۰

داستان بازی Avatar: Frontiers of Pandora

داستان بازی Avatar: Frontiers of Pandora

داستان بازی Avatar: Frontiers of Pandora

داستان بازی Avatar: Frontiers of Pandora

بازیکن، کنترل یک یتیم Na’vi را بر عهده دارد که توسط سازمان توسعه منابع (RDA) بزرگ شده و به عنوان یک سرباز، تحت تعلیم قرار گرفته است. او در ابتدا همراه با خانواده‌اش داخل یک عملیات «زیست تعویقی» قرار گرفته و پانزده سال بعد در یک مرکز متروکه بیدار می‌شود. اکنون باید سفر خود را در مرزهای غربی و بخشی از پاندورا که قبلاً کشف نشده آغاز نماید، منشأ آن‌ها را کشف کند و با سازماندهی قبایل محلی Na’vi، با RDA مقابله کند، زیرا آن‌ها سعی دارند از منابع طبیعی مرزهای غرب، سوءاستفاده کنند.

داستان بازی:
در سال ۲۱۴۶ یعنی ۸ سال قبل از ورود Jake Sully به پاندورا (جریان فیلم سینمایی آواتار، محصول سال ۲۰۰۹) سازمان RDA برنامه‌ای تحت عنوان TAP را به رهبری دکتر Alma Cortez و John Mercer راه‌اندازی کرده تا به کمک آن بتواند ۵ کودک Na’vi را آموزش دهد. اسامی این ۵ کودک به شرح زیر است:

  • Sarentu (بازیکن)
  • Ri’nela
  • Aha’ri
  • Teylan
  • Nor

آن‌ها به خاطر می‌آورند که از قبیله‌های خود ربوده شده‌اند و پس از دریافت برنامه درسی سخت‌گیرانه Mercer، تصمیم به فرار می‌گیرند ولی Mercer با یک شلیک گلوله به Aha’ri او را کشته و ۴ عضو باقی‌مانده را وادار به اطاعت می‌کند. ۸ سال بعد، شکست سازمان RDA در برابر ارتش Jake باعث می‌شود تا نیروهای باقی‌مانده‌ی RDA مجبور به تخلیه پاندورا شوند. Mercer دستور می‌دهد که Na’viها به عنوان بدهی کشته شوند ولی Alma سر رسیده و آن‌ها را در حالت «تعلیق برودتی» قرار می‌دهد تا از آن‌ها محافظت کند.

داستان بازی Avatar: Frontiers of Pandora

داستان بازی Avatar: Frontiers of Pandora

این افراد در ۱۶ سال آینده توسط گروه Resistance از خواب مصنوعی بیدار می‌شوند. در واقع این گروه از Na’viها و افرادی از سازمان RDA به رهبری Alma تشکیل شده است. مدتی بعد، یکی از نیروی RDA به رهبری Mercer برای تمیز کردن قسمت‌های رهاشده به آنجا بازمی‌گردد ولی پس از شناسایی شدن، می‌تواند از آنجا فرار کند. Sarentu نیز از آنجا فرار کرده و دوستان خود را که به گروه Resistance پیوسته‌اند، دوباره دور یکدیگر جمع می‌کند. او پس از موفقیت در اولین مأموریت خود برای تخریب یک مکان حفاری RDA که هوا را نیز آلوده می‌کند، موفق می‌شود با Eywa و اجداد خود ارتباط برقرار کرده و بدین طریق، درباره قبیله‌اش اطلاعات بیشتری کسب نماید. با این حال، RDA تهاجم خود را علیه Resistance افزایش داده و مستقیماً به مقر آن‌ها حمله می‌کند. Sarentu قادر است آن‌ها را به قدری سرگرم کند تا توجه قبیله Aranahae را به خود جلب نماید. سپس رهبرشان Ka’nat نارضایتی خود را در مورد شروع یک جنگ مجدد علیه RDA اعلام می‌کند.

حملات مداوم سازمان RDA به سرزمین‌های Na’vi باعث تحریک قبیله Zeswa شده و Sarentu وظیفه خود می‌داند که تأسیسات RDA را نابود کرده و قبیله‌های Na’vi را دور یکدیگر جمع کند. با وجود این پیروزی بزرگ، Nor در طول جشن، به دلیل ناکامی در محافظت از آن‌ها در برابر Mercer، خشم خود را به طور مرتب نسبت به Alma ابراز می‌کند که این امر، باعث ایجاد شکافی بین او و Teylan قبل از کمین RDA در پایگاه آن‌ها می‌شود و در طول این جریان، Mercer می‌تواند Sarentu را دستگیر کند ولی یکی از اعضای Resistance با نام Billy Nash می‌تواند Sarentu را به قیمت جان خود آزاد کند. Sarentu در ادامه، دوباره به Resistance ملحق شده و متوجه می‌شود که Alma و بسیاری دیگر به بیماری ناشی از یک گاز سمی مرموز مبتلا شده‌اند و Teylan نیز ظاهراً آنجا را ترک کرده است. Sarentu برای یافتن درمان به قبیله محلی Kame’tire نزدیک شده و در این فرآیند، وجود یکی دیگر از مراکز TAP به نام TAP Con-1 را کشف می‌کند.

او با بررسی‌های بیشتر، متوجه می‌شود که یک خائن در Kame’tire به Mercer در مورد مکان قبیله Sarentu اطلاع داده است و Mercer نیز افراد این قبیله را قتل‌عام کرده و همه بچه‌ها را ربوده تا بتواند آن‌ها را به عنوان سربازان وفادار به RDA پیشکش کند. سپس Anufi رهبر قبیله Kame’tire موافقت می‌کند که بیماران Resistance را مداوا کند. در این حین Nor با عصبانیت شدید نسبت به سرنوشت قبیله Sanentu، با وارد کردن ضربه چاقو به Alma، گروه Resistance را ترک می‌کند. Alma در آخرین لحظات، خاطرات خود را به Sarentu و Ri’nela منتقل کرده و فاش می‌کند که به دلیل ناامیدی برای موفقیت TAP، در این قتل‌عام شریک بوده است ولی اکنون احساس پشیمانی دارد. وقتی بدن Na’vi او می‌میرد، Alma به بدن انسانی اصلی خود باز می‌گردد.

سازمان RDA همچنان به حفاری خود در پاندورا ادامه می‌دهد که این امر، تخریب بیشتری بر محیط زیست وارد کرده و Sarentu و گروه Resistance را وادار به بررسی فعالیت‌های RDA می‌کند. آن‌ها متوجه می‌شوند که Mercer قصد دارد یک بار انفجاری عظیم را در زیر پاندورا منفجر کند که باعث از بین رفتن محیط زیست در کل منطقه و تبدیل شدن آن به یک میدان نفتی عظیم خواهد شد.

اکنون قبیله‌های مختلف Na’vi که هیچ انتخاب دیگری ندارند، با یکدیگر متحد شده و Sarentu در جریان حمله قبایل به پایگاه، مسیر خود را از غارهای زیرین شهر ادامه می‌دهد. Teylan نیز که در ابتدا برای Mercer کار می‌کرد، به Resistance بازمی‌گردد.

در نهایت Sarentu و Teylan با همکاری یکدیگر می‌توانند Mercer را به دام انداخته و او را رها کنند تا در انفجار بمیرد. پس از آن، RDA از منطقه عقب‌نشینی کرده و Sarentu و Ri’nela و Teylan تصمیم می‌گیرند تمرکز خود را بر بازسازی قبیله Sarentu معطوف کنند.

منبع : https://t.me/GameNewNews

برای مطالعه بیشتر داستان بازی ها در کنترل امجی حتما به صفحه دسته بندی آن مراجعه کنید.

برچسب‌ها:

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

بامداد نوروزیان

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *