۰

چرا در سریال Fallout از در بطری ها به عنوان پول استفاده می شود؟

چرا در سریال Fallout از در بطری ها به عنوان پول استفاده می شود؟

سری بازی‌های Fallout در دنیایی پس از آخرالزمان جریان دارد، جایی که یک جنگ بزرگ دنیا را نابود می‌کند. شما معمولا نقش کسی را بازی می‌کنید که در یک پناهگاه (Vault) پناه گرفته و تا زمانی که بیرون رفتن امن شود، از بارش هسته‌ای در امان است.
با این حال، این دنیا (یا حداقل آمریکای شمالی) فقط یک ویرانه‌ی بایر نیست، زیرا شهرها و بازرگانانی وجود دارند که برای زنده ماندن تلاش می‌کنند. برای این منظور، مردم یک واحد پول جدید به راه انداخته‌اند: درِ بطری‌های نوشیدنی‌ای از دنیای قدیم به نام نوشابه هسته‌ای (Nuka-Cola).

چرا در سریال Fallout از در بطری ها به عنوان پول استفاده می شود؟

بازرگانان هاب اولین کسانی بودند که در سال ۲۰۹۳ از در بطری به عنوان واحد پول استفاده کردند، زیرا به راهی ساده برای داد و ستد کالا بین خود نیاز داشتند. از بین ایده‌های مختلفی که مطرح شد، درِ بطری‌های قدیمی نوشابه هسته‌ای (Nuka-Cola) به دلایل کلیدی زیر انتخاب شدند:

  • به راحتی قابل تشخیص بودند، زیرا در آن زمان هیچ برند دیگری به اندازه نوشابه هسته‌ای شناخته شده نبود.
  • به دلیل نابودی تکنولوژی ساخت در جنگ بزرگ، تعدادشان محدود بود.
  • بدون دستگاه‌های تولید انبوه، جعل درِ بطری تقریبا غیرممکن بود.

البته درِ بطری تنها گزینه‌ای نبود که این ویژگی‌ها را داشت، اما در نهایت انتخاب واحد پول تا حدودی خودسرانه است. ارزش آن‌ها به اعتماد مردم و استفاده‌ی گسترده در طول دهه‌های بعد بستگی داشت.

در واقع، هر چیزی که بازرگانان هاب به عنوان واحد پول انتخاب می‌کردند، نهایتا جا می‌افتاد، زیرا آن‌ها باارزش‌ترین منبع، یعنی آب را برای پشتیبانی از آن داشتند. اگر آن‌ها تصمیم می‌گرفتند که برای یک بطری آب، عروسک‌های پولیشی قبول کنند، آنگاه عروسک‌های پولیشی به واحد پول رایج تبدیل می‌شدند.

چرا در سریال Fallout از در بطری ها به عنوان پول استفاده می شود؟

آیا کارخانه‌هایی برای ساخت درِ بطری وجود دارند؟

در ابتدا، راهی برای ساخت انبوه درِ بطری وجود نداشت. حتی درِ بطری‌های دست‌ساز هم قابل تشخیص از اصل نبودند، اما این روش هرگز باعث بی‌ثباتی اقتصاد نمی‌شد. با این حال، با گذشت سال‌ها (و افزایش ارزش درِ بطری‌ها)، نیاز به کنترل تولید آن‌ها افزایش یافت.

در جدیدترین نسخه‌های مجموعه بازی Fallout، تولید درِ بطری توسط بازرگانان هاب کنترل می‌شود. این کار به آن‌ها اجازه می‌دهد تا از هرگونه اختلال در اقتصاد جلوگیری کنند و در عین حال درِ بطری‌های غیرقابل استفاده را جایگزین نمایند.

چرا در سریال Fallout از در بطری ها به عنوان پول استفاده می شود؟

آیا استفاده از درِ بطری به عنوان واحد پول واقع‌گرایانه است؟

منطق پشت درِ بطری‌ها منطقی است، زیرا آن‌ها یک‌شبه مهم نشدند و پشتوانه داشتن توسط آب بسیار معقول به نظر می‌رسد. علاوه بر این، سایر ارزها نیز سعی در ظهور کردند؛ حتی دلارهای سنتی هم در طول بازی Fallout 2 تلاش کردند تا دوباره رایج شوند.

اما در یک ویرانه‌ی بایر، انتظار می‌رود بازرگانان از طریق معاوضه کار کنند و چیزهایی با ارزش واقعی را در ازای چیزی که به نظر شما ارزش برابر یا بیشتری دارد، ارائه دهند. به نظر می‌رسد بازگشت طرز فکر سرمایه‌داری بعد از یک رویداد آخرالزمانی کمی عجله‌ای است، هرچند نمی‌توانیم بگوییم که برای ما هم این اتفاق نمی‌افتد.

در نهایت، Fallout یک مجموعه بازی ویدیویی است و به همین دلیل، نیاز به سیستمی دارد که برای بازیکن سرگرم‌کننده باشد. یک سیستم اقتصادی که در آن برای تکمیل یک ماموریت، پاداش ارزی مشخصی دریافت می‌کنید، ساده، قابل‌فهم است و به شما امکان می‌دهد آن را با هر چیزی که برای ساختارتان نیاز دارید، معاوضه کنید.

برچسب‌ها:

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

بامداد نوروزیان

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *