۲

بررسی قسمت آخر انیمه حمله به تایتان Attack On Titan | پایان پس از ۱۰ سال

بررسی قسمت آخر انیمه حمله به تایتان Attack On Titan

پس از ۱۰ سال و پشت سر گذاشتن دو استودیوی مختلف انیمیشن سازی، بالاخره انیمه Attack on Titan به پایان رسید. قسمت پایانی سریال، چه خوب یا چه بد، تا حد زیادی مانند پایان طولانی مانگا با چند تغییر کوچک بود، بنابراین افرادی که مانگا را می‌خوانند و افرادی که فقط انیمه را تماشا می‌کنند، احتمالاً واکنش‌های مشابهی به نتیجه آن خواهند داشت.

با باز کردن قدرت کامل تایتان بنیان گذار، ارن Rumbling را شروع کرد و تایتان های خود را به سراسر جهان فرستاد تا همه را در خارج از جزیره پارادیس بکشند. آرمین، میکاسا، لیواس و بقیه متحدان سابق ارن، علیرغم اینکه می‌دانستند Rumbling تنها راه تضمین امنیت خانه‌شان است و ایده‌ بهتری نداشتند، از پذیرش نسل‌کشی به عنوان راه‌حل امتناع می کردند و با تعدادی از نیروهای مارلیان متحد شدند تا ارن را متوقف کنند.

جان‌های بسیاری در سفرشان از دست رفت ما آن‌ها همچنان با هدف کامل متوقف کردن او و نجات جهان به ارن رسیدند.

نبرد نهایی علیه ارن چگونه آغاز شد؟

بررسی قسمت آخر انیمه حمله به تایتان Attack On Titan

در پارت اول فصل آخر حمله به تایتان، «The Battle of Heaven and Earth»، آرمین قصد داشت تا فرم تیتان ارن را با تغییر شکل خود منفجر کند، اما قبل از اینکه بتواند آن را فعال کند، یک تایتان اوکاپی مانند، او را به طور کامل بلعید و فاش کرد که ارن تعداد بیشماری از تایتان شیفترهای گذشته را برای مبارزه با آنها احضار کرده است. این حتی شامل تایتان شیفترهای آشناتری مانند برتولت، گالیارد و یمیر نیز می‌شد و قدرت ترکیبی آن‌ها، پیک را از منفجر کردن گردن ارن، که عموماً اتحاد جهانی را تحت تأثیر قرار می‌داد، باز داشت. به نظر می رسید که همه در شرف مرگ بودند، اما در آخرین لحظه، آنی و گابی در حال پرواز بر بالای فالکو در شکل جدید تایتان خود، آنها را نجات دادند.

در شرایطی که اوضاع ناامیدکننده تر از همیشه بود، گروه آنها با اکراه پذیرفت که باید ارن را بکشند، بنابراین به دو تیم تقسیم شدند: یکی برای منفجر کردن گردن ارن و دیگری برای نجات آرمین. با این حال، هیچ یک از تیم ها شانس بیشتری برای مبارزه با Titan Shifters باستانی ندارند. آرمین در حالی که می بیند دوستانش جان خود را به خطر می اندازند از بی فایده بودن خود ابراز تاسف می کند. همانطور که آرمین این کار را انجام می دهد، شروع به این سوال می کند که چگونه می تواند در وهله اول فکر کند و این منجر به این می شود که آرمین متوجه شود که به دنیای Paths منتقل شده است، جایی که با زیک در حال ساخت یک قلعه شنی ملاقات می کند.

آرمین ثابت کرد که شفقت بهترین راه حل بود!

بررسی قسمت آخر انیمه حمله به تایتان Attack On Titan

در پارت ۲ قسمت پایانی حمله به تایتان، “A Long Dream”، آرمین سعی کرد زیک را متقاعد کند تا به او کمک کند تا ارن را متوقف کند، اما زیک هدفی نداست زیرا او دیگر هدفی در زندگی نمی دید. با این حال، آرمین به زیک فهماند که زندگی همه چیز مربوط به چیزهای کوچک و بی‌معنی است که باعث شادی مردم می‌شود و این باعث شد زیک به این فکر کند که اگر به بیسبال بازی کردن با Ksaver ادامه می‌داد چقدر خوشحال می‌شد. این درک باعث شد که روحیه تایتان شیفترها که در ظاهر شده بودند آشکار شود و آرمین و زیک به آنها قدرت دادند تا در برابر قدرت ارن مقاومت کنند و با او مبارزه کنند.

با تایتان شیفترهای قدیمی در کنار آنها، اتحاد جهانی دوباره شتاب گرفت و با ارن مقابله کرد. میکاسا آرمین را از دست تایتان اوکاپی مانند آزاد کرد و زیک به خود اجازه داد توسط لیوای کشته شود و بدین ترتیب تایتان های ارن مجبور به توقف Rumbling شدند. ژان از آن فرصت استفاده کرد و بمب دور گردن ارن را منفجر کرد، که این موجود کرم‌مانندی را که ابتدا با یمیر فریتز پیوند خورد، به زور بیرون آورد و آرمین تلاش کرد تا موجود کرم‌مانند و ارن را با انفجار تغییر شکلش از بین ببرد. با نابود شدن بدن اسکلتی ارن و موجود کرم مانند، به نظر می رسید که تهدید رامبلینگ سرانجام پایان یافته است.

رابطه ارن و میکاسا چگونه به پایان رسید؟

بررسی قسمت آخر انیمه حمله به تایتان Attack On Titan

در آخرین تلاش برای ادامه Rumbling، ارن با یک تایتان جدید برای مبارزه با آرمین ظاهر می شود و موجود کرم مانند گازی را آزاد می کند که تمام الدیان های اطراف را به جز میکاسا، لیوای و تایتان شیفترها به ارتش تبدیل می کند. تایتان ها به آن کمک کنند تا دوباره با ارن ارتباط برقرار کند. همانطور که میکاسا با همه چیز دست و پنجه نرم می کند، او تصوری از جهانی دارد که در آن او و ارن فرار کرده و در صلح با هم زندگی می کنند، زیرا جهان به جنگ می رود. این تصویر عزم میکاسا را تقویت کرد و میکاسا سر ارن را از داخل فرم تایتانی اش جدا کرد و با آخرین بوسه با او خداحافظی کرد.

مرگ ارن و نقشه واقعی در حمله به تایتان

بررسی قسمت آخر انیمه حمله به تایتان Attack On Titan

در قسمت پایانی، «Toward the Tree on That Hill»، ارن و آرمین در دنیای Paths با هم روبرو شدند، جایی که ارن فاش کرد که می‌خواهد آرمین و همه برای شکست دادن او قهرمان شوند و احترام کافی برای محافظت از جزیره پارادایس را کسب کنند. او همچنین فاش کرد که همه چیز از پیش تعیین و طراحی شده بود تا یمیر را از عشقش به پادشاه فریتز رها کند، چیزی که میکاسا کلید دستیابی به آن بود. آرمین همچنین ارن را به خاطر بازی با احساسات میکاسا مورد سرزنش قرار داد و ارن اعتراف کرد که نمی‌خواهد بمیرد، اما می‌گوید که خیلی دیر شده است، مخصوصاً در مورد اینکه چگونه رامبلینگ ۸۰ درصد از بشریت را در خارج از جزیره کشته است.

آرمین از همه اینها وحشت زده شد و به خصوص از اظهارات ارن مبنی بر اینکه این تنها مسیری است که پس از آزمایش سناریوهای مختلف بی شماری باید طی کرد، متعجب شد. آرمین می گوید که برنامه ارن فقط اوضاع را بدتر می کند و ارن اعتراف می کند که او فقط می گوید که این امر اجتناب ناپذیر است زیرا او یک احمق بود که نمی توانست اتفاق متفاوتی را رقم بزند. آرمین در آخرین اقدام دلسوزانه، مسئولیت این را بر عهده می گیرد که اولاً ارن به دنیای بیرون اهمیت دهد و می گوید که آنها دوباره در جهنم با هم خواهند بود و پس از آخرین بار در آغوش گرفتن، آرمین به واقعیت بازگشت تا با گریه دوباره مرگ ارن را تأیید کند.

معنای واقعی پایان Attack On Titan چیست؟

بررسی قسمت آخر انیمه حمله به تایتان Attack On Titan

با مرگ ارن و نابودی این موجود کرم مانند، نه تنها Rumbling پایان یافت، بلکه تمام قدرت های تایتان دیگر وجود نداشتند و همه الدیایی ها به انسان های عادی تبدیل شدند. سه سال بعد، تنش ها هنوز در گوشه و کنار جهان بالاست، یگریست ها حتی بیشتر افراطی می شوند و جهان خارج هنوز به الدیان ها اعتماد نمی کند. آرمین و بقیه اذعان دارند که مردم دلایل زیادی برای متنفر بودن از آنها دارند، اما با این وجود، آرمین معتقد است که اگر فرصتی برای گفتگو داشته باشند، هنوز فرصتی برای تفاهم وجود دارد.

متأسفانه، همانطور که در تیتراژ پایانی نشان داده شده است، برنامه های آرمین محقق نمی شوند زیرا جزیره پارادیس در نقطه ای در آینده به ویرانه تبدیل می شود. معلوم نیست چقدر گذشت یا واقعا چقدر دنیای بیرون مسئول بود، اما همچنان نشان می‌دهد که با وجود بهترین تلاش ارن و آرمین، چرخه خشونت به پایان نرسید. صحنه آخر پسری را در بهشت تخریب شده نشان می دهد که درختی را که ارن زیر آن دفن شده بود، شبیه درختی می کند که یمیر فریتز در آن قدرت تایتان خود را به دست آورد، به این معنی که او نیز قدرت تیتان را به دست خواهد آورد.

بررسی قسمت آخر انیمه حمله به تایتان Attack On Titan

بررسی قسمت آخر انیمه حمله به تایتان Attack On Titan

اگر قدرت‌های تایتان واقعاً بتوانند بازگردند، احتمالاً جنگ هرگز پایان نخواهد یافت، اما وضعیت کنونی جهان مشخص نیست و اگر دنیایی بدون خشونت است، پس از قدرت‌های جدید تایتان می‌توان به عنوان نیرویی برای کارهای خوب استفاده کرد، یا به اصلا از آنها استفاده نکرد. همه چیز به تفسیر بستگی دارد و این احتمالاً عمدی است، زیرا خوب یا بد، داستان شخصیت‌هایی که همه می‌شناختند با گذراندن بقیه عمرشان در آرامش به پایان رسید و این یکی از معدود نقاط روشن در پایان غم انگیز حمله به تایتان است.

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

بامداد نوروزیان

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. علی گفت:

    ممنون بابت بررسی خوبتون به نظرم ارن بی دلیل مرد چون همونطور که نشون داد چرخه خشونت تموم نشد واین جمع بندیه داستان از پایه مشکل داشت