۰

آخرین امید بشریت: راهنمای مبتدیان برای آشنایی با اتک آن تایتان

آشنایی با اتک آن تایتان

آخرین امید بشریت: راهنمای مبتدیان برای آشنایی با اتک آن تایتان

مجموعه Attack on Titan از زمان اولین نمایش خود در سال ۲۰۱۳، دنیای انیمه را طوفانی کرد. تماشاگران انیمه که در کنار سریال‌های دیگری مانند One Piece، Naruto و Dragon Ball Z در صدر فهرست‌های تماشای طرفداران قرار می‌گیرند، از Eren Yeager، سپاه سروی و تایتان‌هایی که بشریت را وحشت زده می‌کنند، سیر نمی‌شوند. بعد از پایان فصل اول، شکی وجود نداشت که فصل دوم نمی تواند خیلی عقب باشد. همیشه مسئله زمان بود نه اگر.

سرانجام، پس از چهار فصل حماسی، این انیمه در ۵ نوامبر ۲۰۲۳ به پایان رسید. این اپیزودهای پایانی تمام شوک و ناامیدی را که طرفداران از آغاز حمله به تایتان آماده کرده بودند را با خود به همراه آورد. با اضافه شدن شخصیت‌های زیادی به ضررها، و بستن ارن غم‌انگیز اما قهرمانانه، بدون شک Attack on Titan به‌عنوان یکی از نمادین‌ترین و دوست‌داشتنی‌ترین انیمه‌ها و مجموعه‌های مانگا در تمام دوران‌ها در تاریخ ثبت خواهد شد. با توجه به اینکه مجموعه کاملی در حال حاضر برای پخش در دسترس است، هزاران نفر از طرفداران بالقوه انیمه جدید برای اولین بار Attack on Titan را مشاهده خواهند کرد و شکی نیست که سؤالاتی دارند.

آشنایی با اتک آن تایتان

حمله به تایتان مطمئناً سهم خود را از لحظات اصلی به خود دیده است. لحن تیره‌تر، کیفیت انیمیشن بالا و بازیگران جذاب شخصیت‌های آن، آن را به یکی از جذاب‌ترین سریال‌های انیمه تبدیل کرده است که طرفداران زیادی را در خارج از ژاپن به دست آورده و محبوبیت جریان اصلی را افزایش داده است. با این حال، کسانی که با حمله به تایتان آشنایی ندارند، حتماً با تصاویر انسان‌های غول‌پیکر برهنه و خندان که در سراسر حومه شهر می‌دوند، دیوارهای عظیم را خراب می‌کنند و مردم را متلاشی می‌کنند، پرت می‌شوند. خوشبختانه، ما اینجا هستیم تا برای کسانی که کنجکاو در مورد سریال و آنچه که مستلزم آن است، خلاصه ای اساسی ارائه دهیم. همانطور که اغلب در مورد سریال های انیمه رخ می دهد، Attack on Titan بر اساس یک مانگا ساخته شده است. سریال Hajime Isayama که توسط Kodansha در سال ۲۰۰۹ پخش شد، به مدت چهار سال پیش از آن که اقتباسی از انیمیشن دریافت کند، وجود داشت. موفقیت فصل اول باعث افزایش محبوبیت مانگا شد و به طرفداران زیادی که امروز از آن برخوردار است کمک زیادی کرد. این یکی از محبوب ترین سریال ها در زمینه فروش مانگا است که به طور مداوم در پایان سال در رتبه پنج برتر قرار می گیرد.

برخلاف اکثر سریال های مانگای اصلی، Attack on Titan به صورت ماهانه منتشر می شود. در نتیجه، در حالی که طرفداران فقط یک بار در ماه تعمیر خود را دریافت می کنند، فصل ها تقریباً دو برابر طولانی تر از مجموعه های مانگا هفتگی هستند. به طور متوسط، فصل استاندارد ماهانه حمله به تایتان شامل ۴۵ صفحه در مقایسه با ۱۸ تا ۲۰ صفحه استاندارد برای مجموعه های هفتگی بود.

آشنایی با اتک آن تایتان

داستان حمله به تایتان کجا اتفاق می افتد؟

حمله به تایتان در دنیایی پسا آخرالزمانی شبیه به اروپای اولیه می گذرد. در این دنیا، موجودات غول پیکری که به نام تیتان ها شناخته می شوند، در زمین پرسه می زنند. این موجودات شبیه به انسان که بین سه تا پانزده متر قد دارند، تمایلی مرموز به یک چیز دارند: گوشت انسان. در نتیجه، بشریت در آستانه انقراض است. انسان های باقی مانده برای نجات خود، خود را در شهرها پشت سه دیوار بزرگ و متحدالمرکز محبوس کرده اند. این دیوارها با نام های ماریا، رز و سینا شناخته می شوند که ماریا بیرونی ترین دیوار و سینا درونی ترین آنهاست. انسان ها به مدت ۱۰۰ سال به این شیوه زندگی کرده اند که آنها را از تهاجمات تایتان در امان نگه داشته است و برای آنها زمان لازم را برای کشف چگونگی شکست دادن آنها به ارمغان آورده است.

در این دوره زمانی ارتشی متشکل از سپاه بررسی، هنگ پادگان و پلیس نظامی ایجاد کردند که هر کدام وظایف متفاوتی دارند. وظیفه سپاه بررسی این است که خارج از دیوارها وارد قلمرو تیتان شود، زمین های از دست رفته را پس بگیرد و منشأ تیتان ها را کشف کند. هنگ پادگان وظیفه حفاظت از غیرنظامیان عادی را بر عهده دارد و پلیس نظامی وظیفه حفاظت از شهروندان طبقات بالاتر مانند اشراف و خانواده سلطنتی را بر عهده دارد.
با استفاده از تجهیزات ویژه‌ای که به عنوان دنده مانور سه‌بعدی شناخته می‌شود، انسان‌های درون ارتش می‌توانند با بریدن گردن تایتان‌ها، که تنها راه تضمین شده برای کشتن تیتان‌ها است، دست و پنجه نرم کرده و از اشیای مجاور تاب بخورند تا با آن‌ها مبارزه کنند. اما علیرغم تمام تلاش‌هایشان، تعداد تایتان‌ها بسیار زیاد است که نمی‌توان آن‌ها را با روش‌های معمولی ریشه‌کن کرد، و هر گونه تلاش برای یافتن منشأ یا اسرار آنها توسط سپاه بررسی تاکنون بی‌ثمر بوده است.

آشنایی با اتک آن تایتان

شخصیت های اصلی حمله به تایتان چه کسانی هستند؟

این سریال بر روی Eren Yeager و دوستانش Mikasa Ackerman و Armin Arlert تمرکز دارد. با زندگی مسالمت آمیز در منطقه شیگانشینا در وال ماریا، دنیای آن ها با بیداری بی ادبانه ای مواجه می شود که ناگهان یک تایتان جدید مرموز به نام تایتان عظیم الجثه، که حدود ۲۰۰ فوت قد دارد، ظاهر می شود. این تایتان اسرارآمیز شکافی در دیوار ایجاد می‌کند و به گروهی از تایتان‌ها اجازه می‌دهد که در منطقه غوغا کنند. در هرج و مرج، مادر ارن کشته می شود، زیرا منطقه به دست تایتان ها می افتد.
حمله هسته ای به شخصیت های تایتان

ارن یگر
میکاسا اکرمن
آرمین آرلرت
لوی آکرمن
کریستا لنز
ژان کرشتاین
اروین اسمیت

از آنجایی که ارن و دوستانش به سختی از شیگانشینا جان سالم به در می برند، او با عصبانیت و گریه متعهد می شود که یک بار برای همیشه تایتان ها را از بین ببرد. برای انجام این کار، او، میکاسا و آرمین در ارتش نام نویسی می کنند تا به سپاه بررسی بپیوندند، که به خارج از دیوارها می روند تا مستقیماً با تایتان ها بجنگند و مستقیم ترین تماس را با آنها داشته باشند. برای این منظور، ارن برای تبدیل شدن به یک کادت برای سپاه سروی تمرین می کند، در حالی که خود را برای جاده طولانی و تاریک پیش رو آماده می کند. با این حال، ارن با تکمیل آموزش خود به زودی متوجه می‌شود که جاده برای یک‌بار برای همیشه از بین بردن تایتان‌ها با تلفات، تخریب و خونریزی بیشتر هموار شده است. در طول راه، او و دوستانش در نهایت در ایجاد زمینه در مبارزه بشریت برای بقا نقش محوری پیدا می‌کنند و به زودی متوجه می‌شوند که تهدیدهای بیشتری نسبت به تیتان‌های بیرون از دیوارها بر سر آنها وجود دارد.

آشنایی با اتک آن تایتان

چه چیزی باعث محبوبیت Attack on Titan شده است؟


انیمه Attack on Titan به لطف جو تاریک تر و داستان پیچیده اش، طرفداران زیادی پیدا کرد. مقدار رمز و راز درون خود نمایش، طرحی جذاب برای جذب بینندگان ایجاد کرده است، زیرا تئوری هایی در مورد منشاء تایتان ها فراوان است. در حالی که برخی ممکن است به سرعت این سریال را با سایر نمایش‌های پسا آخرالزمانی که شامل زامبی‌ها می‌شود (به عنوان مثال، «مردگان متحرک») مقایسه کنند، حمله به تایتان کار خیره‌کننده‌ای در القای دائمی حس امید در مواجهه با وضعیت به ظاهر ناامیدکننده بشریت انجام می‌دهد. از همان ابتدا، نشان می‌دهد که هیچ شخصیتی از تهدید تایتان در امان نیست، و یک حرکت اشتباه تمام چیزی است که برای رسیدن به یک پایان ناگهانی لازم است – اما شما باید به مبارزه ادامه دهید.

علاوه بر مخاطرات بالایی که با هر برخورد تایتان همراه است، سیستم مبارزه ای که توسط شخصیت ها استفاده می شود، شبیه سایرین نیست. با استفاده از ابزار مانور سه بعدی، هر سرباز نظامی در جنگل ها و شهرهایی مانند مرد عنکبوتی تاب می خورد. استفاده از این تجهیزات ویژه باعث ایجاد سکانس‌های اکشن تماشایی می‌شود، زیرا شخصیت‌ها با سرعت زیاد بزرگ‌نمایی می‌کنند و از تیغه‌های خود برای بریدن گوشت تیتان استفاده می‌کنند و در عین حال از خوردن خود اجتناب می‌کنند. به لطف انیمیشن ستاره‌ای استودیو Wit، Attack on Titan یک شگفتی پسا آخرالزمانی است که بالاتر از سری آخرالزمان زامبی‌های متوسط شما قرار دارد.

برچسب‌ها:

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

عرفان سعید زنوزی

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *