۰

کلیکرها در دنیای Last Of Us | مشخصات و ویژگی ها

کلیکرها در دنیای Last Of Us

در این مقاله قصد داریم تا هر چیزی که از کلیکرها در دنیای Last Of Us میدانیم را برای شما به صورت کامل قرار بدهیم؛ با کنترل امجی همراه باشید.

در بازی های The Last of Us، The Last of Us Part II و Left Behind، کلیکرها لول سوم از آلودگی محسوب می شوند. رسیدن به این مرحله حدود یک سال پس از قرار گرفتن در معرض قارچ Cordyceps در مغز طول می کشد. آنها مدت زیادی در معرض قارچ بوده اند و اکنون قدرتی به مراتب بیشتر از یک انسان معمولی دارند.

مشخصات کلیکرها در دنیای Last Of Us:

  • کلیکرها در دنیای Last Of Us کمتر از رانرها و استاکر ها شبیه انسان به نظر می رسند. صورت هایشان کاملا کج و معوج شده و جای زخم هایی از قارچی که از مغز آلوده آنها رشد کرده پوشیده شده است و اغلب فقط ردیفی دندان های تیز باقی مانده است. در این مرحله، هر لباسی که میزبان آن پوشیده باشد، عمدتا پاره پوره و نابود شده است. پوست با کپک و رشد قارچی پوسته پوسته پوشیده شده است که در تاریکی می درخشد. قابل توجه ترین نکته این است که چشم های کلیکرها به دلیل رشد قارچی پیشرفته از حدقه بیرون زده و میزبان را کاملا نابینا کرده است.
  • کلیکرها در پاسخ به نابینایی خود، با تولید صداهای کلیک و قارقار سریع نوعی از پژواک یابی ابتدایی را ایجاد می کنند، که نام آنها را از آن گرفته اند. ساختار صفحات قارچی روی سر کلیکرها برای حفظ میزبان زنده و محافظت از مغز آنها تطبیق یافته است. در واقع، شلیک مستقیم به سر با یک سلاح قدرتمند مانند تپانچه فقط تکه ای از قارچ را جدا می کند و مغز کلیکر را سالم نگه می دارد. این موضوع آنها را خطرناک تر می کند، اما به قیمت نابینایی کامل به دلیل عفونت قارچی که صورت آنها را در بر گرفته است.
  • کلیکرها مانند رانرها گاهی در حالت غیرفعال و در حالت خمیده یافت می شوند. اگر چیزی باعث برهم خوردن آرامش آنها شود، کلیکر شروع به پرسه زدن و جستجو در اطراف برای عامل مزاحم می کند. کلیکرها همچنین به طور نامنظم به خود تکان می دهند و گاهی اوقات چنگک هایی را به رشد قارچی که صورت آنها را پوشانده است، چنگ می زنند و هنگام قدم زدن به طور غیرفعال اغلب به طور بدی زمین می خورند.
  • کلیکرها خطرناک و بسیار تهاجمی تر از رانرها و استاکر ها هستند. به نظر می رسد آنها قدرت بیشتری دارند، زیرا اگر مورد چنگ آنها قرار بگیرند می توانندبه راحتی شما را بکشند و راه فراری باقی نمی گذارند.
  • کلیکرها همچنین دارای هوش بالایی هستند و هرگز منطقه ای را ترک نمی کنند مگر اینکه صدای دویدن طعمه را بشنوند و دائماً هر گوشه و کناری را برای ردیابی منبع صدا بررسی می کنند و تقریباً تسلیم نمی شوند. با این حال، پژواک یابی آنها در مقایسه با موجوداتی مانند خفاش ها ابتدایی است، زیرا متوجه نمی شوند که چیزی زنده است یا در حال حرکت است مگر اینکه مستقیماً جلوی آنها باشد. این موضوع، فرضیه ای که صدای کلیک از جلو شنیده می شود را تایید می کند، زیرا صفحه های صورت آنها مانند یک مگافون شکل گرفته و صدا را مستقیماً به جلو هدایت می کنند، اما نه به همه طرف ها.
  • هنگامی که مورد توجه قرار می گیرند، کلیکر بلافاصله وارد حالت “دیوانه وار” می شود، دست های خود را تکان می دهد و غرش می کند. در این مرحله، اگر کلیکر یک بازمانده را “شناسایی” کند، مستقیماً حمله می کند و در صورت تیر خوردن با هیچ چیز منحرف نمی شود، مگر اینکه بازیکن از گلوله های بسیار قدرتمند استفاده کند.
کلیکرها در دنیای Last Of Us
کلیکر های بازی Last Of Us 1
کلیکرها در دنیای Last Of Us
کلیکر های بازی Last Of Us 2

مبارزات کلیکرها در دنیای Last Of Us:

حمله مستقیم:

  • مشت زدن به کلیکرها با دست خالی بی اثر است. بعد از سه مشت، زمان کافی برای عقب نشینی نخواهید داشت و فورا توسط کلیکر چنگ خواهید خورد. این مخصوصا در حالت دیوانه وار صدق می کند، جایی که کلیکر مشت شما را نادیده می گیرد. در صورت انتخاب این روش حمله، توصیه می شود از سلاح سرد استفاده کنید. اگر نه، بهترین سلاح های قابل استفاده از شاتگان، El Diablo و شعله افکن هستند، زیرا در صورت استفاده موثر، تضمین کننده کشتن آنها هستند.

مقابله از راه دور:

  • در تمامی بازی ها، فرار از دست کلیکر آسان است، زیرا پژواک یابی ناشیانه آنها برد کوتاهی دارد و برخلاف دونده ها یا تعقیب کنندگان، با سرعت متوسط حرکت می کنند. انسان ها این موضوع را درک کرده و از شکست قطعی در نبرد نزدیک اجتناب می کنند و از دور با سلاح گرم حمله می کنند. هنگامی که به اندازه کافی دور یا پشت پناه باشید، کلیکر گیج شده و در همه جهات کلیک می کند. این امر فرار از آنها را آسان می کند زیرا بازیکن فقط باید پشت سر پناه چمباتمه بزند. پژواک یابی فقط چند متر برد دارد، مگر اینکه بازیکن با اسلحه شلیک کند.

در The Last of Us:

  • اگر بازیکن توسط کلیکر چنگ بخورد، در صورتی که دارای یک خنجر و حداقل سطح ۱ مهارت  shiv master باشد، می تواند جان خود را نجات دهد (مگر اینکه در حالت آسان بازی کند که از قبل این مهارت را داشته باشد). در غیر این صورت، کلیکرها بازیکن را گاز می گیرند که منجر به پایان بازی می شود. به جای مبارزه مستقیم، می توان با پرتاب بطری یا آجر از کلیکرها دوری کرد یا حواس آنها را پرت کرد. بنابراین، حفظ فاصله نسبت به مبارزه نزدیک با کلیکرها ترجیح داده می شود.

در Left Behind:

  • الی می تواند کلیکرهای بی خبر را به راحتی از جلو با چاقوی ضامن دار خود از پا درآورد. این کار زمانی نیز مؤثر است که آنها صدای بطری پرتاب شده را بررسی می کنند.

کلیکرها در دنیای Last Of Us

حالت مخفی:

  • کلیکرها را می توان با خنجر، تیر و کمان یا کمان صلیبی کشت. استفاده از تیر برای کشتن یک کلیکر نیاز به شلیک به سر یا دو شلیک به سینه دارد که باعث جلب توجه آنها می شود، بنابراین مگر اینکه به سرعت کافی انجام شود، بازیکن شناسایی می شود. علاوه بر این، تیرها معمولا هنگام سوراخ کردن زره قارچی کلیکر می شکنند. بازیکنان همچنین می توانند کلیکرها را از جلو خنجر بزنند، به شرطی که در حالت غیرفعال باشند. کلیکرهای فعال را فقط در حالی که بازیکن پشت آنهاست می توان با خیال راحت خنجر زد، اگرچه داشتن مهارت  shiv master باز شده به بازیکن اجازه می دهد آنها را در صورت چنگ خوردن خنجر بزند. تیرهای کمان صلیبی نیز بادوام تر هستند، بنابراین احتمال بازیابی تیر با این سلاح بیشتر است.

در Part II:

  • در سختی های پایین تر از Survivor، بازیکن اکنون می تواند کلیکرها را برای نجات از حمله گاز گرفتن آنها هل دهد. مدت زمانی که بازیکن می تواند یک کلیکر را نگه دارد، توسط مقدار سلامتی باقی مانده او تعیین می شود که در طول مبارزه کاهش می یابد. هنگام بازی به عنوان الی، بازیکن نیازی به نگرانی از دست دادن مواد برای ساختن خنجر ندارد زیرا چاقوی ضامن دار او امکان استفاده نامحدود را فراهم می کند. با این حال، برای مقابله با این، هنگام بازی به عنوان ابی اندرسون، در صورت نزدیک شدن کلیکرها می توانید آنها را هل دهید و با سلاح سرد به آنها ضربه بزنید. ارتقاء سلاح های سرد نیز برای آسیب موثرتر در مبارزه، اثر نفوذپذیری را اضافه می کند. کلیکرها اکنون دوره کوتاهی از کلیک های سریع دارند تا به بازیکن بگویند که از طریق پژواک یابی کلیکر قابل مشاهده هستند، اگر بازیکن در نزدیکی یا جلوی آنها باشد. همچنین بازیکن می تواند یک رانر یا دشمن انسانی انداخته را به سمت یک کلیکر هل دهد و کلیکر آن را گاز گرفته و تا حد مرگ بکشد.
  • حمله با سلاح سرد:

    • اگر ابتدا کلیکر را با آجر گیج کنید، بازیکن می تواند آنها را با حملات چاقو بکشد. در صورت موفقیت، بازیکن می تواند به سمت آنها برود و آنها را با یک ضربه چاقو در حال دویدن از پا درآورد. یک ترکیب مشت در حال دویدن نیز می تواند کار کند، اما خطرناک تر است. این روش را می توان با نزدیک شدن به کلیکر از جلو امتحان کرد، اگرچه پشت معمولاً گزینه امن تری است. آنها همچنین می توانند با فقط یک ترکیب ۳ ضربه ای از آجر یک کلیکر را بکشند، اما اگر کلیکر در حالت دیوانه وار باشد، این کار می تواند خطرناک باشد.

    استفاده از کوکتل مولوتوف:

    • کلیکرها به شدت در برابر کوکتل مولوتوف آسیب پذیر هستند و گروه های کلیکرها را می توان با آنها از پا درآورد. هنگام مواجهه با چندین کلیکر، به سادگی یک مولوتوف را به وسط منطقه پرتاب کنید. با شنیدن صدای شکستن بطری، همه کلیکرها به سمت صدا می‌روند و در این فرآیند، درست به داخل شعله‌ها می‌روند و خود را تا حد مرگ می‌سوزانند.

برچسب‌ها:,

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

بامداد نوروزیان

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *