۰

۱۰ تا از بهترین فیلم های هیو جکمن + زندگی نامه

بهترین فیلم های هیو جکمن

10 تا از بهترین فیلم های هیو جکمن + زندگی نامه

هیو جکمن، بازیگر، خواننده و رقصنده استرالیایی، یکی از محبوب‌ترین و موفق‌ترین بازیگران هالیوود در دهه‌های اخیر است. او برای بازی در نقش‌های متضاد هم در ژانرهای گوناگون فیلم در سراسر جهان شناخته شده و گستردگی زمینهٔ کاری از شناسه‌های او است.

زندگینامه

هیو مایکل جکمن در ۱۲ اکتبر ۱۹۶۸ در شهر سیدنی استرالیا متولد شد. پدر او، کریستوفر جان جکمن، یک حسابدار دولتی و مادرش، گریس مک نیل، یک خانه‌دار بود. هیو آخرین فرزند از هفت فرزند این خانواده بود.

جکمن در دوران کودکی علاقه شدید خود را به بازیگری نشان داد. او در مدرسه در گروه‌های تئاتری فعالیت می‌کرد و در چندین نمایش موفق ظاهر شد. پس از اتمام دبیرستان، جکمن در دانشگاه صنعتی سیدنی در رشته روزنامه‌نگاری تحصیل کرد، اما در نهایت تصمیم گرفت که به بازیگری بپردازد.

جکمن پس از فارغ‌التحصیلی از دانشگاه، در دوره‌های بازیگری در آکادمی هنرهای زیبای غرب استرالیا شرکت کرد. او در سال ۱۹۹۵ با بازی در سریال تلویزیونی «کورلی» (Correlli) به شهرت رسید.

شهرت جهانی

جکمن در سال ۱۹۹۹ با بازی در نقش ولورین در فیلم «مردان ایکس» (X-Men) به شهرت جهانی رسید. این نقش یکی از محبوب‌ترین نقش‌های تاریخ سینما است و جکمن را به یکی از پرطرفدارترین بازیگران هالیوود تبدیل کرد. او در مجموع در هفت فیلم از مجموعه «مردان ایکس» ایفای نقش کرد.

جکمن در سال‌های بعد در فیلم‌های موفق دیگری مانند «هشت مرد بیرون از اوکلاهاما» (Eight Below)، «کاپیتان آمریکا: سرباز زمستان» (Captain America: The Winter Soldier)، «بینوایان» (Les Misérables) و «عظیم‌ترین شومن» (The Greatest Showman) به ایفای نقش پرداخت.

جایزه‌ها و افتخارات

هیو جکمن برای بازی در نقش ژان والژان در فیلم «بینوایان» نامزد جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرد، نامزد جایزه بفتای بهترین بازیگر نقش اول مرد و برنده جایزه گلدن گلوب بهترین بازیگر مرد فیلم موزیکال یا کمدی سال ۲۰۱۳ شد.

در تئاتر، او جایزه تونی را برای بازی در پسری از آز به دست آورد و در موسیقی برنده جایزه گرمی برای آلبوم موسیقی فیلم بزرگ‌ترین شومن شد. هیو جکمن مجری چهار دوره از جوایز تونی بود و برای این اجراها برنده جایزه امی شد. او اجرای هشتاد و یکمین دوره جوایز اسکار را نیز بر عهده داشت و برای آن نیز نامزد جایزه امی شد.

زندگی شخصی

جکمن در سال ۱۹۹۶ با دبورا-لی فورنیر، بازیگر و تهیه‌کننده استرالیایی، ازدواج کرد. آنها صاحب دو فرزند خوانده، اسکار ماکسیمیلیان و آوا الیوت، هستند.

جکمن یکی از فعال‌ترین بازیگران هالیوود در زمینه بشردوستی است. او سفیر حسن نیت یونیسف و سفیر جهانی بنیاد سرطان ریه است.

هیو جکمن یکی از موفق‌ترین و محبوب‌ترین بازیگران هالیوود در دهه‌های اخیر است. او با بازی در نقش‌های متضاد هم در ژانرهای گوناگون فیلم، استعداد و توانایی‌های خود را به اثبات رسانده است. جکمن علاوه بر موفقیت در بازیگری، در زمینه بشردوستی نیز فعالیت‌های قابل توجهی داشته است.

در ادامه می توانید ۱۰ تا از بهترین فیلم های هیو جکمن را مشاهده کنید:

مردان ایکس (۲۰۰۰)

بهترین فیلم های هیو جکمن

 جکمن در این فیلم برای اولین بار نقش ولورین را بازی کرد و به سرعت تبدیل به یکی از محبوب ترین شخصیت های این مجموعه شد. مردان ایکس داستان گروهی از جهش یافته ها را روایت می کند که برای مبارزه با تبعیض و نابرابری تلاش می کنند.

بینوایان (۲۰۱۲)

بهترین فیلم های هیو جکمن

جکمن در این فیلم نقش ژان وال ژان، یک زندانی سابق را بازی می کند که سعی دارد زندگی خود را در فرانسه قرن نوزدهم تغییر دهد. بینوایان اقتباسی از رمان کلاسیک ویکتور هوگو است و بازی جکمن در این فیلم مورد تحسین منتقدان قرار گرفت و نامزد جایزه اسکار بهترین بازیگر مرد شد.

بزرگ ترین شومن (۲۰۱۷)

بهترین فیلم های هیو جکمن

جکمان در این فیلم نقش پی.تی. بارنوم، یک سرگرم کننده را بازی می کند که یک سیرک را تأسیس می کند و با نمایش های عجیب و غریب خود به شهرت می رسد. بزرگ ترین شومن یک موزیکال عاشقانه است که با استقبال گسترده ای از سوی مخاطبان روبرو شد و نامزد جایزه اسکار بهترین فیلم شد.

لوگان (۲۰۱۷)

بهترین فیلم های هیو جکمن

جکمن برای آخرین بار در این فیلم نقش ولورین را بازی کرد. لوگان داستان ولورین سالخورده و بیمار را روایت می کند که باید از یک دختر جوان جهش یافته محافظت کند. لوگان یک فیلم اکشن حماسی است که به عنوان یکی از بهترین فیلم های مجموعه مردان ایکس شناخته می شود.

چشمه (۲۰۰۶)

بهترین فیلم های هیو جکمن

جکمن در این فیلم نقش توماس آنجل را بازی می کند، یک دانشمند که به دنبال یافتن آب حیات است. چشمه یک فیلم علمی تخیلی عاشقانه است که با بازی های خوب جکمن و راشل وایز مورد تحسین منتقدان قرار گرفت.

کیت و لئوپولد (۲۰۰۱)

بهترین فیلم های هیو جکمن

جکمن در این فیلم نقش لئوپولد، یک مرد قرن نوزدهمی را بازی می کند که با کیت، یک زن مدرن قرن بیست و یکم، سفر در زمان می کند. کیت و لئوپولد یک فیلم کمدی رمانتیک است که با بازی های خوب جکمن و مگ رایان مورد توجه مخاطبان قرار گرفت.

رقیب پیشتاز (۲۰۱۵)

بهترین فیلم های هیو جکمن

جکمن در این فیلم نقش گری هارت، یک سناتور آمریکایی را بازی می کند که در انتخابات ریاست جمهوری با مشکل روبرو می شود. رقیب پیشتاز یک فیلم سیاسی هیجان انگیز است که بازی جکمن در آن مورد تحسین منتقدان قرار گرفت.

ون هلسینگ (۲۰۰۴)

بهترین فیلم های هیو جکمن

جکمن در این فیلم نقش ون هلسینگ، یک شکارچی خون آشام را بازی می کند. ون هلسینگ یک فیلم اکشن ترسناک است که با بازی های خوب جکمن و کیت بکینسیل مورد استقبال مخاطبان قرار گرفت.

پرستیژ (۲۰۰۶)

بهترین فیلم های هیو جکمن

جکمن در این فیلم نقش آلفرد بوردن، یک شعبده باز را بازی می کند که در رقابت با یک رقیب قدرتمند، سعی دارد بزرگ ترین ترفند شعبده بازی را اجرا کند. پرستیژ یک فیلم معمایی هیجان انگیز است که با بازی های خوب جکمن و کریستین بیل مورد تحسین منتقدان قرار گرفت.

استرالیا (۲۰۰۸)

بهترین فیلم های هیو جکمن

جکمن در این فیلم نقش یک مأمور دولت را بازی می کند که برای محافظت از یک دختر جوان در جنگل های استرالیا تلاش می کند. استرالیا یک فیلم درام تاریخی است که با بازی های خوب جکمن و نیکول کیدمن مورد استقبال مخاطبان قرار گرفت.

برچسب‌ها:

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

بامداد نوروزیان

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *