۰

۵ تا از بهترین استودیو بازی سازی تمام دوران

بهترین استودیو بازی سازی تمام دوران

۵ تا از بهترین استودیو بازی سازی تمام دوران

مهم نیست چقدر بزرگ یا کوچک، هر بازی تیمی از توسعه دهندگان سخت کوش را پشت سر دارد. اما پس از آن استودیوهای AAA می آیند که مسیر تاریخ را با بازی های خود تغییر می دهند. اینها شرکت‌های غول‌پیکری هستند که صدها توسعه‌دهنده با استعداد پیشرو هستند. آنها ممکن است بازی‌های ویدیویی را سالانه منتشر نکنند، اما وقتی منتشر می‌کنند، میلیون‌ها نفر از بازی‌هایشان لذت می‌برند و نوار جدیدی را برای همه‌جانبه بودن تعیین می‌کنند. در اینجا پنج استودیوی بازی سازی برتر تمام دوران آورده شده است.
بهترین استودیوهای بازی در تمام دوران

در دنیا کلمات کافی برای ستایش همه استودیوهای بازی که دوران کودکی و بزرگسالی خود را مدیون آنها هستیم، وجود ندارد. با وجود تعداد بی‌شماری از توسعه‌دهندگان عالی مانند Naughty Dog، Santa Monica Studio، Ninja Theory، و دیگرانی که در این فهرست قرار نگرفته‌اند، ممکن است با رتبه‌بندی مخالف باشید و ممکن است بخواهید نظر دیگری را بیان کنید. خوشبختانه، می‌توانید در بخش کامنت های نظر خودتون را بیان کنید.

بهترین استودیو بازی سازی تمام دوران

Rockstar Games

سابقه Rockstar Games بی‌نقص است. همه بازی‌های اصلی Grand Theft Auto و Red Dead Redemption رکوردها را شکسته‌اند و استانداردهای جدیدی را برای سطح جزئیات قابل دستیابی در یک محیط جهان باز تعیین کرده‌اند.

چه این یک بازی در دوران مدرن مانند GTA 5 باشد یا یک داستان در یک غرب وحشی خیالی مانند Red Dead Redemption 2، Rockstar بارها و بارها ثابت کرده است که طراحی بازی آنها بی نظیر است. وقتی به بهترین بازی هایی فکر می کنید که Rockstar منتشر کرده است، رتبه بندی آنها دشوار است زیرا همه آنها در زمان خود تماشایی بودند.

مایه شرمساری است که خروجی استودیو در دهه گذشته به میزان قابل توجهی کاهش یافته است. با این حال، هر زمان که یک بازی جدید Rockstar در افق باشد، جهان همیشه با هم متحد می شود تا شاهد محتوای نسل بعدی آن باشد. فقط به GTA 6 نگاه کنید، تریلر آن در حال حاضر بیش از ۱۷۰ میلیون بازدید داشته است.

بهترین استودیو بازی سازی تمام دوران

Capcom

نکته ای که در مورد Capcom وجود دارد این است که زمان های خوب و بد را دیده است و در حال حاضر روزها هرگز بهتر از این نبوده اند.

دهه ۲۰۰۰ برای کپکام افسانه ای بود. بازی‌های Devil May Cry، Resident Evil و Street Fighter داغ‌ترین بچه‌های این بلوک بودند و امروزه بسیاری از گیمرهای بزرگسال این حق را به خاطر شکل‌دهی دوران کودکی‌شان می‌دانند. سپس وارد دهه ۲۰۱۰ شدیم و تا زمانی که بازسازی های Resident Evil شروع به کار کردند، Devil May Cry 5 ژانر هک اند اسلش را احیا کرد و Street Fighter 6 نام خود را به عنوان بهترین بازی مبارزه ای در بازار ثبت کرد، برای استودیو سخت بود. .

هر یک از آخرین عناوین کپکام انفجاری بوده است و طرفداران نمی توانند خوشحال تر از این باشند. آنچه به همان اندازه خوب است این است که خط تولید آینده کپکام حتی با شکوه تر به نظر می رسد و پس از همه اینها، چگونه نمی توانید آن را یکی از بهترین استودیوهای بازی سازی در تمام دوران ها بنامید؟

بهترین استودیو بازی سازی تمام دوران

Bethesda

برخلاف کپکام، Bethesda Softworks از زمان ادغام Xbox و ZeniMax در تنگنا قرار داشته است. با این حال، نمی‌توان انکار کرد که Bethesda نقش مهمی در تاریخ بازی‌های ویدیویی داشته است. The Elder Scrolls و Fallout اوج بازی های RPG هستند و سطح غوطه وری، آزادی و محتوایی که هر دو سری بازی در ۴ دهه گذشته ارائه کرده اند بی نظیر است.

استودیوهای فرعی Bethesda، Arkane (Dishonored)، id Tech (Doom) و Tango Gameworks (The Evil Within) هم شوخی ندارند. تمام خانواده استودیو Bethesda از همان ابتدا بر صنعت بازی تسلط داشته اند و اگر امروز عاشق یک بازی تیراندازی یا RPG شده اید، فقط بدانید که Bethesda نقش بزرگی در ایجاد آنها داشته است.

بهترین استودیو بازی سازی تمام دوران

Nintendo

نینتندو از دهه ۸۰ در این صنعت فعالیت داشته است. این مجموعه‌ای است که پرفروش‌ترین بازی‌های ویدیویی دستی و نمادین جهان مانند Mario و The Legend of Zelda را تولید کرده است. نینتندو آنجا بوده و همه کارها را انجام داده است: پیشگام بازی‌های دوبعدی بود، برخی از بزرگترین بازی‌های جهان باز را ساخت، شور و اشتیاق به گوشی‌های دستی را با سوییچ دوباره برانگیخت، و مهم‌تر از همه، علیرغم داشتن سخت‌افزار عملکرد پایین‌تر که توانست به ارمغان بیاورد. ماجراهای نفس گیر در سکوی خود مانند اشک های پادشاهی.

سال به سال نینتندو چیز جدیدی را روی میز آورده است. فرنچایزهای خود، به خصوص Zelda و Mario را دوباره نوآوری کرده است و هنوز هیچ نشانه ای از توقف در آن دیده نمی شود. این استودیو به وضوح شایسته لقب یکی از برترین استودیوهای بازی سازی در تمام دوران است.

ممکن است شما یک نینتندو سوییچ نداشته باشید یا شاید در زندگی خود یک بازی زلدا، ماریو یا پوکمون بازی نکرده باشید، اما چیزی که نمی‌توانید انکار کنید این است که نینتندو یکی از قدیمی‌ترین استودیوهای بازی است و روزانه و روزانه دارد. توانست با بازی های ویدیویی شگفت انگیز رضایت مشتریان خود را جلب کند.

بهترین استودیو بازی سازی تمام دوران

FromSoftware

بدون ریز تراکنش‌ها، بی‌بیلیون ارزهای درون بازی، New Game +7 شامل روز اول، حداقل باگ‌ها و گاهی اوقات، حتی DLC رایگان، به نظر می‌رسد که در این روزگار در یک بازی درخواستی بیش از حد نیاز باشد، اما FromSoftware یک استودیو است که هر بار با دادن همه اینها و موارد دیگر بیش از حد تحویل می دهد. Dark Souls 2 در ۲۰۱۴، Bloodborne در ۲۰۱۵، Dark Souls 3 در ۲۰۱۶، Sekiro در ۲۰۱۹، Elden Ring در ۲۰۲۲، و اکنون Armored Core 6 در سال ۲۰۲۳، FromSoftware ولگردی دیوانه‌واری از خلق شاهکارهای دیگر پشت سر گذاشته است.

چه بخواهید یک جادوگر، یک سامورایی، یک شوالیه یا یک قاتل باشید، بازی های FromSoftware از وحشیانه ترین فانتزی های شما پشتیبانی می کنند. این ژانر “Soulslike” از FromSoftware ایجاد کرده است که با هر عنوان جدیدی که منتشر می کند بهتر می شود. باس های بهتر، تصاویر بصری، طرح‌ها، داستان‌ها، جهان‌های بزرگ‌تر، تقریباً هیچ حوزه‌ای وجود ندارد که بتوانید از FromSoftware در آن انتقاد کنید.

در طول دهه گذشته، FromSoftware به شدت رشد کرده است و بازی های آنها این را نشان می دهد. هر کدام از آنها بهتر از قبلی هستند و اگر معنایی داشته باشد، هیچ توسعه دهنده ای به جز FromSoftware دو بار متوالی برنده بازی سال نشده است که بازی آنها در The Game Awards نامزد شده است. FromSoftware بی‌تردید در حال حاضر نوار بازی‌های تک‌نفره را تعیین می‌کند و در سال‌های آینده، توسعه‌دهنده‌ای است که باید به آن توجه داشته باشید.

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

عرفان سعید زنوزی

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *