۰

نقد و بررسی فیلم سرقت Lift 2024 با بازی کوین هارت

نقد و بررسی فیلم سرقت Lift 2024

فیلم سرقت “Lift” تمام پتانسیل یک کمدی اکشن هیجان انگیز را در خود دارد. حضور بازیگران سرشناسی همچون کوین هارت، گوگو امبتا-را و وینسنت داندوفریو، کارگردانی اف. گری گری با سابقه فیلم های سرقتی مانند “Set It Off” و بازسازی سال ۲۰۰۳ “The Italian Job” به همراه تجربه ساخت یکی از فیلم های “سریع و خشمگین”، و پیش فرض سرقت ۵۰۰ میلیون دلار طلا از یک هواپیمای مسافربری توسط سارق باهوش آثار هنری، سایرس ویتاکر (با بازی کوین هارت) و گروه متخصصان فناوری او، همه نویدبخش هیجان و خنده بودند. متاسفانه هیچ یک از این موارد نتوانست “Lift” را از سطح فیلمی متوسط نجات دهد.

نقد و بررسی فیلم سرقت Lift 2024

مشکل اینجاست که “Lift” از هیچ یک از ابزارهای در اختیار خود به درستی استفاده نمی کند. به عنوان مثال، اکثر بازیگران نتوانستند شخصیت خود را به درستی شکل دهند. لزوماً بازی بدی ارائه نکرده اند، اما به طور موثری افراد کاملاً قابل درکی را به تصویر نمی کشند و تشخیص این موضوع که آیا بازیگران به دلیل ضعف در متریال محدود شده اند یا صرفاً بازی بدی دارند، دشوار است.

این نکته به ویژه در مورد گروه سارقان سایرس صادق است. حتی اگر شوخی های آنها به گذشته جالب آنها اشاره داشته باشد، هویت های فردی شان همه کاریکاتورهای کسل کننده ای از شرح شغلشان هستند. تنها نکته قابل توجه درباره می سان با بازی یون جی کیم این است که هکر خوبی است. لوک با بازی ویویک کالرا عملاً هنگامی که دیگر به تخصص مهندسی او نیازی نیست، ناپدید می شود. داندوفریو که معمولاً فوق العاده است، در اینجا با بازی در نقش استاد مبدل سازی، دنتون، به طرز عجیبی کم استفاده شده است. رفتارهای عجیب و غریب بیلی مگنوسن در نقش مگنوس مشتاق، او را چیزی فراتر از یک بازکننده گاوصندوق معرفی نمی کند. در مورد شخصیت های منفی “Lift” هم همین طور: ژان رنو هر کاری می تواند در نقش لارس، بانکدار شرور سرمایه‌گذار انجام دهد، اما با توجه به محدودیت زمان حضورش، نقش او چیزی بیشتر از یک حضور کوتاه نیست.

هر زمان که امبتا-را روی پرده است، اوضاع بهتر می شود. او در نقش ابی گلدول، یک مامور اینترپل و معشوقه بالقوه سایرس، با نمایش ظریف احساساتش هر از گاهی صحنه را درخشان می کند. ما می دانیم که تردید ابی در مورد همکاری با یک گروه سارق در حال کاهش است، زیرا آن را می توانیم روی صورت امبتا-را ببینیم. برعکس هارت، که در بازی در نقش سایرس ویتاکر جذاب ظاهراً با مشکل مواجه است. او با هدف بازی در نقش “الگوی رهبر مرد خوش‌پوش هالیوود قدیم” به جای آن، خشن و بی احساس به نظر می رسد. گاهی اوقات این به نفع او تمام می شود، مانند زمانی که سایرس در مواجهه با خطر نیاز به آرامش دارد، اما در صحنه هایی که نیازمند احساس واقعی هستند، اینطور نیست.

نقد و بررسی فیلم سرقت Lift 2024

فیلم “Lift” از سستی کلی رنج می برد. این نقیصه فراتر از بازیگران و به خود سرقت ها نیز کشیده می شود: مبارزه های روی هواپیما و تعقیب و گریز با قایق های تندرو نباید اینقدر کسل کننده یا کلیشه ای باشند. حتی تلاش ها برای کمدی فیزیکی هم بی ثمر است. با در نظر گرفتن سابقه کاری گری، همه اینها عجیب به نظر می رسد. هر چه در مورد کیفیت کلی “The Italian Job” یا “The Fate of the Furious” بگویید، مطمئناً هیچ یک از صحنه های اکشن آنها را خسته کننده نمی نامید.

نتیجه:

“Lift” یک کمدی اکشن خوب نیست. از بازیگران با استعداد آن به درستی استفاده نشده است و صحنه های اکشن به سختی قابل قبول هستند. تلاش زیادی برای خنداندن مخاطب فراتر از چند دیالوگ اضافی و یک سقوط اتفاقی نشده است. این فیلم به خودی خود بد نیست، اما یک فیلم سرقت دیگر است که محکوم به فراموشی در صف بی پایان آثار اصلی نتفلیکس است.

برچسب‌ها:

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

بامداد نوروزیان

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *