۰

داستان بازی Batman: The Telltale Series

داستان بازی Batman: The Telltale Series

داستان بازی Batman: The Telltale Series

داستان بازی Batman: The Telltale Series

هنگامی که Batman در حال رسیدگی به حمله‌ای در تالار شهر Gotham است، با گروهی از مزدوران و Catwoman وارد نبرد می‌شود که Catwoman وارد خزانه‌ی شهردار شده و یک درایو را به سرقت می‌برد اما Batman در طول مبارزه با او می‌تواند درایو را پس گرفته و Catwoman نیز پا به فرار می‌گذارد. Bruce Wayne با بازگشت به عمارت Wayne، از پویش انتخاباتی Harvey Dent علیه Hamilton Hill حمایت کرده و در طی آن با Carmine Falcone یکی از جنایتکاران شهر ملاقات می‌کند. Bruce در حین بررسی و رمزگشایی درایو، از Alfred مطلع می‌شود دوست دوران کودکی‌اش Oswald Cobblepot که اکنون با نام مستعار Penguin شناخته می‌شود، به Gotham بازگشته است. Oswald هنگام ملاقات با Bruce در پارک Cobblepot او را از انقلاب آینده‌ی شهر مطلع می‌سازد.

در ادامه اتهاماتی مبنی بر وابستگی پدر و مادر Bruce به خانواده‌ی Falcone آشکار می‌شود و Bruce در حین ملاقات با Harvey برای صحبت در مورد این ادعاها، متوجه می‌شود که او با Selina Kyle قرار گذاشته است. در آنجا Bruce و Selina از هویت یکدیگر آگاه شده و Selina با اکراه، آدرس محل ملاقات با کارفرمایش را به Bruce می‌دهد، انباری در اسکله‌ی شهر Gotham. او با تحقیق در نقش Batman متوجه می‌شود که این مکان، محل درگیری پلیس و مزدوران تالار شهر است و چون اعتقاد دارد Falcone نیز در این درگیری دخیل بوده، با تحقیقات بیشتر می‌تواند مدارکی از انباشتگی یک عامل روانگردان در آنجا پیدا کند. Batman پس از رمزگشایی درایو، شواهدی از همکاری سازمان جنایتکارانه‌ی Falcone با شهردار Hill کشف می‌کند که پس از تحویل دادن آن‌ها به Vicki Vale خبرنگار یا ستوان Gordon، با Falcone روبرو شده و از او در مورد تیراندازی اخیر بازجویی می‌کند. Falcone در اینجا به داشتن مالکیت مواد شیمیایی اعتراف کرده اما دست داشتن در تیراندازی را کتمان می‌کند. همچنین می‌گوید که اتهامات علیه خانواده‌ی Wayne صحیح بوده و این موضوع را با عکسی از آن‌ها به همراه خود و شهردار Hill تأیید می‌کند. Bruce از طریق صحبت با Alfred متوجه می‌شود که والدینش با Falcone و Hill برای کنترل Gotham همکاری کرده‌اند و Alfred به این امید که Bruce راه آن‌ها را ادامه ندهد، این حقیقت را در تمام این سال‌ها از او مخفی کرده است.

هنگامی که Bruce با Falcone بر سر روابط جنایتکارانه با خانواده‌اش روبرو می‌شود، شاهد قتل او به دست یک افسر مست به نام Renee Montoya است که بر اساس شهادت او پس از بهبودی از تزریق، Batman قادر است استنباط کند که Penguin مسئول تیراندازی در اسکله و قتل‌عام بوده است، زیرا مواد شیمیایی دزدیده‌شده را تلفیق کرده است. Bruce پس از این‌که متوجه می‌شود Penguin قصد دارد Catwoman را به دلیل شکست در مأموریت به قتل برساند، به فرار او کمک خواهد کرد و با سرقت موبایل یکی از مهاجمان، متوجه می‌شود که Hill نیز با Penguin همدست بوده و به همین دلیل، سراغ بازجویی از او می‌رود. Hill در بازجویی فاش می‌کند که اطلاعاتی در مورد Falcone و خانواده‌ی Wayne برای Penguin و سازمانش Children of Arkham فاش کرده تا آن‌ها از عملیات حمله به او دست بردارند. همچنین فاش می‌کند که همراه با خانواده‌ی Wayne از تیمارستان Arkham برای خلاص شدن از شر افرادی استفاده کرده‌اند که به طور پنهانی، فعالیت‌هایشان را زیر نظر داشته‌اند.

هنگامی که Penguin و سازمان Children of Arkham به مراسم سخنرانی شهردار حمله می‌کنند، Batman مجبور می‌شود برای جلوگیری از آن‌ها با Catwoman متحد شود که در طول حمله، Lady Arkham رهبر این حمله سر رسیده و پس از تزریق دارویی مخصوص به Harvey و Hill، ویدیویی را برای مردم پخش می‌کند که در آن Thomas Wayne روی مادرش، آزمایش‌های غیرقانونی انجام می‌دهد. افراد Penguin سپس لیستی از اسامی افرادی را منتشر می‌کنند که خانواده‌ی Wayne روی آن‌ها آزمایش‌های غیرقانونی انجام داده است. همچنین Hill را به قتل می‌رسانند و اگر بازیکن مداخله‌ای نکند، صورت Harvey را نیز مخدوش خواهند کرد. در این حین Gordon و Batman همراه نیروهای پلیس، به مبارزه با افراد Penguin پرداخته و Harvey به عنوان شهردار جدید شهر، سوگند عمل به وظیفه یاد می‌کند اما در همین حین، رفتارهای دوگانه و پرخاشگرانه‌ای از او سر می‌زند. با توجه به این اتهامات، Bruce مجبور به کناره‌گیری از سِمَت مدیرعامل شرکت Wayne Enterprises می‌شود و Penguin جایگزین او خواهد شد.

داستان بازی Batman: The Telltale Series

داستان بازی Batman: The Telltale Series

در ادامه Batman از طریق Vale متوجه می‌شود که Children of Arkham قصد سرقت یک قطار را دارند، بنابراین حمله‌ی برنامه‌ریزی‌شده را متوقف کرده و در هنگام مبارزه با Lady Arkham مجروح می‌شود. Harvey در حالی که برای بهبودی در آپارتمان Selina مستقر شده، از رابطه‌ی Selina و Bruce باخبر می‌شود و با این باور که آن‌ها رابطه‌ای عاشقانه دارند، کنترل خود را به شخصیت دیگرش یعنی Two-Face واگذار می‌کند. Bruce در یک کنفرانس مطبوعاتی استعفای خود را اعلام می‌کند و سپس توسط Vale که مشخص می‌شود همان Lady Arkham است، با تزریق دارو مسموم می‌شود. Vale با استفاده از نفوذ سموم در بدن Bruce، او را مجبور می‌کند به Penguin حمله‌ور شود.

اکنون Bruce توسط Two-Face به تیمارستان Arkham فرستاده می‌شود و در آنجا با یک بیمار مرموز به نام John Doe ملاقات می‌کند. John هویت Vale را به عنوان عضوی از خانواده‌ی Arkham فاش می‌کند که والدینش توسط Thomas Wayne به قتل رسیده‌اند تا روی کارهایشان سرپوش بگذارند. John همچنین در تیمارستان برای نجات Bruce با زورگویان آنجا مبارزه کرده و به او توصیه می‌کند که تحقیقات خود را در مورد Vales آغاز نماید. Bruce پس از بهبودی با دارو، متوجه می‌شود Vale والدین خود (در واقع پدرخوانده و مادرخوانده) را به قتل رسانده تا از شرکت پدرش برای نگهداری داروها استفاده کند. پس از اینکه Bruce از حمله‌ی سازماندهی‌شده‌ی Penguin جان سالم به در برده و اطلاعات را به نیروهای پلیس منتقل می‌کند، Two-Face با استفاده از یک ارتش خصوصی، انبار را منفجر کرده و حکومت نظامی اعلام می‌کند. Batman نیز پس از پیدا کردن Penguin حق انتخاب دارد که او و Children of Arkham را متوقف کند یا به حساب Two-Face و افرادش برسد. صرف نظر از انتخاب، هر دو در نهایت به دست قانون سپرده خواهند شد.

در ادامه Bruce به دستگیری Two-Face یا Penguin پرداخته و در طول این فرآیند، وجهه‌ی عمومی او بهبود یافته و به شرکت Wayne Enterprises بازگردانده می‌شود. Selina پس از دزدیدن نمونه‌ی اولیه از آزمایشگاه این شرکت، قصد فرار از شهر Gotham را دارد اما پس از دستگیری توسط Batman مجبور می‌شود آن را پس دهد. Bruce در مسیر بازگشت به عمارت Wayne متوجه می‌شود که Children of Arkham به داخل خانه نفوذ کرده و Alfred را ربوده‌اند، بنابراین با استفاده از سرنخ‌هایی که در پیام این گروه به دست می‌آورد، مخفیگاه جدید آن‌ها را کشف خواهد کرد. او به محض ورود متوجه می‌شود که Children of Arkham فرار کرده و قصد دارند افراد تیمارستان Arkham را آزاد کنند، بنابراین با رسیدن به تیمارستان، در میان شورش‌ها مبارزه کرده و به نیروهای پلیس نیز کمک می‌کند تا کنترل آنجا را به دست بگیرند. او با تعقیب Lady Arkham داخل دخمه‌ها، موفق می‌شود Alfred را نجات داده و Lady Arkham را نیز شکست دهد. پس از مبارزه، در حالی که Vale سعی دارد از دخمه‌های در حال ریزش فرار کند، در زیر آوار کشته خواهد شد.

در نهایت، ستوان Gordon به مقام کمیسر موقت پلیس ارتقا یافته و در مورد اتفاقات اخیر به سخنرانی عمومی می‌پردازد که Bruce نیز به درخواست Alfred در نقش خودش یا در نقش Batman در این سخنرانی شرکت خواهد کرد. در این حین، یک جنایتکار به آنجا حمله می‌کند اما خیلی سریع تحت کنترل و بازداشت قرار می‌گیرد. بازی هنگامی به اتمام می‌رسد که John Doe یا همان Joker مشغول تماشای زنده‌ی این اتفاق از تلویزیون است و برای آینده‌ی خود برنامه‌ریزی می‌کند.

منبع : https://t.me/GameNewNews

برای مطالعه بیشتر داستان بازی ها در کنترل امجی حتما به صفحه دسته بندی آن مراجعه کنید.

برچسب‌ها:

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

بامداد نوروزیان

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *