۰

بررسی تفاوت رنگ شمشیرها در انیمه Demon Slayer

بررسی تفاوت رنگ شمشیرها در انیمه Demon Slayer

در دنیای «شیطان کش» با شمشیرهای نیشیری آشنا هستید، و به احتمال زیاد می‌دانید که این شمشیرها در رنگ‌های مختلفی وجود دارند. با این حال، چیزی که احتمالاً کمتر درباره‌اش می‌دانید، معنای دقیق این رنگ‌ها و ارتباط آن‌ها با شمشیرزنانی است که از آن‌ها استفاده می‌کنند، می‌باشد.
شمشیر نیشیری در «شیطان کش» نوع خاصی از کاتاناست که نور خورشید را جذب می‌کند و از ماده‌ای به نام «ماسه‌ی آهن سرخ آتشین» و «معدن سنگ سرخ آتشین» ساخته شده است. این مواد تخیلی به شمشیرها خاصیت تغییر رنگ می‌دهند. گفته می‌شود که زمانی که صاحب واقعی یک شمشیر نیشیری آن را برای اولین بار برمی‌دارد، تیغه‌ی آن به رنگ خاصی درمی‌آید که مناسب همان فرد است.
برای تانجیرو، این تغییر رنگ به سیاه بود، رنگی نادر که آهنگری که شمشیر را به او تحویل داد، با آن خیلی آشنا نبود. گفته می‌شد تیغه‌های سیاه بدشانسی می‌آورند، اما این فقط یک خرافه بود که به خاطر کمیاب بودنشان به وجود آمده بود.

بررسی تفاوت رنگ شمشیرها در انیمه Demon Slayer

رنگ شمشیر نیشیری در واقع ارتباطی با قدرتی دارد که شیطان‌کش از آن استفاده می‌کند. برای مثال، تیغه‌هایی که به «تنفس آبی» مرتبط هستند، معمولاً به رنگ آبی درمی‌آیند، در حالی که تیغه‌ی کسی که از «تنفس آتش» استفاده می‌کند، قرمز می‌شود. با ادامه‌ی این لیست بر اساس عناصر، رنگ تیغه‌ی «تنفس رعد و برق» زرد، «تنفس سنگ» خاکستری و «تنفس باد» سبز است. این پنج مورد، اکثر قریب به اتفاق شمشیرهای نیشیری شناخته‌شده را پوشش می‌دهند، زیرا رایج‌ترین سبک‌ها هستند.

رنگ تیغهسبک تنفس
آبیآب
قرمزآتش
زردرعد و برق
خاکستریسنگ
سبزباد
سیاهخورشید
بررسی تفاوت رنگ شمشیرها در انیمه Demon Slayer

با این حال، برخی از شخصیت‌ها حتی بیشتر از این‌ها تخصص پیدا کرده‌اند، مانند شینوبی کوچو، هاشیرای حشره، که سبک شخصی او زیرمجموعه‌ای از «تنفس آب» به حساب می‌آید. بنابراین، رنگ شمشیر او بنفش یا اسطوخودوسی کم‌رنگ است – همچنان نزدیک به آبی آب، اما متمایز، درست مانند سبک او. تیغه‌ی سیاه تانجیرو مخفیانه با تکنیک «تنفس خورشید» مرتبط است، که سبک اولیه‌ای است که همه سبک‌های تنفس از آن مشتق شده‌اند.

بررسی تفاوت رنگ شمشیرها در انیمه Demon Slayer

شمشیرهای نیشیری فراتر از یک رنگ ساده تنوع دارند

شمشیرهای نیشیری لزوما نباید تک‌رنگ باشند. چندین شخصیت شیطان‌کش تیغه‌هایی با نقش و نگار یا نشانه‌های خاصی دارند که به نظر می‌رسد بخشی از خاصیت تغییر رنگ آن‌ها نیز محسوب می‌شود. برای مثال، شمشیر زنیتسو در شیطان‌کش زرد نمی‌شود، بلکه به جای آن طرحی شبیه صاعقه‌ی شاخه‌دار دارد که به رنگ زرد درمی‌آید. دلیل دقیق این موضوع هرگز مشخص نمی‌شود، اما از آنجایی که رنگ‌ها همچنان با سبک تنفس او مطابقت دارند، مشکل بزرگی نیست.

همچنین چندین شخصیت سلاح‌هایی در اختیار دارند که در دسته‌ی کاتانا قرار نمی‌گیرند، به ویژه در میان هاشیراهای قدرتمند شیطان‌کش. به عنوان مثال، میتسوری کانرویجی تیغه‌ی صورتی شبیه به شلاق را حمل می‌کند، در حالی که تیغه‌ی شینوبو بیشتر شبیه‌ی رپییر است تا با سبک مبارزه‌ی او بر پایه‌ی مسمومیت بهتر همخوانی داشته باشد. برخی از شیطان‌کش‌ها نیز از تیغه‌های مارپیچ، دو قمه‌ی بزرگ جفت‌شده و یک تبر روی زنجیر استفاده می‌کنند. حتی گنیا یک تفنگ ساچمه‌ای حمل می‌کند که «پوکه‌های نیشیری» شلیک می‌کند، گلوله‌هایی که از همان متریال شمشیرها ساخته شده‌اند.

بررسی تفاوت رنگ شمشیرها در انیمه Demon Slayer

چه چیزی باعث می‌شود شمشیرهای نیشیری برای شیاطین خطرناک باشند؟

شمشیرهای نیشیری از فلزهای معمولی مانند شمشیرهای دیگر ساخته نشده‌اند. در عوض، آن‌ها از دو جزء افسانه‌ای تشکیل شده‌اند: «ماسه‌ی آهن سرخ آتشین» و «معدن سنگ سرخ آتشین». گفته می‌شود هر دوی این مواد از قله‌ی بلند کوه‌ها جمع‌آوری می‌شوند، جایی که می‌توانند انرژی فراوانی از خورشید جذب کنند و خاصیت شیطان‌کشی را به آن‌ها القا کنند. از آنجایی که شیاطین نسبت به نور خورشید ضعیف هستند، این مواد شارژ شده با نور خورشید، ماده‌ی ایده‌آلی برای ساخت سلاحی برای مبارزه با آن‌ها هستند.

این مواد همچنین ویژگی‌های تغییر رنگ نمادین را به شمشیرها می‌دهند که نشان می‌دهد ممکن است استفاده از آن‌ها جنبه‌ی عرفانی بیشتری نیز داشته باشد. از آنجایی که گفته می‌شود تیغه‌ها واکنش نشان نمی‌دهند مگر اینکه فردی که آن را بیرون می‌کشد دارای سطح مهارت خاصی باشد، به نظر می‌رسد شمشیر به نوعی کاربر خود را ارزیابی می‌کند. شمشیرهای نیشیری زمانی که یک شیطان‌کش به مقام هاشیرا می‌رسد، بیشتر تغییر می‌کنند، در آن زمان یک کتیبه روی تیغه حک می‌شود که عبارت است از «ویرانگر شیاطین»، سنتی که قدمت آن به صدها سال باز می‌گردد.

رنگ شمشیر نیشیری یک فرد می‌تواند تاثیر زیادی بر حرفه‌ی او در شیطان‌کش داشته باشد، و دیدن اینکه هر شخصیت در نهایت با چه رنگ تیغه‌ای سر و کار دارد، همیشه جالب است.

برچسب‌ها:

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

بامداد نوروزیان

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *