۰

معرفی تمامی فیلم های سری Nightmare on Elm Street

معرفی تمامی فیلم های سری Nightmare on Elm Street

سری فیلم های کابوس در خیابان الم یک سری فیلم ترسناک آمریکایی است که توسط ویس بوگنر و سام ریمی ساخته شده است. این فیلم ها بر روی فردی کروگر، یک قاتل سریالی سوخته که در خواب قربانیان خود را می کشد، تمرکز دارند.

‘A Nightmare On Elm Street’ (۱۹۸۴)

این فیلم اولین فیلم در سری است و داستان نانسی تامپسون (هدر لانگفورد) را دنبال می کند که پس از کشته شدن والدینش توسط فردی کروگر (رابرت انگلوند)، شروع به دیدن کابوس های مرگبار از او می کند. نانسی به زودی متوجه می شود که کابوس هایش واقعی هستند و فردی در حال کشتن دوستانش است.

این فیلم با استقبال منتقدان و تماشاگران روبرو شد و یکی از پرفروش ترین فیلم های ترسناک سال ۱۹۸۴ بود. این فیلم با کسب امتیاز ۸۰ درصدی در وب سایت Rotten Tomatoes، به عنوان یکی از بهترین فیلم های ترسناک تمام دوران ها شناخته می شود.

A Nightmare On Elm Street 2: Freddy’s Revenge’ (۱۹۸۵)

این فیلم دنباله ای بر فیلم اول است و داستان نانسی تامپسون را پس از زنده ماندن از فردی کروگر دنبال می کند. نانسی به یک بیمارستان روانی منتقل می شود، جایی که فردی به او حمله می کند. نانسی به زودی متوجه می شود که تنها راه شکست دادن فردی، ورود به دنیای کابوس های او است.

این فیلم با استقبال کمتری از فیلم اول روبرو شد و با کسب امتیاز ۶۰ درصدی در وب سایت Rotten Tomatoes، به عنوان یک فیلم ترسناک متوسط ​​شناخته می شود.

معرفی تمامی فیلم های سری Nightmare on Elm Street

‘A Nightmare On Elm Street 3: Dream Warriors’ (۱۹۸۷)

این فیلم دنباله ای بر فیلم دوم است و داستان هیلی لامبرت (کریستن بل) را دنبال می کند که پس از کشته شدن برادرش توسط فردی کروگر، شروع به دیدن کابوس های مرگبار از او می کند. هیلی به زودی متوجه می شود که تنها راه شکست دادن فردی، پیدا کردن و نابود کردن روح او است.

این فیلم با استقبال مثبت منتقدان و تماشاگران روبرو شد و با کسب امتیاز ۷۲ درصدی در وب سایت Rotten Tomatoes، به عنوان یکی از بهترین فیلم های سری شناخته می شود.

‘A Nightmare On Elm Street 4: The Dream Master’ (۱۹۸۸)

این فیلم دنباله ای بر فیلم سوم است و داستان کریستن پارکر (پاملا وارنر) را دنبال می کند که پس از کشته شدن دوستش توسط فردی کروگر، شروع به دیدن کابوس های مرگبار از او می کند. کریستن به زودی متوجه می شود که تنها راه شکست دادن فردی، پیدا کردن و نابود کردن روح او است.

این فیلم با استقبال کمتری از فیلم سوم روبرو شد و با کسب امتیاز ۵۴ درصدی در وب سایت Rotten Tomatoes، به عنوان یک فیلم ترسناک متوسط شناخته می شود.

‘A Nightmare On Elm Street 5: The Dream Child’ (۱۹۸۹)

این فیلم دنباله ای بر فیلم چهارم است و داستان دانته رامرو (دانیل هاریس) را دنبال می کند که پس از مرگ مادرش، شروع به دیدن کابوس های مرگبار از فردی کروگر می کند. دانته به زودی متوجه می شود که تنها راه شکست دادن فردی، پیدا کردن و نابود کردن روح او است.

این فیلم با استقبال منتقدان و تماشاگران روبرو شد و با کسب امتیاز ۶۵ درصدی در وب سایت Rotten Tomatoes، به عنوان یک فیلم ترسناک خوب شناخته می شود.

معرفی تمامی فیلم های سری Nightmare on Elm Street

‘Freddy’s Dead: The Final Nightmare’ (۱۹۹۱)

این فیلم دنباله ای بر فیلم پنجم است و داستان الیزابت برودریک (لیندا بلر) را دنبال می کند که پس از کشته شدن دوستش توسط فردی کروگر، شروع به دیدن کابوس های مرگبار از او می کند.

این فیلم با استقبال کمتری از فیلم های قبلی روبرو شد و با کسب امتیاز ۴۲ درصدی در وب سایت Rotten Tomatoes، به عنوان یک فیلم ترسناک ضعیف شناخته می شود.

‘Wes Craven’s New Nightmare’ (۱۹۹۴)

این فیلم یک اسپین آف از سری اصلی است و داستان نوجوانی به نام جینب (ریکا مورنو) را دنبال می کند که پس از کشته شدن والدینش توسط فردی کروگر، شروع به دیدن کابوس های مرگبار از او می کند. جینب به زودی متوجه می شود که تنها راه شکست دادن فردی، پیدا کردن و نابود کردن روح او است.

این فیلم با استقبال منتقدان و تماشاگران روبرو شد و با کسب امتیاز ۶۵ درصدی در وب سایت Rotten Tomatoes، به عنوان یک فیلم ترسناک خوب شناخته می شود.

‘Freddy vs. Jason’ (۲۰۰۳)

این فیلم یک کراس‌اوور بین سری فیلم‌های کابوس در خیابان الم و سری فیلم‌های جمعه ۱۳ است و داستان فردی کروگر و جیسون وورهیس را دنبال می کند که پس از مرگشان در دنیای روح ها با یکدیگر مبارزه می کنند.

این فیلم با استقبال منتقدان و تماشاگران روبرو شد و با کسب امتیاز ۶۲ درصدی در وب سایت Rotten Tomatoes، به عنوان یک فیلم ترسناک خوب شناخته می شود.

‘A Nightmare On Elm Street’ (۲۰۱۰)

این فیلم یک بازسازی از فیلم اصلی است و داستان نانسی تامپسون (راشل مایلز) را پس از کشته شدن والدینش توسط فردی کروگر (رابرت انگلوند) دنبال می کند. نانسی به زودی متوجه می شود که فردی کروگر یک شخصیت خیالی است که توسط ذهن او خلق شده است.

این فیلم با استقبال منتقدان و تماشاگران روبرو شد و با کسب امتیاز ۷۹ درصدی در وب سایت Rotten Tomatoes، به عنوان یکی از بهترین بازسازی های فیلم های ترسناک شناخته می شود.

سری فیلم های کابوس در خیابان الم یکی از محبوب ترین و موفق ترین سری فیلم های ترسناک تمام دوران ها است. این فیلم ها با ایجاد شخصیت فردی کروگر، یک قاتل سریالی نمادین، به محبوبیت خود دست یافتند. فردی کروگر با دستکش های تیغه دار خود و توانایی ورود به دنیای رویاها، یکی از ترسناک ترین شخصیت های تاریخ سینما محسوب می شود.

برچسب‌ها:

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

بامداد نوروزیان

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *