۰

ماجرای عروسک نفرین شده رابرت

عروسک نفرین شده رابرت

ماجرای عروسک نفرین شده رابرت

در سال ۱۸۹۶، این عروسک ترسناک به کودکی به نام “رابرت ایوجین اُتو” (Robert Eugene otto) تعلق داشت که در شهر “کی وست” (Key west) ایالت فلوریدا زندگی می‌کرد. این عروسک توسط خدمتکاری به این کودک هدیه داده شده بود که در زمینه‌ی جادوی سیاه مشق می‌کرد و در عین حال از خانواده‌ی کودک دل خوشی نداشت. رابرت بسیار به این عروسک وابسته شده و ساعات طولانی از روز را سرگرم درد دل کردن با او بود. اما در این میان، دیگر خدمتکاران عمارت اُتو در ترس و نگرانی به سر می‌بردند، آنها سوگند یاد کردند که صدای گفتگوی اشباح و کودک را می‌شنوند. همچنین همسایه‌ها ادعا می‌کردند عروسک را پشت پنجره‌های عمارت دیده‌اند که از اتاقی به اتاق دیگر می‌رفته، آن هم زمانی که هیچ کس در منزل حضور نداشته است.

خیلی زود عروسک روی دیگر خود را نشان داده و به شیطنت و اذیت و آزار روی آورد. کودک وحشت‌زده ادعا می‌کرد او هیچ نقشی در این خرابکاری‌ها ندارد. اسباب و اثاثیه‌ی اتاق‌ها به هم می‌ریخت، گلدان‌ها خرد می‌شدند و همیشه رابرت کوچک مقصر شناخته می‌شد. کودک روزبه‌روز بیشتر دچار ترس و وحشت شده و باز هم بر مقصر بودن عروسک پافشاری می‌کرد.

رابرت بزرگ شد و بعد از فوت والدینش عمارت را به ارث برد. پس از مرگ او در سال ۱۹۷۲، این عمارت برای فروش گذاشته شده و توسط خانواده‌ای دیگر خریداری شد. دختر کوچکی که همراه خانواده‌اش به این عمارت نقل مکان کرده بود، عروسک را در اتاق زیر شیروانی پیدا کرد. اما این پیدا شدن با وحشت‌زدگی شدید کودک همراه شد. دخترک می‌گفت عروسک زنده است و قصد دارد او را بکشد. خانواده‌ی نگران، عروسک را به یک گالری هنری و موزه‌ تاریخی در شهر اهدا کردند. جایی که تا به امروز این عروسک مرموز و ترسناک در معرض دید عموم قرار گرفته است.

اما داستان رفتار مرموز این عروسک هنوز هم ادامه دارد. بازدیدکنندگان این موزه ادعا می‌کنند اگر از این عروسک بدون اجازه گرفتن عکسبرداری کنند، مورد طلسم و نفرین او قرار می‌گیرند. این موزه اقدام به نمایش نامه‌های متعددی کرده که از سوی بازدیدکنندگان خاطی به این عروسک نوشته شده‌اند. نامه‌هایی که افراد ضمن عذرخواهی از عروسک از او خواهش کرده‌اند که طلسم خود را باطل کند.

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

عرفان سعید زنوزی

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *