۰

چگونه شمشیر گریفیندور به دریاچه ای در هری پاتر ختم شد

شمشیر گریفیندور

چگونه شمشیر گریفیندور به دریاچه ای در هری پاتر ختم شد

فرنچایز هری پاتر دارای خطوط داستانی پیچیده و جزئیات پنهانی بود که فقط طرفداران خوب می توانستند آن ها را درک کنند. خواندن J.K. کتاب‌های رولینگ به توضیح پیوندهای مشخصی بین برخی عدم قطعیت‌ها در داستان هری پاتر کمک کردند. از رمز و راز پشت پیشگویی تا اینکه چرا فرد و جورج هرگز پیتر پتیگرو را در نقشه غارتگر ندیدند. بسیاری از جنبه‌های فیلم‌ها تنها پس از بررسی دقیق جزئیات مجموعه کتاب‌های هری پاتر معنا پیدا کردند. چگونه شمشیر گریفیندور در یک دریاچه یخ زده در هری پاتر و یادگاران مرگ پیچید – قسمت ۱ به نظر می رسد یکی از آن اسرار در فیلم ها باشد.

هری پاتر و یادگاران مرگ – قسمت ۱ هری را در جنگل دین در طول ماموریت او، هرمیون و رون برای نابود کردن هورکراکس های باقی مانده ولدمورت به تصویر می کشد. فیلم های هری پاتر به طور خلاصه توضیح دادند که چرا و از کجا شمشیر گریفیندور واقعاً به هری راه یافت. اما چگونه شمشیر گریفیندور به دریاچه ختم شد؟ نگاهی دقیق‌تر به توانایی‌های شمشیر، و ارتباط آن با مدیر هاگوارتز، آلبوس دامبلدور، دلیل ظاهر شدن شمشیر در یک دریاچه یخ‌زده را توضیح می‌دهد.

شمشیر گریفیندور

بلاتریکس لسترنج معتقد بود که هری پس از اینکه متوجه شد هری شمشیر گریفیندور را در اختیار دارد، وارد خزانه او در گرینگوتز شده است.
گریفوک به بلاتریکس دروغ گفت و به او گفت که شمشیری که هری دارد جعلی است.
گریفوک به هری، رون و هرمیون کمک کرد تا در ازای دریافت شمشیر گریفیندور، وارد خزانه بلاتریکس در گرینگوتس شوند.

پس از مرگ دامبلدور، پروفسور سوروس اسنیپ نقش مدیر مدرسه هاگوارتز را بر عهده گرفت، زمانی که ولدمورت و مرگ خواران او مدیریت مدرسه را به دست گرفتند. زمانی که جینی ویزلی، نویل لانگ باتم و لونا لاوگود سعی کردند شمشیر را از دفتر مدیر بدزدند، اسنیپ شمشیر گریفیندور را برای نگهداری امن به بلاتریکس لسترنج داد. بلاتریکس شمشیر را در گرینگوتز در کنار سایر مصنوعات مهم پنهان کرد: عمدتاً جام هافلپاف.بلاتریکس لسترنج معتقد بود که هری پس از اینکه متوجه شد هری شمشیر گریفیندور را در اختیار دارد، وارد خزانه او در گرینگوتز شده است.
گریفوک به بلاتریکس دروغ گفت و به او گفت که شمشیری که هری دارد جعلی است.
گریفوک به هری، رون و هرمیون کمک کرد تا در ازای دریافت شمشیر گریفیندور، وارد خزانه بلاتریکس در گرینگوتس شوند.

پس از مرگ دامبلدور، پروفسور سوروس اسنیپ نقش مدیر مدرسه هاگوارتز را بر عهده گرفت، زمانی که ولدمورت و مرگ خواران او مدیریت مدرسه را به دست گرفتند. زمانی که جینی ویزلی، نویل لانگ باتم و لونا لاوگود سعی کردند شمشیر را از دفتر مدیر بدزدند، اسنیپ شمشیر گریفیندور را برای نگهداری امن به بلاتریکس لسترنج داد. بلاتریکس شمشیر را در گرینگوتز در کنار سایر مصنوعات مهم پنهان کرد: عمدتاً جام هافلپاف.

شمشیر گریفیندور

با این حال، بلاتریکس نمی‌دانست که شمشیر گریفیندور که اسنیپ به او داده جعلی است. شمشیر واقعی در دفتر مدیر مخفی شده بود. اسنیپ به محض اینکه متوجه شد هری، رون و هرمیون در جنگل دین پنهان شده اند، شمشیر را نزد آنها برد. اما چرا اسنیپ شمشیر را در دریاچه گذاشت؟ در هری پاتر و یادگاران مرگ، پروفسور اسنیپ برخی از خاطرات خود را قبل از مرگ به هری می دهد. در آن خاطرات، هری می‌بیند که اسنیپ از همان ابتدا به آنها کمک می‌کرد و از همان شب سرنوشت‌ساز که ولدمورت والدین هری را کشت و سعی کرد هری را نیز بکشد، دستورات دامبلدور را دنبال می‌کرد. یکی از دستوراتی که آلبوس دامبلدور به سوروس اسنیپ داد این بود که شمشیر گریفیندور را به هری بدهد، اما این کار باید به روشی بسیار خاص انجام می شد.

شمشیر گریفیندور

دامبلدور می دانست که وزارتخانه به او اجازه نمی دهد شمشیر گریفیندور را در وصیت نامه اش به هری بسپارد.
اسنیپ دستورات دامبلدور را دنبال می کرد که شمشیر گریفیندور را در دریاچه رها کرد.

پس از مرگ دامبلدور در هری پاتر و شاهزاده دورگه، شمشیر گریفیندور را در وصیت نامه خود به هری واگذار کرد. متأسفانه وزارت سحر و جادو فکر می کرد که شمشیر در وهله اول متعلق به دامبلدور نیست، بنابراین دامبلدور حق نداشت آن را به هری بسپارد. وزارتخانه شمشیر را که در دفتر مدیر مدرسه هاگوارتز بود مصادره کرد. البته دامبلدور با کار وزارت بیگانه نبود و با هوشمندی شمشیر را با یک ماکت مشابه جایگزین کرد و شمشیر اصلی را پشت پرتره خود در دفتر مدیر خود پنهان کرد. در فیلم‌های هری پاتر، شمشیر جعلی به‌طور مرموزی ناپدید شد، قبل از اینکه راهی بلاتریکس لسترنج شود، که مکانی امن در طاق گرینگوتز برای ذخیره ارزشمندترین قطعه جعلی غرور گریفیندور پیدا کرد.

در پایان، شمشیر گریفیندور برای اکثر آثار هری پاتر و یادگاران مرگ، پشت پرتره دامبلدور باقی ماند. حتی پس از مرگش، دامبلدور نقشی حیاتی بر عهده گرفت و این پرتره خودش بود که در نهایت به اسنیپ دستور داد شمشیر گریفیندور را به هری بدهد. با این حال، اسنیپ باید دستورات خاصی را دنبال می‌کرد: هری نمی‌توانست بداند اسنیپ کسی است که به او کمک می‌کند، و هری باید شمشیر گریفیندور را تحت شرایط «نیاز و شجاعت» دریافت می‌کرد. اسنیپ متعاقباً هری را با کمک دو پاترونوس، بدن اسنیپ به دریاچه یخ زده هدایت کرد. دامبلدور نمی‌خواست هری بداند اسنیپ در کنار آن‌ها است، تا اگر ولدمورت از Legilimency در مورد هری استفاده می‌کرد، ولدمورت از وفاداری واقعی اسنیپ مطلع نشود. از آنجایی که شمشیر گریفیندور با در نظر گرفتن ایدئولوژی های گریفیندور ساخته شده بود، هری مجبور شد آن را در نتیجه نیاز و شجاعت زیاد به دست آورد، بنابراین دلیل قرار دادن آن را اسنیپ در کف دریاچه توضیح داد.

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

عرفان سعید زنوزی

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *