت. اگرچه پروتکل‌های دیگری مانند پروتکل انتقال فایل (FTP) و پروتکل کنترل شبکه (NCP) قبل از TCP/IP توسعه یافته و مورد استفاده قرار گرفته‌اند، اینترنت همانطور که امروزه می‌شناسیم بر اساس شبکه‌های شبکه‌های Cerf و Kahn ساخته شده است. ”

برچسب‌ها:

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

بامداد نوروزیان

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *