۰

داستان بازی Persona 3 (Reload)

داستان بازی Persona 3 (Reload)

داستان بازی Persona 3 (Reload)

داستان بازی Persona 3 (Reload)

در ابتدای بازی، مشاهده می‌کنیم که قهرمان بازی به دبیرستان Gekkoukan منتقل شده و به خوابگاهی در شهر نقل مکان می‌کند. او در سومین روز حضور در شهر، با اتفاقی به نام «ساعت تاریکی» مواجه می‌شود، در این اتفاق، سروکله هیولاهایی به نام Shadows پیدا شده و از این طریق، قدرت Persona بیدار می‌گردد. او پس از بیرون راندن دشمنان، توسط گروه SEES استخدام می‌شود، گروهی متشکل از دانش‌آموزان دبیرستان Gekkoukan که به مبارزه با Shadows پرداخته و قصد دارند برج غول‌پیکر Tartarus را کاوش کند که پس از رخ دادن «ساعت تاریکی»، تغییر شکل داده است. همچنین در شب‌هایی که ماه کامل می‌شود، هیولاهایی قوی‌تر از هیولاهای برج Tartarus به شهر حمله می‌کنند. پس از چندین مورد از این حوادث، Mitsuru Kirijo عضو ارشد SEES منشأ برج Tartarus و «ساعت تاریکی» را برای تیم فاش کرده و می‌گوید ده سال قبل، گروه Kirijo یک شرکت تحقیقاتی بوده که توسط پدربزرگش تأسیس شده و شروع به مبارزه با Shadows برای مهار قدرت آن‌ها کرده است. با این حال، آزمایش‌ها به خطا رفتند و Shadows توانستند فرار کرده و تبدیل به دوازده Shadows بزرگ‌تر شوند. سپس Shuji Ikutsuki رهبر گروه SEES به آن‌ها می‌گوید که اگر بتوانند تمام دوازده Shadows را شکست دهند، برج Tartarus و «ساعت تاریکی» برای همیشه از بین خواهند رفت.

قهرمان در حین گذراندن تعطیلات خود در Yakushima با یک ماشین جنگی به نام Aigis مواجه می‌شود. سپس قهرمان تمام دوازده Shadows را یکی پس از دیگری از بین می‌برد و پس از شکست دادن آخرین عضو آن‌ها، گروه SEES متوجه می‌شود که Ikutsuki آن‌ها را فریب داده است. آن‌ها با از بین بردن Shadows، بخش‌هایی از موجودی به نام Nyx را آزاد کرده‌اند که در صورت بازسازی کامل، پایان جهان را به همراه خواهد داشت. Nyx در واقع، خالق Shadows بوده توسط Appriser به زمین آورده شده است. مدتی بعد Ikutsuki در یک درگیری با پدر Mitsuru یعنی Takeharu Kirijo توسط شلیک گلوله کشته خواهد شد.

گروه SEES مدتی بعد با Appriser در شکل Ryoji Mochizuki، جدیدترین دانش‌آموز دبیرستان Gekkoukan مواجه می‌شوند. Aigis و Ryoji نیز می‌گویند آزمایش‌های Shadows که ده سال پیش صورت گرفته، باعث ایجاد نسخه‌ای ناقص از Death Shadow شده است. Aigis نیز که قادر به شکست دادن او نبوده، آن را داخل بدن قهرمان داستان که در آن زمان خردسال بوده، مهر و موم کرده است. هدف آن، ورود Nyx به جهان است که باعث انقراض تمام حیات روی کره زمین خواهد شد. Ryoji اصرار دارد که نمی‌توان Nyx را شکست داد و سپس یک راه چاره برای SEES ارائه می‌دهد. اگر بخواهند او را بکشند، خاطراتشان از «ساعت تاریکی» و برج Tartarus از بین رفته و به آن‌ها اجازه می‌دهد بدون آگاهی از مرگ قریب‌الوقوع خود به زندگی ادامه دهند.

در شب سال نو، بازیکن باید تصمیم بگیرد که آیا Ryoji را بکشد یا نه. اگر او را بکشد، بازی در روز فارغ‌التحصیلی پایان می‌یابد، زیرا اعضای SEES (به جز Aigis) خاطرات خود را از «ساعت تاریکی» و سایه‌ها از دست داده و زندگی خوشی دارند، تا اینکه Nyx تنزل یافته و کل بشریت منقرض خواهد شد. اگر بازیکن جان Ryoji را ببخشد، گروه SEES در تاریخ ۳۱ ژانویه به بالای برج Tartarus صعود پیدا کرده و با Ryoji که به نمادی از Nyx تبدیل شده، مقابله می‌کنند. پس از پیروزی گروه در این مبارزه، Nyx همچنان تنزل می‌یابد که شخصیت اصلی، قدرت Universe را بیدار کرده و به کمک آن، Nyx را از بشریت دور می‌کند و جهان را به حالت عادی بازمی‌گرداند. قهرمان در روز فارغ‌التحصیلی، همراه با Aigis به پشت‌بام مدرسه می‌روند و Aigis در آنجا به خاطر محافظت از او، از قهرمان تشکر می‌کند. قهرمان داستان نیز که احساس خستگی و ناخوشی دارد، چشمانش را خواهد بست.

داستان بازی Persona 3 (Reload)

داستان بازی Persona 3 (Reload)

داستان بسته الحاقی The Answer :

وقایع این DLC در تاریخ ۳۱ مارس آغاز می‌شود. در طول سکانس آغازین، مشخص می‌شود که قهرمان داستان در پایان بازی اصلی مرده است و بقیه کاراکترها گمان می‌کنند که مرگ او مربوط به شکست دادن Nyx است. اکنون سال تحصیلی به پایان رسیده، خوابگاه به زودی تعطیل می‌شود و گروه SEES در حال فروپاشی است. در آخرین میهمانی، اعضای SEES متوجه می‌شوند که در خوابگاه گیر افتاده‌اند و روز ۳۱ مارس در یک چرخه زمانی گیر افتاده است. ناگهان حفره‌ای بزرگ در کف خوابگاه باز شده و گروه SEES توسط Metis، یک سلاح ضد Shadow که مشابه Aigis است، مورد حمله قرار می‌گیرند. Aigis در بحبوحه مبارزه متوجه می‌شود از توانایی Wild Card بهره‌مند است که قبلاً در اختیار قهرمان بازی اصلی بود. او با این توانایی قادر است Metis را شکست داده و مشخص می‌شود Metis بر این باور است که منبع پدیده‌ای به نام Abyss of Time در این خوابگاه است و تنها راه ریشه‌کن کردن آن، نابودی افراد گروه SEES است. حالا Abyss of Time چطور به وجود آمده؟ هنگامی که در بازی اصلی، پدیده «ساعت تاریکی» رخ داده و برج Tartarus ایجاد شده، این برج هر شب داخل زمین رشد می‌کرده و در نهایت، یک سیاهچال چندلایه در زیر ریشه‌های خود باقی گذاشته است. پس از مرگ قهرمان داستان، Abyss of Time جذب غم و اندوه گروه SEES شده و با گسترش نفوذ خود در آنجا، در زیر خوابگاه ریشه دوانیده است. هنگامی که Abyss of Time فعال می‌شود، افراد گروه را در یک حلقه زمانی بی‌نهایت زندانی می‌کند که بدین ترتیب، هر موقع ساعت به ۱۲ ظهر برسد، دوباره از نو تنظیم خواهد شد و زمان را برای همیشه در ۳۱ مارس ثابت نگه می‌دارد. کاراکترها در پایین هر سیاهچال، شاهد خاطراتی از بیدار شدن قدرت پرسونای خودشان هستند و در انتهای درب هفتم که آخرین درب می‌باشد، گروه با یک نسخه Shadow از قهرمان داستان اصلی مبارزه می‌کنند. پس از شکست دادن آن، هر یک از آن‌ها کلیدی به دست آورده و با ترکیب آن‌ها می‌توانند از چرخه زمانی آزاد شوند و خوابگاه را نیز ترک نمایند ولی قبل از خروج، Metis پیشنهادی به آن‌ها می‌دهد. او می‌گوید به جای باز کردن قفل درب خوابگاه، می‌توانند از این کلیدها برای سفر به گذشته، یعنی زمان قبل از مبارزه با Nyx و مرگ قهرمان داستان استفاده کنند. اکنون افراد گروه بر سر نحوه استفاده از کلیدها به توافق نمی‌رسند و به جنگ داخلی فرو می‌روند. سپس Aigis و Metis هر هشت کلید را گرفته و از ترکیب آن‌ها به یک کلید اصلی دست پیدا کرده و سپس دریچه جدیدی را در Abyss of Time کشف می‌کنند که گروه، از آن برای سفر به لحظه‌ای استفاده می‌کند که قهرمان داستان، Nyx را مهر و موم کرده است.

اکنون Metis توضیح می‌دهد که Nyx ذاتاً شرور نیست و هدف از زندانی کردن او توسط قهرمان داستان، این نبوده که خود Nyx را از بین ببرد، بلکه سعی کرده مانع از ناامیدی بشریت از دعوت مجدد Nyx و تنزل مجدد او شود. اراده ناخودآگاه بشر برای ناامیدی و آرزوی مرگ، باعث ایجاد هیولایی به نام Erebus شده که Nyx را برای نابودی جهان فراخوانده است. همچنین اشاره می‌کند که ارتباط Erebus با Nyx باعث ایجاد تنزل است که این تنزل، در بازی اصلی توسط قهرمان داستان، متوقف شده است. گروه SEES متوجه می‌شود آرزوهایی که باعث ایجاد Erebus شده، از خودشان نیز سرچشمه گرفته است، بنابراین با آن مبارزه کرده و در این نبرد، پیروز خواهند شد. Mitsuru سپس می‌گوید که Erebus دوباره بازمی‌گردد، زیرا انسان‌ها هرگز از آرزوی مرگ دست برنمی‌دارند. Metis و Aigis به همراه بقیه اعضای SEES، پس از شکستن حلقه زمانی و استفاده از کلید نهایی برای خروج از خوابگاه، متوجه می‌شوند که Metis تجلی احساسات انسانی طردشده Aigis می‌باشد. سپس Aigis با Metis ترکیب می‌شود و انسانیت او را در آغوش می‌گیرد، در حالی که اعضای SEES تصمیم می‌گیرند بهترین استفاده را از زندگی‌شان ببرند تا یاد و خاطره قهرمان داستان را برای همیشه گرامی بدارند و برای مسئولیت سنگین او احترام قائل باشند.

منبع : https://t.me/GameNewNews

برای مطالعه بیشتر داستان بازی ها در کنترل امجی حتما به صفحه دسته بندی آن مراجعه کنید.

برچسب‌ها:

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

بامداد نوروزیان

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *