۰

سیر تا پیاز بازی سایلنت هیل | Silent Hill

بازی سایلنت هیل

سیر تا پیاز بازی سایلنت هیل | Silent Hill

عنوان Silent Hill یک فرنچایز آنتولوژی ترسناک است که به عنوان یک بازی ویدیویی ترسناک بقا شروع شد. در سال ۱۹۹۹، Silent Hill اصلی برای پلی استیشن منتشر شد. سایلنت هیل در کنار رزیدنت اویل به یکی از تاثیرگذارترین بازی های ترسناک بقا در تمام دوران تبدیل شد. برای سال‌های متمادی، Silent Hill نیز ترسناک‌ترین بازی ویدیویی ساخته شده تا کنون در نظر گرفته می‌شد. موفقیت اولیه Silent Hill باعث ایجاد یک سری کامل از بازی های ویدئویی، اسپین آف ها، فیلم ها و حتی کتاب ها شد. این فرنچایز همچنین دارای یک موسیقی متن نمادین است که واقعاً لحن سریال را تعیین می کند. یک سوال که همیشه در مورد فرنچایز Silent Hill مطرح می شود، این است که Silent Hill در واقع چیست. این فقط نام فرنچایز نیست، مکان و ایدئولوژی است که کل جهان را به هم متصل می کند. اکثر مردم، حتی افرادی که هرگز این بازی‌ها را بازی نکرده‌اند یا فیلم‌ها را ندیده‌اند، می‌توانند سایلنت هیل را با مه وهم‌آور و علامت نمادین “به سایلنت هیل خوش آمدید” تشخیص دهند. آنها ممکن است ندانند چه چیزی باعث می شود سایلنت هیل به مکانی مهم و وحشتناک در آن گیر افتاده باشد.

بازی سایلنت هیل

داستان سایلنت هیل
سایلنت هیل اصلی در ۲۴ فوریه ۱۹۹۹ منتشر شد
این توسط تیم سایلنت، تیمی که چندین سال مسئولیت سایلنت هیل را بر عهده داشت، توسعه یافت و توسط کونامی منتشر شد
اقتباس سینمایی Silent Hill هفت سال بعد در ۲۱ آوریل ۲۰۰۶ اکران شد

فرنچایز Silent Hill یک مجموعه گلچین است، به این معنی که بیشتر قسمت‌ها واقعاً به هم متصل نیستند. بیشتر بازی‌ها روی قهرمان‌های مختلف تمرکز دارند و داستان‌های مختلفی را روایت می‌کنند. البته چند استثنا در این قاعده وجود دارد. به عنوان مثال، Silent Hill 3 دنباله مستقیم Silent Hill اصلی است. در Silent Hill 3، بازیکنان به عنوان دختر خوانده هری میسون، هدر، بازی می کنند که به دنبال انتقام مرگ پدرش است. البته هری قهرمان اصلی سایلنت هیل بود که شهر نفرین شده را برای یافتن دختر گمشده خود کاوش کرد. با این حال، در بیشتر موارد، بازی ها مستقل از یکدیگر وجود دارند. خود شهر آنها را به هم متصل می کند (یا مفهوم سایلنت هیل، زیرا همه بازی ها در آنجا انجام نمی شوند)، اما دقیقاً Silent Hill چیست؟
پاسخ کوتاه این است که سایلنت هیل یک شهر کوچک نیوانگلند است که برای اکثر مردم کاملاً عادی است. حتی بسیاری آن را یک مکان تعطیلات کوچک عجیب و غریب می دانند که در آن می توانند استراحت کنند و از شلوغی و شلوغی زندگی روزمره فرار کنند. هری میسون در ابتدا با دخترش برای تعطیلات به سایلنت هیل رفت. تا زمانی که دخترش ناپدید شد، سایلنت هیل چیزی کمتر از دعوت به آنها شد. با این حال، برای برخی، سایلنت هیل ماهیت تاریک‌تر و بسیار شوم‌تری دارد. این شهر به عنوان شهری مخوف و پوشیده از مه پر از اسرارآمیز و هیولاهای مرگبار قابل تشخیص است.

بازی سایلنت هیل

پاسخ طولانی این است که سایلنت هیل، مین، شهر کوچکی است که اقتصاد اصلی آن گردشگری است. در طول سال‌ها، هجوم گردشگران در حال کاهش بوده است، اما به نوعی، شهر به ساخت و توسعه ادامه می‌دهد. سایلنت هیل در ظاهر شهری زیبا و آرام است، اما شایعات وحشتناک بسیاری و حتی چند حقیقت در آن وجود داشته است.
یک حلقه قاچاق مواد مخدر در سایلنت هیل فعال است که به شهر کمک کرده تا شهرت منفی پیدا کند. برخی از مردم بر این باورند که سایلنت هیل دروازه جهنم است، در حالی که تئوری های وحشی دیگر نشان می دهد که این یک نقطه داغ بشقاب پرنده، مکانی برای هیولاهای وحشتناک و مکانی است که تاریک ترین بخش های بشریت در آن زندگی می کنند. بسیاری از شایعات در مورد قاچاقچیان جنسی، قتل، آدم ربایی و حتی تسخیر در طول سال ها ظاهر شده است.

در حالی که همه این شایعات درست نیستند یا قابل اثبات نیستند، یک فرقه مذهبی به نام The Order در سایلنت هیل ساکن است. بسیاری از شایعات وحشتناک در مورد سایلنت هیل را می توان در این فرقه جستجو کرد. آنها برای بازگرداندن خدای خود به دنیا دست به هر کاری می زنند. سایلنت هیل همچنین دارای یک حضور فراطبیعی است که شهر را به طور بالقوه برای هر کسی که وارد آن می شود ناامن می کند.
مکان سایلنت هیل میزبان دو واقعیت جایگزین، دنیای مه و جهان دیگر است. وقتی سایلنت هیل بین این واقعیت‌ها جابه‌جا می‌شود، شنیدن صدای آژیر حمله هوایی برای هر کسی که در شیفت گرفتار می‌شود امری عادی است. این نویز به یکی از اصلی‌ترین فرانچایز سایلنت هیل تبدیل شده است و نویز مهمی برای گوش دادن به آن است. اگر کسی صدای آژیر حمله هوایی را بشنود، احتمالاً به واقعیت بسیار خطرناک تری منتقل می شود.

بازی سایلنت هیل

دنیای مه و جهان دیگر
ذکر این نکته ضروری است که سایلنت هیل شهری در کنار دریاچه است که در اطراف دریاچه تولوکا ساخته شده است. به دلیل نزدیکی آن به دریاچه تولوکا، مه غلیظی از دریاچه سرازیر شده و شهر را به طور مکرر پوشانده است. بیش از یک بار ذکر شده است که سایلنت هیل به ندرت نور خورشید را می بیند. همیشه مه آلود است و اغلب در تاریکی پوشیده شده است. برای برخی افراد، این مه مه معمولی نیست. مرز بین دنیای آنها و دنیای مه را محو می کند.

دنیای مه (که گاهی اوقات دنیای مه آلود نامیده می شود) به همان روشی عمل می کند که چرخه خواب REM و غیر REM کار می کند. وقتی شخصیت ها وارد دنیای مه می شوند، اتفاقات غیرممکنی ممکن است رخ دهد. اساساً، اگر ذهن آنها باور کند که ممکن است، ممکن است اتفاق بیفتد. آنها شروع به تجربه چیزهایی می کنند که نمی توانند در دنیای واقعی وجود داشته باشند، اما برای آنها بسیار واقعی است – یک کابوس واقعی بیداری.

یکی از عوامل مهم در درک دنیای مه، پذیرش این است که به Silent Hill وارد می شود و با آن ترکیب می شود. مکان یا زمانی وجود ندارد که سایلنت هیل متوقف شود و دنیای مه شروع شود. دنیای مه بر افراد تک تک افراد تأثیر می گذارد، اما نه همه افراد ساکن سایلنت هیل. در حالی که در دنیای مه، افرادی که به طور تصادفی با آن برخورد کرده اند، احتمالاً متوجه خواهند شد که چیز زیادی در شهر وجود ندارد. آنها به احتمال زیاد افراد دیگر را نخواهند دید و بیشتر محیط اطرافشان در مه غلیظی پوشیده شده است که نمی توانند از آن دیدن کنند.

برخی از مردم بیشتر تحت تأثیر دنیای مه قرار می گیرند، مانند افرادی که با آشفتگی درونی مانند احساس گناه یا نفرت از خود دست و پنجه نرم می کنند. دنیای مه همچنین تمایل به جذب افرادی دارد که به دلایل بدخواهانه به دنبال قدرت سایلنت هیل هستند. گاهی اوقات ارواح در دنیای مه گرفتار می شوند و قادر به حرکت نیستند. دنیای مه همچنین می‌تواند در مکان‌های دیگر دور از سایلنت هیل در صورت وجود شرایط مناسب ظاهر شود. به همین دلیل است که هر بازی ویدیویی سایلنت هیل در سایلنت هیل اتفاق نمی افتد.

بازی سایلنت هیل

جهان دیگر

و The Otherworld در سراسر فرنچایز Silent Hill نام‌های زیادی دارد، از جمله Otherside، Alternate World، Another World، Dark World، Nightmare World و Reverse Side. جهان دیگر به دنیای مه متصل است. اگر دنیای مه لایه سطحی یک کابوس باشد، جهان دیگر جایی است که شخصیتی در صورتی که حتی بیشتر در اعماق کابوس غرق شود به پایان می رسد. تغییر بین دنیای مه و جهان دیگر جایی است که مقایسه چرخه خواب REM و غیر REM وارد عمل می شود.

از نظر فنی، جهان دیگر هرگز به طور رسمی تعریف نشده است. برخی آن را بعد جایگزین می نامند، برخی دیگر آن را جهان می نامند، و برخی از اصطلاحاتی مانند صفحه وجودی موازی (یا غیر موازی) استفاده می کنند. تعریف جهان دیگر با تعریف فرهنگ لغت تقریباً غیرممکن است، اما تاریک ترین بخش فرانچایز Silent Hill است. در Silent Hill 2، بازیکنان می توانند یک سند کلکسیونی به نام “Doctor’s Journal” را در طبقه اول بیمارستان Brookhaven بیابند. در سند، دکتر جهان دیگر را اینگونه توصیف می کند:

“پتانسیل این بیماری در همه افراد وجود دارد و در شرایط مناسب، هر مرد یا زنی مانند او به “طرف دیگر” رانده می شود. شاید “طرف دیگر” بهترین راه برای بیان آن نباشد. به هر حال، هیچ دیواری بین اینجا و آنجا وجود ندارد، جایی که واقعیت و غیرواقعی در آن تلاقی می کنند من یک دکتر هستم، نه یک فیلسوف یا حتی یک روانپزشک.

بازی سایلنت هیل

در حالی که به نظر می رسد پزشک به بیماری یک بیمار روانی اشاره می کند، اما کاملاً نشان می دهد که بازیکنان چگونه باید در مورد جهان دیگر فکر کنند. این یک مکان واقعی نیست، و با این حال، چیزهایی که در آنجا اتفاق می‌افتد برای افرادی که در آنجا به دام می‌افتند بسیار واقعی است. برخی دوست دارند دنیای دیگر را به عنوان یک بیماری تصور کنند که در طول زمان به آرامی به واقعیت تبدیل می شود. در نهایت، ممکن است همه چیز را مصرف کند و واقعیت ما را به کابوس پایان ناپذیری تبدیل کند که قهرمانان سایلنت هیل همیشه با آن روبرو هستند. به همین دلیل است که بازیکنان در برخی از بازی ها دنیای مه و جهان دیگر را در خارج از سایلنت هیل می بینند.

قدرت فراطبیعی سایلنت هیل از کجا می آید
قبل از اینکه شهر سایلنت هیل وجود داشته باشد، زمین اطراف دریاچه تولوکا زمین مقدسی بود. گفته می شود که به دلیل آنچه که آنها معتقد بودند انرژی معنوی بسیاری از آیین های بومیان آمریکا در آنجا برگزار می شد. قبل از اینکه سایلنت هیل باشد، این منطقه به عنوان “مکان ارواح خاموش” شناخته می شد. اعتقاد بر این بود که بسیاری از آیین های بومیان آمریکا به آنها توانایی صحبت با مردگان را می دهد.

متأسفانه در اوایل دهه ۱۶۰۰، مهاجران انگلیسی در ساحل شرقی فرود آمدند. به زودی، آنها راه خود را به دریاچه تولوکا پیدا کردند و بومیان را مجبور به ترک سرزمین خود کردند. مهاجران انگلیسی نزدیک به یک قرن در آنجا ماندند. در سال ۱۶۹۲، محاکمه جادوگران اتفاق افتاد. مدت کوتاهی پس از آزمایشات، یک بیماری همه گیر در شهر پخش شد. هر شهرک نشینی که در اثر این بیماری کشته نشده بود، فرار کرد و شهر را خالی گذاشت.

بازی سایلنت هیل

این شهر تا زمان جنگ داخلی (۱۸۶۱-۱۸۶۵) فعالیت چندانی نداشت. این شهر عمدتاً به یک مستعمره کیفری تبدیل شد که به خانه زندان تولوکا و بیمارستان بروکهاون تبدیل شد. همچنین عملیات استخراج زغال سنگ سودآوری داشت، اما بومیان آمریکا علیه استعمار مجدد سرزمین مقدس شورش کردند. دریاچه تولوکا شاهد خشونت و نفرت زیادی بود که به نظر می‌رسید قدرت خیرخواهانه‌ای را که در کمین زمین بود، فاسد کرد.

بلافاصله پس از پایان درگیری بین شهرک نشینان و بومیان، مردم بدون هیچ اثری ناپدید شدند. در اوایل دهه ۱۹۰۰، زندان و معدن زغال سنگ تعطیل شد و این منطقه به یک مکان توریستی تبدیل شد که آینه‌ای از سایلنت هیل مدرن‌تر است. در سال ۱۹۱۸، یک کشتی گشت و گذار به نام بارونس کوچولو هنگام حرکت بر فراز دریاچه تولوکا ناپدید شد.

طبیعتاً، تاریخ شهر بدون یک فرقه مذهبی افراطی که در نهایت تبدیل به فرقه ای می شود که به عنوان The Order شناخته می شود، کامل نخواهد بود. این فرقه باورهای مذهبی بومیان آمریکا را که در اصل سرزمین را اشغال کرده بودند و ایدئولوژی مسیحی را که توسط مهاجران انگلیسی به ارمغان آوردند مخلوط کرد. این فرقه همچنین توانست خود را در منطقه محکم کند، بنابراین کنترل زیادی بر سایلنت هیل داشت.
داهلیا گیلسپی، یکی از اعضای فرقه، آلسا را ​​به دنیا آورد، دختری که دارای برکت (یا نفرین شده) با قدرت های روانی است. فرقه تصمیم گرفت از آلسا در مراسمی وحشتناک استفاده کند که دختر جوان را به زور با “خدا” باردار می کرد. این مراسم باعث شد آلسا به طرز وحشتناکی سوخته شود، اما او موفق شد بخشی از روح خود را به بدن دیگری تقسیم کند، نوزادی که هری میسون پیدا کرد و به فرزند خواندگی پذیرفت. داستان آلسا مستقیماً به Silent Hill اصلی و Silent Hill 3 متصل می شود.

بازی سایلنت هیل

سایلنت هیل الهام گرفته شده از یک شهر واقعی ؟

راجر آواری فیلمنامه‌نویس مردی است که اقتباس سینمایی Silent Hill را در سال ۲۰۰۶ نوشت. او زمان زیادی را صرف مطالعه یک مکان واقعی برای الهام گرفتن از زیبایی شناسی سایلنت هیل کرد. الهام بخش واقعی نسخه آواری از شهر وحشتناک Centralia، پنسیلوانیا است. Centralia که معمولاً به عنوان “The Real Silent Hill” شناخته می شود، محل یک عملیات معدنی عظیم زغال سنگ بود که در سال ۱۸۵۶ آغاز شد. در سال ۱۹۸۰، Centralia بیش از ۱۰۰۰ نفر جمعیت داشت، اما در سال ۲۰۲۰، این جمعیت به تنها کاهش یافت. ۵. دلیل اینکه Centralia تقریباً به طور کامل متروک شده است به دلیل آتش سوزی معدن زغال سنگ است که از اوایل دهه ۱۹۶۰ در حال سوختن بوده است. تا به امروز، آتش‌های زیر سنترالیا همچنان در حال شعله‌ور بودن هستند، که باعث می‌شود گاهی دود از روی زمین حباب کند. دود و خاکستر آتش به عنوان یک الهام بصری برای ظاهر سایلنت هیل در فیلم ۲۰۰۶ عمل کرد. به دلیل تحقیقات Avary در مورد Centralia، بسیاری از طرفداران Silent Hill این تصور غلط را دارند که بازی ویدیویی اصلی نیز بر اساس Centralia ساخته شده است. اما این فقط یک افسانه است. هیچ مکان واقعی وجود ندارد که الهام بخش بازی ویدیویی از Silent Hill، Maine باشد.

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

عرفان سعید زنوزی

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *