۰

داستان کامل بازی Disco Elysium

داستان کامل بازی Disco Elysium

داستان کامل بازی Disco Elysium

داستان کامل بازی Disco Elysium

بازی Disco Elysium در دنیای واقع‌گرایانه Elysium با بیش از ۶ هزار سال قدمت رخ می‌دهد که توسط Kurvitz و گروهش طراحی شده است. این داستان با توجه به نظریه «ماده‌باوری تاریخی» ساخته شده که فرض می‌کند حتی اگر جزئیات متفاوت باشند، تاریخ جهان و بشریت به شیوه‌ای مشابه پایان می‌یابد. بسیاری از نام‌ها، مکان‌ها و رویدادها مشابهت‌های موازی اما متفاوتی در دنیای واقعی دارند.

داستان بازی در سال ۵۱ قرن جاری اتفاق می‌افتد. Elysium از اقلیم‌هایی به نام Isola ساخته شده است، توده‌هایی از خشکی و دریا که با Pale از یکدیگر تفکیک شده‌اند. Pale نیز نوعی بافت پیوندی نفوذناپذیر و مِه‌مانندی است که قوانین واقعیت در آن شکسته می‌شوند و قرار گرفتن طولانی مدت در معرض آن می‌تواند باعث بی‌ثباتی ذهنی و در نهایت مرگ شود. همچنین عبور از Pale که معمولاً با کشتی‌های هوایی انجام می‌شود، به دلیل خطر بالا به شدت تحت نظارت قرار دارد.

رویدادهای بازی در منطقه فقیرنشین Martinaise در شهر Revachol و اقلیم Insulinde معروف به New New World رخ می‌دهد. ۴۹ سال قبل از وقایع بازی، موجی از انقلاب‌های کمونیستی چندین کشور را فرا گرفت و باعث شد سلطنت Suzerainty از Revachol که تا آن زمان ابرقدرت برجسته Elysium بود، سرنگون گشته و با یک انجمن اشتراکی جایگزین شود. ۶ سال بعد، Revachol توسط یک اتحادیه متجاوز از کشورهای اخلاق‌گرا-سرمایه‌گرا به نام Coalition سرنگون شد و با تعیین Revachol به عنوان یک «منطقه اداری ویژه» تا ده‌ها سال بعد همچنان تحت کنترل نیروهای Coalition قرار گرفت. یکی از معدود مسئولیت‌های دولتی که Coalition به مردم Revachol واگذار می‌کند، انتظام‌بخشی است که توسط یک تیپ داوطلبانه شهروندان که به نیروی پلیس نیمه‌حرفه‌ای تبدیل شده‌اند (RCM) انجام می‌شود.

داستان کامل بازی Disco Elysium

داستان کامل بازی Disco Elysium

بازیکن در اتاقی به‌هم‌ریخته از یک خوابگاه در Martinaise بیدار می‌شود که به دلیل خماری شدید و زیاده‌روی در مصرف مواد مخدر، حافظه خود را از دست داده است. او پس از ملاقات با ستوان Kim Kitsuragi متوجه می‌شود که آن‌ها مأمور شده‌اند تا در مورد مرگ یک مرد حلق‌آویز شده در زمین خالی پشت خوابگاه تحقیق کنند. هویت مقتول مشخص نیست و بررسی‌های اولیه‌ی صحنه حاکی از آن است که وی توسط گروهی از مردم به قتل رسیده است. کارآگاهان بقیه منطقه را کاوش کرده و در عین حال به ساکنان در انجام وظایف مختلف نیز کمک می‌کنند. بازیکن در جریان تحقیقات، به هویت واقعی خود تحت عنوان یک کارآگاه RCM و ستوان Harrier “Harry” Du Bois پی می‌برد. Harry چندین سال پیش رویدادی را تجربه کرده که شروع یک بحران میانسالی بوده و در شبی که سراغ پرونده مرد حلق‌آویز شده رفته، به میگساری سه‌روزه‌ی خود در اطراف Martinaise مشغول شده است.

او و Kim متوجه می‌شوند که قتل مرد حلق‌آویزشده با اعتصاب مداوم اتحادیه کارگران Martinaise علیه گروه Wild Pines (یک شرکت بزرگ تدارکات) مرتبط است، بنابراین به مصاحبه با Evrart Claire رئیس اتحادیه و Joyce Messier مذاکره‌کننده گروه Wild Pines می‌پردازند. Joyce فاش می‌کند که مرد حلق‌آویزشده، سرهنگ Ellis “Lely” Kortenaer فرمانده‌ی جوخه‌ای از مزدوران بوده که توسط گروه Wild Pines برای درهم‌شکستن حمله فرستاده شده بود. همچنین هشدار می‌دهد که بقیه مزدوران، زنجیر پاره کرده‌اند و احتمالاً به دنبال تلافی مرگ Lely باشند.

در ادامه Harry و Kim متوجه می‌شوند که Lely قبل از حلق‌آویز شدن، کشته شده و گروهی از کارگران اسکله به نام Hardie Boys مسئولیت این قتل را بر عهده گرفته‌اند و مدعی هستند که Lely به یکی از میهمانان خوابگاه به نام Klaasje تجاوز کرده است. Klaasje در بازجویی می‌گوید که رابطه جنسی او با Lely با رضایت خودش بوده و در حین رابطه، به طور ناگهانی یک گلوله به دهان Lely شلیک شده است. Klaasje که در پی بردن به منشأ گلوله ناتوان بوده و به خاطر گذشته‌اش به عنوان یک جاسوس شرکت از مقامات می‌ترسیده است، از یک طرفدار اتحادیه به نام Ruby کمک گرفته که او نیز مراسم اعدام Lely را با گروه Hardie Boys اجرا کرده است. کارآگاهان می‌توانند Ruby را در یک ساختمان متروکه پیدا کنند، جایی که Ruby با یک دستگاه مبتنی بر امواج رادیویی که معمولاً برای کمک به عبور از Pale استفاده می‌شود، آن‌ها را ناتوان خواهد کرد. او ادعا می‌کند که این پنهان‌کاری ایده Klaasje بوده و نمی‌داند چه کسی به Lely شلیک کرده است. Harry موفق می‌شود بر دستگاه Pale غلبه کند و اکنون قصد دارد Ruby را دستگیر کند اما Ruby معتقد است که Harry یک پلیس فاسد است، بنابراین یا فرار می‌کند یا دست به خودکشی می‌زند.

داستان کامل بازی Disco Elysium

داستان کامل بازی Disco Elysium

کارآگاهان پس از بازگشت به خوابگاه، با نزاعی بین مزدوران سرکش و گروه Hardie Boys مواجه می‌شوند که در این درگیری، Harry زخمی شده و به مدت چند روز بیهوش می‌شود. همچنین اکثر یا تمام مزدوران در این حادثه کشته شده و Kim نیز ممکن است در بیمارستان بستری شود که در این صورت، یک ژنده‌پوش خیابانی به نام Cuno پیشنهاد می‌دهد جای او را به عنوان شریک Harry بگیرد. آن‌ها سرنخ‌های باقی‌مانده را دنبال کرده و متوجه می‌شوند گلوله‌ای که Lely را به قتل رسانده، از قلعه‌ای قدیمی در جزیره‌ی نزدیک به کرانه‌ی ساحل شلیک شده است.

کارآگاهان با جستجو در خرابه‌ها می‌توانند تیرانداز را پیدا کنند، او کسی نیست جز کمیسر سابق ارتش کمونیستی Revachol یعنی Iosef Lilianovich Dros. وی فاش می‌کند که به دلیل عصبانیت و حسادت به Lely با تک‌تیرانداز خود به او شلیک کرده است. انگیزه‌های او از تلخی نسبت به سیستم سرمایه‌داری که Lely نمایندگی می‌کرد و همچنین حسادت جنسی نسبت به Klaasje سرچشمه گرفته‌اند. کارآگاهان او را به جرم قتل دستگیر می‌کنند که ناگهان یک کریپتوئید حشره‌ای‌شکل به نام Insulindian Phasmid از نیزار ظاهر می‌شود. این موجود به‌طور غیرمستقیم، زنجیره‌ای از وقایع منجر به قتل را آغاز می‌کند، زیرا مواد شیمیایی روان‌گردانی که از آن ترشح می‌شود به‌طور ناخواسته سال‌ها بر ذهن انسان تأثیر می‌گذارد و تعصب و رنجش او را برمی‌انگیزد. Harry ممکن است یک مکالمه روانی با Phasmid داشته باشد که به او می‌گوید از تصور ذهنی ناپایدار و همچنین از توانایی‌اش برای ادامه حیات بیمناک است. این موضوع به Harry آرامش داده و او را متقاعد می‌کند که از شر زندگی تباه‌شده‌ی خویش رها شود.

در نهایت Harry و شریکش پس از بازگشت به Martinaise با گروه قدیمی‌شان روبرو می‌شوند. آن‌ها به گفتگو در مورد اقدامات Harry در طول بازی می‌پردازند، به ویژه اینکه آیا او پرونده را حل کرده؟ و چگونه با مزدوران رفتار می‌کند؟ ستوان Jean Vicquemare شریک همیشگی Harry تأیید می‌کند که فروپاشی عاطفی Harry نتیجه ترک نامزدش در سال‌ها قبل بوده است. در بهترین نتیجه ممکن، دوستان Harry ابراز امیدواری می‌کنند که وضعیت وی در آینده بهبود یافته و از او و Kim یا Cuno دعوت می‌کنند تا به واحد ویژه RCM ملحق شوند.

منبع : https://t.me/GameNewNews

برای مطالعه بیشتر داستان بازی ها در کنترل امجی حتما به صفحه دسته بندی آن مراجعه کنید.

برچسب‌ها:

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

بامداد نوروزیان

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *